Suomen Löytötavarapalvelu Oy toimintakieltoon jatkuvien laittomuuksien vuoksi
On ryöstänyt asiakkaita lainvastaisesti. Kiellon saanut Suomen Löytötavarapalvelu Oy vastaa muun muassa VR:n ja HSL:n sekä Finnairin löytötavaratoiminnasta.
Kommentit (8)
En oikein ymmärtänyt mikä tuossa toiminnassa oli niin virheellistä että piti lätkäsitä liiketoimintakielto. Yritys oli siis, ilmeisesti virheellisesti, perinyt ja tilittänyt säilytyskustannuksistaan ALV:n. No okei, jos toiminta on alvitonta niin kai se sitten on ja yritys varmaan korjaa asian kun sai sen tietoonsa. Niin, eikä ole toimittanut löytötavarana saamaansa ajokorttia välittömästi poiisille.
Vierailija kirjoitti:
En oikein ymmärtänyt mikä tuossa toiminnassa oli niin virheellistä että piti lätkäsitä liiketoimintakielto. Yritys oli siis, ilmeisesti virheellisesti, perinyt ja tilittänyt säilytyskustannuksistaan ALV:n. No okei, jos toiminta on alvitonta niin kai se sitten on ja yritys varmaan korjaa asian kun sai sen tietoonsa. Niin, eikä ole toimittanut löytötavarana saamaansa ajokorttia välittömästi poiisille.
Eiköhän aluehallintovirasto ole asioista paremmin perillä kuin sinä
Löytätavara-asiat on aina vähän kinkkisiä. Olin kaupassa töissä ja veepää asiakkaat roudasi kaduilta löytämänsä löytötavarat meille! Miksi? Ei kuulunut toimenkuvaan alkaa hoidella niitä eteenpäin. Hoidettiin ehkä kerran kuussa mutta siinä vaiheessa ihmiset oli jo todennäköisesti hommanneet uudet kännykät/avaimet/kortit. Jos et jaksa ite viedä löytistoimistoon niin jätä ne sinne kadulle prkl äläkä kuormita kaupan työntekijöitä!
Vierailija kirjoitti:
En oikein ymmärtänyt mikä tuossa toiminnassa oli niin virheellistä että piti lätkäsitä liiketoimintakielto. Yritys oli siis, ilmeisesti virheellisesti, perinyt ja tilittänyt säilytyskustannuksistaan ALV:n. No okei, jos toiminta on alvitonta niin kai se sitten on ja yritys varmaan korjaa asian kun sai sen tietoonsa. Niin, eikä ole toimittanut löytötavarana saamaansa ajokorttia välittömästi poiisille.
Linkitetyssä lehtijutussa sanottiin, että yritys ei ole korjannut toimintaansa avin antamista kehotuksista huolimatta. Se on varmasti painanut asiassa eniten.
Tämä löytötavarasysteemi on tehty niin hankalaksi kuin olla voi. Ensinnäkin voi kestää viikon, kaksikin, ennen kuin löytötavara vaikka metrosta tai bussista, kulkeutuu löytötavaratoimistoon. En tiedä miksi kestää niin kauan. Lisäksi harva jaksaa lähteä viemään löytöesineitä jonnekin toiseen kaupunginosaan poliisille tai löytötavaratoimistoon. Ei ole paikkoja, minne näitä voisi jättää. Tavaroissa olisi hyvä olla nimi ja puhelinnumero, niin löytäjä voisi soittaa suoraan omistajalle.
Varsinaiseen löytötavaratoimistoon soittaminen on sikahintaista, tästäkin on tehty ulkoistettu bisnes. Toimivaa on myös on se, jos löytäjä ilmoittaa netissä ja toimittaa löytyneen tavaran suoraan omistajalle, mutta näitä ilmoituksia on sekalaisesti eri ryhmissä, eikä aina tavoita kadottajaa.
Tämän hankalan systeemin takia suurin osa kadotetuista tavaroista jää teille tietymättömille ja tietysti on paljon niitä, joiden moraali on niin löyhää, että mieluummin pitävät tavarat itsellään, jos niillä on vähänkään arvoa.
Olisi hyvä jos netissä olisi yksi keskitetty hakupaikka, minne voisi ilmoittaa mitä ja mistä on löytynyt ja minne on toimitettu.
Roistot!