Jos tietöiden takia nopeusrajoitus on 50 satasen alueella niin miksi viikonloppunakin?
Eihän niitä töitä tehdä kuin arkisin ja hitonmoiset jonot vaan on.
Kommentit (22)
Ensin tuodaan paikalle nopeusrajoituskyltti. Hommat aloitetaan sitten joskus lomien jälkeen.
Tämän seurauksen kukaan ei noudata tuota nopeusrajoitusta.
Kaahaa ihan rauhassa satasta keskeneräisen tien kuoppiin tms. kunhan et osu muihin.
Ajelin juurikin kilometrikaupalla hissukseen tuollaisen kyltin takia, ja kyllä kuului jokunen kirosana kun tajusin, että se on siinä roikkunut turhaan päiväkaupalla.
Tietyön kohdalta puuttuu usein tiemerkinnät ja tiessä on kuoppia, ja kaikkea sälää lojuu ympäriinsä. Ja on sekin yksi homma niitä kylttejä jonkun peittää tai hakea pois. Turhaa hommaa. Ei ne nyt niin pitkiä pätkiä ole, että tulisi edes minuuttien viivästys matkankulkuun.
Tie on keskeneräinen, turvavarusteet kuten ajoratamaalaukset saattavat puuttua, tien pinnoite ei ole kunnossa. Siinä joitkin syitä. Jos tiellä liikkuu työntekijöitä rajoitus on 30 km\h
Lapissa joskus oli 10 km pätkä jossa tietyömerkki ja 50 rajoitus. Ei ensimmäistäkään tietyöajoneuvovoa tai -miestä sillä pätkällä.
Vierailija kirjoitti:
Tie on keskeneräinen, turvavarusteet kuten ajoratamaalaukset saattavat puuttua, tien pinnoite ei ole kunnossa. Siinä joitkin syitä. Jos tiellä liikkuu työntekijöitä rajoitus on 30 km\h
Täällä ei ollut keskeneräinen. Tie oli kuin tilkkutäkki, mutta ajettavassa kunnossa.
Toissa kesänä ajeltiin Kuopion suunnalla. Hyvä baana oli ajella ja tiet oli hyvässä kunnossa.
Vierailija kirjoitti:
Kaahaa ihan rauhassa satasta keskeneräisen tien kuoppiin tms. kunhan et osu muihin.
Näinkö urpo ymmärsit aloituksen? Ei voi mitään.
Työmiehet ovat pyöräilijöitä ja ovat siksi tottuneet siihen, ettei liikennesäännöillä ole käytännössä merkitystä?
Ei kukaan jaksa muuttaa sitä rajoitusta joka välissä vain sen takia, jos osan pää ei kestä hidastaa hetkeksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tie on keskeneräinen, turvavarusteet kuten ajoratamaalaukset saattavat puuttua, tien pinnoite ei ole kunnossa. Siinä joitkin syitä. Jos tiellä liikkuu työntekijöitä rajoitus on 30 km\h
Täällä ei ollut keskeneräinen. Tie oli kuin tilkkutäkki, mutta ajettavassa kunnossa.
Oliko esimerkiksi kaiteissa tai tiemerkinnöissä puutteita? Oliko päällyste lopullinen vai tilapäinen? Ajokuntoinen ei ole sama kuin kunnossa. On tiukat määräykset siitä, milloin nopeusrajoitus voidaan nostaa kahdeksaankymppiin.
Vierailija kirjoitti:
Tietyön kohdalta puuttuu usein tiemerkinnät ja tiessä on kuoppia, ja kaikkea sälää lojuu ympäriinsä. Ja on sekin yksi homma niitä kylttejä jonkun peittää tai hakea pois. Turhaa hommaa. Ei ne nyt niin pitkiä pätkiä ole, että tulisi edes minuuttien viivästys matkankulkuun.
- työkoneet oli läheisen huoltsikan pihalla
- tiessä ei ollut kuoppia vaan oli paikattu hyvin
- siitäpä sais joku työtön hommia: Kylttien peittelijä
- 50 kilsan matka köröteltiin viittä kymppiä
Vierailija kirjoitti:
Ei kukaan jaksa muuttaa sitä rajoitusta joka välissä vain sen takia, jos osan pää ei kestä hidastaa hetkeksi.
Prkl! Jos akkaa viedään synnyttämään niin siinä päätä kysellä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tie on keskeneräinen, turvavarusteet kuten ajoratamaalaukset saattavat puuttua, tien pinnoite ei ole kunnossa. Siinä joitkin syitä. Jos tiellä liikkuu työntekijöitä rajoitus on 30 km\h
Täällä ei ollut keskeneräinen. Tie oli kuin tilkkutäkki, mutta ajettavassa kunnossa.
Oliko esimerkiksi kaiteissa tai tiemerkinnöissä puutteita? Oliko päällyste lopullinen vai tilapäinen? Ajokuntoinen ei ole sama kuin kunnossa. On tiukat määräykset siitä, milloin nopeusrajoitus voidaan nostaa kahdeksaankymppiin.
Voisin kuvitella, että jos toinen puoli on uutta asfalttia ja toinen ei niin miten se käyttäytyy vaikka sateella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tie on keskeneräinen, turvavarusteet kuten ajoratamaalaukset saattavat puuttua, tien pinnoite ei ole kunnossa. Siinä joitkin syitä. Jos tiellä liikkuu työntekijöitä rajoitus on 30 km\h
Täällä ei ollut keskeneräinen. Tie oli kuin tilkkutäkki, mutta ajettavassa kunnossa.
Oliko esimerkiksi kaiteissa tai tiemerkinnöissä puutteita? Oliko päällyste lopullinen vai tilapäinen? Ajokuntoinen ei ole sama kuin kunnossa. On tiukat määräykset siitä, milloin nopeusrajoitus voidaan nostaa kahdeksaankymppiin.
Miksi sitten maaseudun pienillä kyläteilläkin on kahdeksankympin rajoitus? Vaikka ei ole päällystettä ja tie on olemattoman kapea ja mutkainen.
Tuore asvaltti on pehmeä ja korkeat nopeudet pilaa sen samantien, varsinkin kun mennään isommilla ja painavammilla välineillä yli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tie on keskeneräinen, turvavarusteet kuten ajoratamaalaukset saattavat puuttua, tien pinnoite ei ole kunnossa. Siinä joitkin syitä. Jos tiellä liikkuu työntekijöitä rajoitus on 30 km\h
Täällä ei ollut keskeneräinen. Tie oli kuin tilkkutäkki, mutta ajettavassa kunnossa.
Oliko esimerkiksi kaiteissa tai tiemerkinnöissä puutteita? Oliko päällyste lopullinen vai tilapäinen? Ajokuntoinen ei ole sama kuin kunnossa. On tiukat määräykset siitä, milloin nopeusrajoitus voidaan nostaa kahdeksaankymppiin.
Miksi sitten maaseudun pienillä kyläteilläkin on kahdeksankympin rajoitus? Vaikka ei ole päällystettä ja tie on olemattoman kapea ja mutkainen.
Liikennemäärät pieniä, siksi niillä saa pahtaa menemään isommilla nopeuksilla.
Joo ja sit se 80/100 kyltti työmaan jälkeen on vasta puolen kilsan päässä.