Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lääkäreiden soittoajat naurettavat

Vierailija
02.06.2023 |

Minulla on ollut viime aikoina terveyteen liittyvää selvittelyä, kun veriarvoissa on häikkää. Lääkäreiden soittoajat (huom. yksityisellä) ovat ihan naurettavat. Soittavat tiettynä päivänä, jolle ei anneta mitään aikaikkunaa. Sitten soitellaan, kun olen esim. palvelemassa asiakasta, ja jos en vastaa niin soittavat toisen kerran ja sitten eivät enää. Kirjoitetaan pahimmillaan teksteihin, että potilasta ei tavoiteta. No, pitäisikö se ottaa töistä vapaaksi se päivä, kun lääkäri soittaa 2 minuuttia ja kysyy kaksi kysymystä? Ja jos näitä on useampi viikossa, niin sitten pitäisi jo ottaa useampi vapaapäivä.
Ja kun vastaat niin, että ympärillä on ihmisiä, ei lääkäri malta odottaa, että siirryt yksityiseen paikkaan. Siinäpä sitten kuiskuttelet jostakin suolen toiminnasta kun lääkäri huokailee ettei kuulu. Etkä itse voi kysyä omia kysymyksiäsi, kun yrität olla vähäsanainen.
Miksi ihmeessä ei anneta vaikka tunnin tai kahden aikaikkunaa soitolle? Sekin jo auttaisi, voisi olla hollilla jossakin hiljaisemmassa paikassa eikä vaikka kassajonossa.

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
02.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska lääkäri on jumalaan verrattava olento. Kun jumala soittaa, on vastattava vaikkei itselle paras hetki olisikaan.

Vierailija
2/20 |
02.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on kyllä ärsyttävä asia. Ne lääkärit soittaa siten että puhelin soi vain muutaman kerran ja siihen pitäisi pystyä vastaamaan heti, jos ei pysty vastaamaan kahteen puheluun, pitää varata uusi soittoaika johon pitää jonottaa puolituntia tai ehkä odottaa vielä siihenkin takaisin soittoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
02.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No näin se vaan on.  Vastatkaan siihen puhelimeen, sanokaa, että pieni hetki siirryn parempaan paikkaan (tämä ei varmasti ole ongelma lääkärille!) ja käykää keskustelunne. Jos lääkäri joutuisi sumplimaan aikaikkunoita kaikille soitettaville, ei siinä muuta ehtisi tekemäänkään, kun kyttäämään kelloa.

Vierailija
4/20 |
02.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No näin se vaan on.  Vastatkaan siihen puhelimeen, sanokaa, että pieni hetki siirryn parempaan paikkaan (tämä ei varmasti ole ongelma lääkärille!) ja käykää keskustelunne. Jos lääkäri joutuisi sumplimaan aikaikkunoita kaikille soitettaville, ei siinä muuta ehtisi tekemäänkään, kun kyttäämään kelloa.

ihan hyvä idea mutuen , mutta vaikea toteuttaa jo sitse olet asiakaspalvlussa töissä, jossa pitää vastata puhelimeen!!! Sanonko omalle asiakkaalle, että sorge, lääkäri soittaa, moikka! Ja pistän luurin kiinni?

Vierailija
5/20 |
02.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämäkin inhotti ajanvarauksessa, asiakkaat kiukuttelivat ihan niin kuin säännöt olisivat aspan keksimät. Lääkäreillä on kyllä kädet täynnä, mutta paremmankin systeemin olisi voinut keksiä.

Vierailija
6/20 |
02.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totesin eilen kunnallisen terveydenhuollon puolella että lääkärit kuvittelevat olevansa vähintään jumalasta seuraavia. Vaikka tälläkään, joka kirjoitti potilastietoihini eilen omia päätelmiään, vaikka ei ollut vaihtanut sanaakaan kanssani ikinä, niin hänelläkään ei ole muodollista pätevyyttä.

Potilastietoihin ei muuten saisi kirjoittaa omia päätelmiään.

