Orpon hallitus ole näemmä ole kiinnostunut lyhentämään sitä "jättimäistä ulkomaanvelkaa"
Leikataan etuja ja tukia miljardilla. Laitetaan rahat Turun tunnin junaan.
Siinä uuden hallituksen toimet
Kommentit (46)
Leikataan toki mutta ei velkaa lyhennetä, vaan laitetaan nekin rahat yritystukiin, Orpollahan on jo siitä näyttöä Sipilän hallituksen valtiovarainministerinä.
Ensin pitäisi tienata jotain ennen kuin voidaan lyhentää velkaa. Mariini ja tyttelit jätti budjetin 10 miljardia pakkaselle ja siitä saa aika fakiiri olla että tuon vajeen saa edes alta 5 miljardiin vaalikaudessa.
No jos et tiedä niin Orpo kuuluu WEF:in porukkaan. Niiden tarkoitus onkin tuhota talous ja saada aikaan keskuspankin digiraha ja Kiinan valvontayhteiskunta. Demolition manin tulevaisuutta rakennetaan.
Vierailija kirjoitti:
Leikataan toki mutta ei velkaa lyhennetä, vaan laitetaan nekin rahat yritystukiin, Orpollahan on jo siitä näyttöä Sipilän hallituksen valtiovarainministerinä.
Tarviiko yritykset enää tukea, kun Söpö-Sanna lahjoitti 20 miljardia niille koronatuen nimellä?
Vierailija kirjoitti:
Leikataan toki mutta ei velkaa lyhennetä, vaan laitetaan nekin rahat yritystukiin, Orpollahan on jo siitä näyttöä Sipilän hallituksen valtiovarainministerinä.
Sipilän aikana valtion velan määrä laski BKT:hen verrattuna.
Vierailija kirjoitti:
Ensin pitäisi tienata jotain ennen kuin voidaan lyhentää velkaa. Mariini ja tyttelit jätti budjetin 10 miljardia pakkaselle ja siitä saa aika fakiiri olla että tuon vajeen saa edes alta 5 miljardiin vaalikaudessa.
Aika fakiiri saa kans olla jos edelleen pystyy uskotteleen itelleen et oikeisto edes yrittäis vähentää velkaa, ne ei ole ikinä tehny niin mut lupailtu on aina.
Jännä, että hallitusta ei saanut kritisoida neljään vuoteen, mutta nyt rääytään ja poljetaan jalkaa aamusta iltaan :D
Voi kunpa joku toimittaja muistaisi neljän vuoden päästä nostaa pöydälle paljonko velka Orpon hallituksen aikana on kasvanut, ja erityisesti Orpon ja hallituskumppaneiden selitykset, että miksi velka vain kasvoikin.
No sitten taas leikataan kun ei muutakaan voi.
Ihan oharina, se tunnin juna on oikeasti 1,5 tunnin juna. Ja se menee Turkuun, jonne kukaan ei halua mennä. Ja jos työmatkustamista halutaan auttaa, kannattaa panostaa vaan nopeaan nettiyhteyteen junassa, mikä ei paljon maksa.
Ymmärtäkää nyt, vuorineuvosten tilit huuta lisää rahaa ja orpo kieli ruskeena sitä järjestää. Ek-sedät käski.
No ei laiteta miljardeja vaan vajaalla 500 miljoonalla on tarkoitus hankeyhtiötä hallituskauden aikana pääomittaa.
Koittakaa nyt urpot muistaa etät a) se tunnin juna ei ole yhden hallituskauden projekti, b) kunnat maksavat siitä puolet, loppu jakautuu EU-tukien ja valtion rahoituksen kesken, c) rahaa projektiin ovat kipanneet jo sekä Sipilän että Marinin hallitukset ja d) mikäli päätöstä ei tämän hallituskauden ensimmäisellä puoliskolla tehdä, projekti lykkääntyy 2030-luvulle koska silloin on seuraava EU-rahoituskierros.
Palstan jatkuvasta "Orpon juna"-itkusta tulee lähinnä mieleen että oletteko te oikeasti noin hiton tyhmiä vai valehteletteko tahallanne?
Vierailija kirjoitti:
Jännä, että hallitusta ei saanut kritisoida neljään vuoteen, mutta nyt rääytään ja poljetaan jalkaa aamusta iltaan :D
Vaikka olisi ollut kritisointi lailla kielletty, niin jatkuvastihan sitä mölistiin, vaikka velan otto oli oppositiota myöten hyväksytty. 🤣
Vierailija kirjoitti:
Jännä, että hallitusta ei saanut kritisoida neljään vuoteen, mutta nyt rääytään ja poljetaan jalkaa aamusta iltaan :D
Mitä ihmettä sä hourit?
Tiedät varsin hyvin et olit täälä koko neljä vuotta ulisemassa sanna marinista niin kun se ois sun mutsi ja kukaan ei pystyny sua estään, nillität edelleen siitä edellisestä hallituksesta syyttäen heitä millon koronan ja lillon ipolön hallituksen seuraamuksista.
