Kiinalle ei riitä enää 350km/h luotijunat joita heillä on tuhansittain jo käytössä, seuraavana tavoitteena 620km/h Maglev-junat
Kiina on rakentanut vuoden 2008 jälkeen käsittämättömän verkoston noita 350km/h ratoja maan laidasta toiseen, mutta aikovat rakentaa isoimpien kaupunkien välille Maglev-junat joilla voi päästä 620km/h nopeuteen.
Kiinassa halvimmat liput suurnopeusjuniin maksavat n. 13 dollaria.
Kommentit (14)
Noilla ohjusjunilla saa paljon pahaa jälkeä jos sattuu tulemaan joku onnettomuus.
Mietipä jos kaikki kiinankrääsä kulkisi jollain fakin luotijunalla tuolta päivässä Eurooppaan sen sijaan että se on kuukauden pari laivamatkalla. Siinä on se tulevaisuus.
Niinpä niin, rakentavat halvalla ja nopeasti. Sitten ihmetellään kun kaikki hajoaa.
Mutta eipä se Nalle Puhia haittaa, ei kiinalaiset kesken lopu. Niitäkin saa halvalla lisää. Made in China.
Tuollasella viitsisi jo matkustaa Oulusta Hesaan nonstoppina.
Valeuutinen. Kiina on kehitysmaa, jossa kuljetaan höyryvetureilla ja aaseilla.
Kiina aloitti nollasta vuonna 2008 ja sen jälkeen rakentanut melkein 30000km pituisen rataverkoston yhteensä luotijunia varten. Osa tuosta verkostosta menee myöskin tunneleissa. Aluksi Kiina osti osaamisen Japanista ja Euroopasta mutta vähitellen otti sen osaamisen täysin omaan haltuunsa. Nykyään Kiina jo itse vie tuota alan osaamista ja teknologiaa ulkomaille. Aika käsittämättömän nopeasti ovat rakentaneet tuon systeemin... Nuo juna-asematkin ovat ihan valtavan kokoisia ja yksi juna-asema on jossain 100 metrin syvyydessä maan alla.
Jos Maglev-radat toteutuvat, ovat ne sitten jo hyppäys vielä aivan eri tasolle. Japanissa rakennetaan tällä hetkellä maailman ensimmäistä Maglev-rataa Tokyon ja Nagoyan välille.
Vierailija kirjoitti:
Niinpä niin, rakentavat halvalla ja nopeasti. Sitten ihmetellään kun kaikki hajoaa.
Mutta eipä se Nalle Puhia haittaa, ei kiinalaiset kesken lopu. Niitäkin saa halvalla lisää. Made in China.
Näin on voinut olla joskus mutta kyllä Kiina nyt vie kehitystä eteenpäin ja kovaa vauhtia.
eikö kerkeä hitaamminkin mennä? aina pitää päästä niin ja niin nopeasti
Vierailija kirjoitti:
eikö kerkeä hitaamminkin mennä? aina pitää päästä niin ja niin nopeasti
Aina voi kävellä.
säälittäviä tekeleitä verrattuna meidän futuristisiin vr juniin.
Suomessa aiotaan panostaa 1,7 miljardia (todellisuudessa menisi varmaan pitkälti yli 2 miljardia) siihen, että matkustusaika Kuopiosta Helsinkiin lyhenisi 10-12 minuuttia. Ja muitakin tämmöisiä älyvapaita suunnitelmia on. Järkyttäviä rahareikiä: olematon ajansäästö samalla, kun ihmiset jonottavat päiväkausia päivystyksessä ja kuolevat hoitojonoissa odottaessaan.
Ne halvimmat paikat on ulkona junan katolla. Aina ei kannata pihistellä.