Sairaanhoitaja, jonka kanssa asioin oli todella miellyttävä. Sairaanhoitajille pitäisi antaa heidän hakemansa palkankorotus, sillä he todella yrittävät auttaa potilasta ja pitää yllä terveyskeskusten mainetta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/20 |
02.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No näin se vaan on.  Vastatkaan siihen puhelimeen, sanokaa, että pieni hetki siirryn parempaan paikkaan (tämä ei varmasti ole ongelma lääkärille!) ja käykää keskustelunne. Jos lääkäri joutuisi sumplimaan aikaikkunoita kaikille soitettaville, ei siinä muuta ehtisi tekemäänkään, kun kyttäämään kelloa.

ihan hyvä idea mutuen , mutta vaikea toteuttaa jo sitse olet asiakaspalvlussa töissä, jossa pitää vastata puhelimeen!!! Sanonko omalle asiakkaalle, että sorge, lääkäri soittaa, moikka! Ja pistän luurin kiinni?

Tuo on yksi vaihtoehto, toki asian voi hoitaa fiksummalla ilmaisulla. "Anteeksi, nyt minulle tulee tärkeä kiireellinen puhelu (ja asiakkaasihan ei tarvitse tietää, että kyse on henkilökohtaisesta puhelusta), voinko soittaa parin minuutin päästä takaisin?"

Vierailija
8/20 |
02.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No näin se vaan on.  Vastatkaan siihen puhelimeen, sanokaa, että pieni hetki siirryn parempaan paikkaan (tämä ei varmasti ole ongelma lääkärille!) ja käykää keskustelunne. Jos lääkäri joutuisi sumplimaan aikaikkunoita kaikille soitettaville, ei siinä muuta ehtisi tekemäänkään, kun kyttäämään kelloa.

ihan hyvä idea mutuen , mutta vaikea toteuttaa jo sitse olet asiakaspalvlussa töissä, jossa pitää vastata puhelimeen!!! Sanonko omalle asiakkaalle, että sorge, lääkäri soittaa, moikka! Ja pistän luurin kiinni?

Tai sitten sanot sille asiakkaallesi "pieni hetki", vastaat lääkärille ja sanot, että sinulla on työpuhelu kesken, ja pyydä soittamaan vaikka hetken päästä tai esim. klo 14 jälkeen. Yleensä tällainen kyllä onnistuu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/20 |
02.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep. Ja ajanvaraukseen ei nykyään pysty enää jäädä jonottamaan tai siinä on joku esim. 10 minuutin raja. Sitten numero tallentuu järjestelmään ja sinulle soitetaan ehkä samana päivänä, ehkä seuraavana. Itseäni ei haittaa pitkä jonotusaika, laitan kaiuttimelle ja puuhailen muuta samalla. Mutta mulla on paljon asiakaspalavereita enkä niiden aikana pysty vastata puhelimeen.

Vierailija
10/20 |
02.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vieläkin niin kiukkuinen eilisestä lääkärin potilastietoihini kirjoittamasta tulkinnasta että ajattelin tehdä hänestä kantelun Valviralle.

Lääkärin pätevyyden voi tarkistaa Valvirasta ja jos hänen tietojaan ei siellä ole, niin ei ole pätevyyttäkään. Asiakkaitten kanssa käyttäytyminen pitää oppia jo harjoitteluaikana, vain siten lääkäristä tulee luotettava ja ihmisen huomioiva. Jos alkaa pullistella heti kun pääsee harjoittelupaikkaan niin on mennyttä lääkäriä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/20 |
02.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen vieläkin niin kiukkuinen eilisestä lääkärin potilastietoihini kirjoittamasta tulkinnasta että ajattelin tehdä hänestä kantelun Valviralle.

Lääkärin pätevyyden voi tarkistaa Valvirasta ja jos hänen tietojaan ei siellä ole, niin ei ole pätevyyttäkään. Asiakkaitten kanssa käyttäytyminen pitää oppia jo harjoitteluaikana, vain siten lääkäristä tulee luotettava ja ihmisen huomioiva. Jos alkaa pullistella heti kun pääsee harjoittelupaikkaan niin on mennyttä lääkäriä.