Älä nyt poika uhriutuun ala, ryhdistäydy, sä olet se ongelma.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jännä, että hallitusta ei saanut kritisoida neljään vuoteen, mutta nyt rääytään ja poljetaan jalkaa aamusta iltaan :D
Vaikka olisi ollut kritisointi lailla kielletty, niin jatkuvastihan sitä mölistiin, vaikka velan otto oli oppositiota myöten hyväksytty. 🤣
Mistä vihervasemmisto siis kritisoi Marininan hallitusta?
Vierailija kirjoitti:
No ei laiteta miljardeja vaan vajaalla 500 miljoonalla on tarkoitus hankeyhtiötä hallituskauden aikana pääomittaa.
Koittakaa nyt urpot muistaa etät a) se tunnin juna ei ole yhden hallituskauden projekti, b) kunnat maksavat siitä puolet, loppu jakautuu EU-tukien ja valtion rahoituksen kesken, c) rahaa projektiin ovat kipanneet jo sekä Sipilän että Marinin hallitukset ja d) mikäli päätöstä ei tämän hallituskauden ensimmäisellä puoliskolla tehdä, projekti lykkääntyy 2030-luvulle koska silloin on seuraava EU-rahoituskierros.
Palstan jatkuvasta "Orpon juna"-itkusta tulee lähinnä mieleen että oletteko te oikeasti noin hiton tyhmiä vai valehteletteko tahallanne?
Vai voisiko olla, että kyseisen junan hyöty on täysin minimaalinen suhteessa hintaan? Suomessa on rataosuuksia, joilla henkilöliikenne on ajettu alas, koska radan kunto on liian huono.
-eri.
Nicolae Ceaușescu maksoi Romanian koko ulkomaanvelan ja kuinka sitten kävikään..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jännä, että hallitusta ei saanut kritisoida neljään vuoteen, mutta nyt rääytään ja poljetaan jalkaa aamusta iltaan :D
Mitä ihmettä sä hourit?
Tiedät varsin hyvin et olit täälä koko neljä vuotta ulisemassa sanna marinista niin kun se ois sun mutsi ja kukaan ei pystyny sua estään, nillität edelleen siitä edellisestä hallituksesta syyttäen heitä millon koronan ja lillon ipolön hallituksen seuraamuksista.
Älä nyt poika uhriutuun ala, ryhdistäydy, sä olet se ongelma.
Siis nämä nykyiset itkijäeukot ja maailmanlopun povaajat. Riemuitsetko sinä ensimmäisestä afrikkalaistaustaisesta naisministeristä, että ruskeat naiset saivat vihdoin edustajan?
Vierailija kirjoitti:
Ihan oharina, se tunnin juna on oikeasti 1,5 tunnin juna. Ja se menee Turkuun, jonne kukaan ei halua mennä. Ja jos työmatkustamista halutaan auttaa, kannattaa panostaa vaan nopeaan nettiyhteyteen junassa, mikä ei paljon maksa.
Matka-aika Turkuun ei tässä edes ole se olennaisin asia vaan se että Espoo-Salo-oikoradalla (joka muodostaa leijonanosan kustannuksista ja josta maksavat suurimman osan nuo kunnat eikä suinkaan valtio), saadaan lähijunaliikenteen piiriin lisää alueita Espoossa, Kirkkonummella, Vihdissä ja Lohjalla. Lisäksi mahdollistetaan lähiliikenteen kehitys Turun päässä ja vapautuneen kapasiteetin myötä myös vanhalla Karjaan radalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei laiteta miljardeja vaan vajaalla 500 miljoonalla on tarkoitus hankeyhtiötä hallituskauden aikana pääomittaa.
Koittakaa nyt urpot muistaa etät a) se tunnin juna ei ole yhden hallituskauden projekti, b) kunnat maksavat siitä puolet, loppu jakautuu EU-tukien ja valtion rahoituksen kesken, c) rahaa projektiin ovat kipanneet jo sekä Sipilän että Marinin hallitukset ja d) mikäli päätöstä ei tämän hallituskauden ensimmäisellä puoliskolla tehdä, projekti lykkääntyy 2030-luvulle koska silloin on seuraava EU-rahoituskierros.
Palstan jatkuvasta "Orpon juna"-itkusta tulee lähinnä mieleen että oletteko te oikeasti noin hiton tyhmiä vai valehteletteko tahallanne?
Vai voisiko olla, että kyseisen junan hyöty on täysin minimaalinen suhteessa hintaan? Suomessa on rataosuuksia, joilla henkilöliikenne on ajettu alas, koska radan kunto on liian huono.
-eri.
No jos kyse on siitä niin varmaan se kannattaisi artikuloida jotenkin muuten kuin "orpojunayhyhyhyhyy".
Vaihtoehtoja vertaillessa kannattaa myös muistaa tuo rahoituspohja eli tietyistä projekteista saadaan EU-rahoja takaisin päin osana EU:n yhteisen liikenneverkon kehittämistä, tietyistä ei. Eikä tuo Turun juna muutenkaan ole ainoa raideprojekti joka hallitusohjelmassa on, mikä monilta tuntuu iloisesti unohtuvan.
ootapa kun alkaa tulla yritys- ja maataloustukipaketteja, verohelpotuksista puhumattakaan.