Hyvä Pekka!
Pekka Poutakin antoi kauniisti ymmärtää, että älkää nyt saa..na laittako niitä nastarenkaita vielä täällä etelässä. Selkeästi suositteli kitkoja.
Kommentit (8)
Vierailija wrote:
Nastarenkaat tekevät jään pitäväksi kitkoille.
Kitkat ilman nastoilla autoilevia ovat täysin hyödyttömät Suomen talvikeleihin.
Pakko olla nastat jos ei taito riitä kitkoihin.
ei taida itse ajaa tai ajaa muuten kuin taksilla
Vierailija wrote:
ei taida itse ajaa tai ajaa muuten kuin taksilla
Totta töriset.
"Yksi Suomen surkein kuski -ohjelmassa nähtävistä tutuista kasvoista on MTV Uutisten koko kansan suosikkimeteorologi Pekka Pouta. Omien sanojensa mukaan hän ei ole lainkaan hyvä kuski, eikä ole koko elämänsä aikana ajanut edes tuhatta kilometriä, vaikka hänellä on ollut ajokortti 18-vuotiaasta asti"
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Nastarenkaat tekevät jään pitäväksi kitkoille.
Kitkat ilman nastoilla autoilevia ovat täysin hyödyttömät Suomen talvikeleihin.
Pakko olla nastat jos ei taito riitä kitkoihin.
Joopas, eipäs, kylläpäs. Nasta on paras, kitka on paras. Nasta pitää märällä jäällä, kitka kuivalla ja lumessa. Mutta miksi väitellä. Mulla toisessa autossa kitkat ja toisessa nastat.
Eiköhän nuo autolehtien rengastestit ole tämän jo paljastanut. Renkaiden erot ovat marginaalisia johtuen testien painotuksesta jääajoon. Kun ihminen poistetaan yhtälöstä niin renkaat käytännössä yhtä hyviä. Toisin sanoen ongelma on ratin ja penkin välissä, mitkä renkaat alla ei juurikaan merkitse. Tätä kannattaa nastarenkaiden käyttäjien miettiä jos ymmärtää mitään tuloksista.
Kitkarenkaat toimii tosi hyvin jos ei ole jäätä ja lunta.
Vierailija wrote:
Kitkarenkaat toimii tosi hyvin jos ei ole jäätä ja lunta.
Samoin nastarenkaat tai yleensä rengas jossa ilma pysyy sisällä. Umpikumirengas huonompi.
Minä suosittelen että jokainen ajaa niillä renkailla joilla itse pärjää liikenteessä ja jos aiheuttaa kolarin väärän rengasvalintansa takia esim. liukkaalla kesärenkailla niin kortti pois.