Minä väitän, että etätyön vuoksi työn laatu on heikentynyt
Esimerkiksi asiakaspalveluun soitettaessa siellä toisessa päässä saatetaan selvästi kolistella kiireellä jostakin ulkoa tms ja mussuttaa esim ruokaa niin että viimeisten palojen nieleminen kuuluu kun sinne soittaa, Myös jonkinlainen epävarmuus on lisääntynyt, ilmeisesti koska ei ole ketään kollegaa keneltä kysyä apua. Joten sitten "palataan asiaan", mitä ei ennen ollut.
Minä väitän, että etätyö on heikentänyt ainakin asiakaspalveluhommien laatua. Voi olla, että sama juttu on muuallakin. Tietysti porukka haluaa tehdä töitä kotona ollen, mutta samalla se vapaa-aika ja työ alkaa limittyä ja syntyy jonkinlaista epävarmuutta, joka heijastuu asiakkaille ihan selvästi. Joten siltäosin ymmärrän joidenkin työnantajien vaatimuksen toimistolle menosta.
Väitän, että asiantuntijoiden työn laatu on parantunut, koska avokonttorissa ei ole työrauhaa.