Myös minulle oli lääkäri tehnyt diagnoosin keskustelematta lainkaan kanssani. Oli katsonut vain arvojani, ja tehnyt (virheellisen) päätelmän. Tarkistin siis itse taudin kriteerit, niin niistä tulisi toteutua vähintään kolme, jotta voidaan diagnosoida. Minulla toteutui yksi, ja tämän lääkäri kyllä on sieltä arvoistani nähnyt. Ihan käsittämätöntä. Jos hän olisi vaivautunut puhumaan minulle, niin olisi itsekin ehkä huomannut virheensä. Todella kamalaa, etenkin, kun muutkin lääkärit näitä diagnooseja tutkivat ja sitten syntyy vääriä ketjupäätelmiä. Sehän voi olla jopa hengenvaarallista!

Vierailija
12/20 |
02.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kokemus julkiselta puolelta. Poliklinikan erikoislääkärin soittoaika ilmoitettiin, että soittaa päivänä x, noin 8.30, aika voi vähän vaihdella. Soitti 8.25. Aika hyvää palvelua.

Työterveydesä (yksityinen) saa tosiaan vaan sen päivän tietää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/20 |
02.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omituista, ettei lääkärille kerrota heidän koulutuksessaan, mitä potilaitten muistiinpanoihin kirjataan.

Vierailija
14/20 |
02.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksityinen työterveys on ihan syvältä tuon puhelinrumban takia!

Aina pitää varata lääkärin soittoaika vapaapäivälle, koska muuten ei ole mitään mahdollisuutta vastata.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/20 |
02.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo soittoaika asia on yksi harvoja juttuja joka on parempi julkisella puolella kuin yksityisellä.

Vierailija
16/20 |
02.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No näin se vaan on.  Vastatkaan siihen puhelimeen, sanokaa, että pieni hetki siirryn parempaan paikkaan (tämä ei varmasti ole ongelma lääkärille!) ja käykää keskustelunne. Jos lääkäri joutuisi sumplimaan aikaikkunoita kaikille soitettaville, ei siinä muuta ehtisi tekemäänkään, kun kyttäämään kelloa.

ihan hyvä idea mutuen , mutta vaikea toteuttaa jo sitse olet asiakaspalvlussa töissä, jossa pitää vastata puhelimeen!!! Sanonko omalle asiakkaalle, että sorge, lääkäri soittaa, moikka! Ja pistän luurin kiinni?

Kyllä, oma terveys on aina etusijalla, asiakas voi odottaa.

Vierailija
17/20 |
02.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on yksityiseltä puolelta varsin positiivinen kokemus muutaman kuukauden takaa. Lääkäri tutki minut huolellisesti ja lähetti julkiselle puolelle röntgeniin. Sovittiin, milloin lääkäri soittaa perehdyttyään kuviin. Minuutilleen ei tietenkään voinut sopia, mutta sovittiin parin tunnin aikaikkuna. Puhelu tuli sovittuna aikana. Minä olen tosin siinä mielessä hyvässä asemassa, että olen jo eläkeakka, joten työt eivät häirinneet puhelua. Mutta ei kuitenkaan tarvinnut istua tisurissa tuntitolkulla. 

Vierailija
18/20 |
02.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksityinen työterveys on ihan syvältä tuon puhelinrumban takia!

Aina pitää varata lääkärin soittoaika vapaapäivälle, koska muuten ei ole mitään mahdollisuutta vastata.

Viimeksi kun odotin soittoa, välttelin kaikkia puheluita ja tilanteita koko päivän, jotta varmasti pystyn vastaamaan. Puhelu tuli lopulta klo 18 jälkeen. Niin turhaa!

Vierailija
19/20 |
02.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fiksu lääkäri kysyy heti puhelun aluksi "Hei, oletko sellaisessa paikassa, että voit puhua" eikä ala heti tykittämään asiaa. Näin se hoituisi fiksusti.

Vierailija
20/20 |
02.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus sanottiin, että lääkäri soittaa päivän päätteeksi. Osasi odottaa, ettei ainakaan ennen klo 15 soita, se helpotti. Nyt soittelevat potilaiden välissä. Onhan se hankala yhtälö.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä yhdeksän