Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Missä kunnossa nuo autolautat oikein on, kun jo kannet romahtelevat ihmisten niskaan?

Vierailija
13.10.2023 |

Silminnäkijä Kenneth Dahl kertoo olleensa menossa autolautalle, kun rampin yksi puoli romahti edessä olleen auton päälle, TV4 kirjoittaa.

– Mies kannettiin ulos autosta. Hänen päästään vuoti verta. Sen jälkeen nainen tuli ulos autosta. Hän oli sekavan oloinen ja myös hänestä vuosi verta, Dahl kertoo TV4:lle.

Dahl kertoo olevansa "täysin shokissa".

 

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/silminnakijat-kertovat-eckero-linje…

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
13.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vammautuivat loppuelämäkseen jos edes selviävät.

Vierailija
2/12 |
13.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä tehdään vain pakolliset, lain vaatimat huollot, ei muuta. Nuo romut vaatisivat täydellisen päivityksen, huollot ja korjaukset. Itse en enää lähde risteilylle. Ei kiinnosta pätkääkän.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
13.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hirveä tilanne, ihme että selvisivät.

Vierailija
4/12 |
13.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No hätä, tuurilla ne laivat seilaa.

Vierailija
5/12 |
13.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sähköautot kuormittavat enemmän kuin muut autot painonsa takia, tulee rumaa jälkeä kun se yhdistetään vanhoihin lauttoihin. 

Vierailija
6/12 |
13.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyseinen laiva on melkein 45 vuotta vanha. Eli siis aidosti vanhus Itämerellä, ja ilmeisestikään ei ole huollettu kunnolla. Tämän yksittäisen tapauksen vuoksi ei ehkä kuitenkaan kannata veää mitään johtopäätöksiä uudempien laivojen kunnosta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/12 |
13.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No miettikääs - suurin osa Suomen ja Ruotsin välillä kulkevista laivoista on rakennettu 1979... eli yli neljäkymmentä vuotta sitten. Vain yhteen tai kahteen on tehty vuoden kestävä perusteellinen remontointi 90- tai 2000 -luvulla. Jos sisätilojen puitteet huutavat kuluneisuuttaan (vanhat kokolattiamatot, valaisimet, hissit), niin ei niitä oikeasti kalliita tekniikan ja rungon osiakaan ole taatusti korjattu.

 

Itse lopetin risteilyt jo yli 10v sitten juuri siitä syystä, etten luota noiden ruostuneiden metallipurkkien kuntoon.

Vierailija
8/12 |
13.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

" Vaijerin on täytynyt pettää, silminnäkijä kertoo lehdelle."

Kaikki on yhden vaijerin varassa? Vai mikä sarana..?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/12 |
13.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Kyseinen laiva on melkein 45 vuotta vanha. Eli siis aidosti vanhus Itämerellä, ja ilmeisestikään ei ole huollettu kunnolla. Tämän yksittäisen tapauksen vuoksi ei ehkä kuitenkaan kannata veää mitään johtopäätöksiä uudempien laivojen kunnosta.

Noin vanha, toivottavasti se ei nyt joudu mihinkään romutukseen.

Vierailija
10/12 |
13.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

No miettikääs - suurin osa Suomen ja Ruotsin välillä kulkevista laivoista on rakennettu 1979... eli yli neljäkymmentä vuotta sitten. Vain yhteen tai kahteen on tehty vuoden kestävä perusteellinen remontointi 90- tai 2000 -luvulla. Jos sisätilojen puitteet huutavat kuluneisuuttaan (vanhat kokolattiamatot, valaisimet, hissit), niin ei niitä oikeasti kalliita tekniikan ja rungon osiakaan ole taatusti korjattu.

 

Itse lopetin risteilyt jo yli 10v sitten juuri siitä syystä, etten luota noiden ruostuneiden metallipurkkien kuntoon.

Älä valehtele. Suomi-Ruotsi-laivoista Gabriella on rakennettu -92. Serenade -90, Symphony -91, Baltic Princess -08, Grace -13, Glory -21.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/12 |
13.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

No miettikääs - suurin osa Suomen ja Ruotsin välillä kulkevista laivoista on rakennettu 1979... eli yli neljäkymmentä vuotta sitten. Vain yhteen tai kahteen on tehty vuoden kestävä perusteellinen remontointi 90- tai 2000 -luvulla. Jos sisätilojen puitteet huutavat kuluneisuuttaan (vanhat kokolattiamatot, valaisimet, hissit), niin ei niitä oikeasti kalliita tekniikan ja rungon osiakaan ole taatusti korjattu.

 

Itse lopetin risteilyt jo yli 10v sitten juuri siitä syystä, etten luota noiden ruostuneiden metallipurkkien kuntoon.

Älä valehtele. Suomi-Ruotsi-laivoista Gabriella on rakennettu -92. Serenade -90, Symphony -91, Baltic Princess -08, Grace -13, Glory -21.

Mitä nuo vuosiluvut hyödyttää, jos autolauttojen huoltoja ja korjauksia ei hoideta asianmukaissti. Metalli ruostuu, haperoituu ja lopulta syöpyy puhki. Siinä vaiheessa huolto on liian myöhäistä, kun autokansi romahtaa niskaan.

Vierailija
12/12 |
13.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

No miettikääs - suurin osa Suomen ja Ruotsin välillä kulkevista laivoista on rakennettu 1979... eli yli neljäkymmentä vuotta sitten. Vain yhteen tai kahteen on tehty vuoden kestävä perusteellinen remontointi 90- tai 2000 -luvulla. Jos sisätilojen puitteet huutavat kuluneisuuttaan (vanhat kokolattiamatot, valaisimet, hissit), niin ei niitä oikeasti kalliita tekniikan ja rungon osiakaan ole taatusti korjattu.

 

Itse lopetin risteilyt jo yli 10v sitten juuri siitä syystä, etten luota noiden ruostuneiden metallipurkkien kuntoon.

Älä valehtele. Suomi-Ruotsi-laivoista Gabriella on rakennettu -92. Serenade -90, Symphony -91, Baltic Princess -08, Grace -13, Glory -21.

Mitä nuo vuosiluvut hyödyttää, jos autolauttojen huoltoja ja korjauksia ei hoideta asianmukaissti. Metalli ruostuu, haperoituu ja lopulta s

No, mutta tässä tapauksessa kuitenkin kyseessä oli  melkein 45 vuotta vanha laiva

https://fi.wikipedia.org/wiki/M/S_Ecker%C3%B6