Apua. Auto temppuilee. On hidastaessa pitänyt koko kevään laahaavaa ääntä.
En välittänyt aluksi vaan laitoin radion vain kovemmalle. Toivoin, että se loppuu.
Nyt hidastaessa on alkanut eilisen jälkeen kuulumaan kovaa klonksumista. Ihan kuin joku olisi hajoamassa.
Auto pysähtyykin hitaammin.
Kommentit (9)
Kannattais vaihtaa jarrut, ei ne siitä korjaannu itestään
Vanhat nesteet ja alkaa jumittaa ja loppuun ajetut jarrupalat alkaa lopuksi metelöimään.
Oletko kuullut autokorjaamoista? Sinne kun vie ja kertoo oireet niin rahalla selviää. Ei tarvitse edes palstalla kysyä.
Siellä on vetonivel ja/tai laakeri menossa. Laakerin saattaa saada 20 eurolla, vetonivel merkistä riippuen 50-200 euroa (jos auto on etuvetoinen). Työhön pari tuntia korjaamolla, eli n 300-400 eurolla saat kuntoon.
Tuo vika ei parane itsekseen, jos laakeri hajoaa, auton rengas irtoaa ja sitten oletkin pulassa motarilla 100 vauhdissa, kun eturengas lähtee omille teilleen.
Vetonivelen irrotessa saattaa se lyödä rikki kaikenlaista renkaan tuennasta vaihdelaatikkoon, korjauslasku on tuhansia. Eli nyt on vain korjattava nuo viat, ne ovat kuluvia osia eivätkä nuo viat parane itsekseen..
Vierailija kirjoitti:
Siellä on vetonivel ja/tai laakeri menossa. Laakerin saattaa saada 20 eurolla, vetonivel merkistä riippuen 50-200 euroa (jos auto on etuvetoinen). Työhön pari tuntia korjaamolla, eli n 300-400 eurolla saat kuntoon.
Tuo vika ei parane itsekseen, jos laakeri hajoaa, auton rengas irtoaa ja sitten oletkin pulassa motarilla 100 vauhdissa, kun eturengas lähtee omille teilleen.
Vetonivelen irrotessa saattaa se lyödä rikki kaikenlaista renkaan tuennasta vaihdelaatikkoon, korjauslasku on tuhansia. Eli nyt on vain korjattava nuo viat, ne ovat kuluvia osia eivätkä nuo viat parane itsekseen..
Pitkään jatkunut laahaava ääni viittaa enemmän jarruihin. Jarrupalat on kuluneet loppuun ja siellä hankaa metalli metallia vastaan. Kolina voi kertoa siitä, että jarrulevy on jo revennyt irti.
Jarrupalat, levyt tai tukossa oleva jarruletku
Vierailija kirjoitti:
Tuo vika ei parane itsekseen, jos laakeri hajoaa, auton rengas irtoaa ja sitten oletkin pulassa motarilla 100 vauhdissa, kun eturengas lähtee omille teilleen.
En tiedä yhtäkään tapausta. Pyöränlaakerin kuulat pitävät sisä- ja ulkokehän yhdessä, vaikka laakeri ja pyörä vippaisi jo rankasti. Eli vaihdontarve tulee selväksi jo kauan ennenkuin laakerin kehien välistä pääsee kuulat ulos. Mikä siis vaaditaan, että pyörä irtoaisi kokonaan.
Jarrut on pettämässä. Olisi kannattanut huoltaa aiemmin, nyt voi tulla iso lasku.