Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kansainväliset sopimukset: Malmin lentokenttä tuhotaan, vaikka Euroopan kulttuuriperintöjärjestö Europa Nostra ja Euroopan investointipankin instituutti valitsivat sen 16.3.2016 Euroopan seitsemän uhanalaisimman kulttuuriperintökohteen joukkoon.

Vierailija
05.05.2023 |

Helsinki on kyllä yksi mätäpaise-esimerkki maailmalle, ja nyt sen johtoa siirtyy eduskunnan lehtereille kusettamaannkaikkea kansaa.

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä.

Vierailija
2/22 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei Suomessa ole omaa kulttuuria, kaiken voi hävittää kun ne on muualta tulleet.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kansainväliset sopimukset sitoo Suomea aina silloin kun se sopii tietylle porukalle.

Vierailija
4/22 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hui pelottaa. Pätkä uhanalaista asfalttia hyllyvällä maapohjalla. Kulttuuri on pelastettava.

Vierailija
5/22 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sano nyt ihan suoraan, mikä sen hintatason pitäisi olla! Jos asuntojen keskihinta pääkaupunkiseudulla olisi 10 k€ neliömetriltä, olisiko se tarpeeksi kallista? Vai pitäisikö olla vielä kalliimpaa?

Asuntojen tarjonnan rajoittamisen todellinen tavoite on aina sijoitusasuntojen arvonnousun nopeuttaminen, vaikka ei sitä ääneen sanota.

Vierailija
6/22 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Periaatteessa olisi voinut puolestani suojella. Mutta lentoharrastajien vuosikausien öykkäröinti oli sen verran vastenmielistä, että sileeksi vaan ihan kaikki.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/22 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No sano nyt ihan suoraan, mikä sen hintatason pitäisi olla! Jos asuntojen keskihinta pääkaupunkiseudulla olisi 10 k€ neliömetriltä, olisiko se tarpeeksi kallista? Vai pitäisikö olla vielä kalliimpaa?

Asuntojen tarjonnan rajoittamisen todellinen tavoite on aina sijoitusasuntojen arvonnousun nopeuttaminen, vaikka ei sitä ääneen sanota.

Kenttän lakkauttamista vauhditettiin suurella suunnitelmalla uudesta kerrostaloalueesta. Paljoa uusia asuntoja hyvien yhteyksien päässä. No saatiin kenttä lakkautettua, niin suun itel.at kutistui. Muutamia pientaloja kentän alueelle. Ei auta tavallista kansaa ja asuntopulaa. Ympäristön esim Tapanilan asemanseudun tiivistämis rakentamisen olisi voinut tehdä ilman kentän lakkauttamista.

Ennemmin olisi kannattanut kehittää potkuri koneita ja sähkökoneita siihen kentälle. Ne on lähimatkustamisessa paljon ekologisenpia kuin esim laiva.

Vierailija
8/22 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Periaatteessa olisi voinut puolestani suojella. Mutta lentoharrastajien vuosikausien öykkäröinti oli sen verran vastenmielistä, että sileeksi vaan ihan kaikki.

Miten ne harrastajat ovat öykkäröineet? Lennot loppui jo 21.00 ja koneet ovat hiljaisia. Laskuvarjohyppääjät siirrettiin jo aikoja sitten muille kentille. Ne oli ainoita ison moottorin koneita tarvitsevia. Malmilla tapahtui koulutusta ja taksilentoja. Helikopterikoulutus oli ainoa joka piti ääntä. Sitä oli harvoin ja se oli mielenkiintoista seurata.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/22 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No sano nyt ihan suoraan, mikä sen hintatason pitäisi olla! Jos asuntojen keskihinta pääkaupunkiseudulla olisi 10 k€ neliömetriltä, olisiko se tarpeeksi kallista? Vai pitäisikö olla vielä kalliimpaa?

Asuntojen tarjonnan rajoittamisen todellinen tavoite on aina sijoitusasuntojen arvonnousun nopeuttaminen, vaikka ei sitä ääneen sanota.

Kenttän lakkauttamista vauhditettiin suurella suunnitelmalla uudesta kerrostaloalueesta. Paljoa uusia asuntoja hyvien yhteyksien päässä. No saatiin kenttä lakkautettua, niin suun itel.at kutistui. Muutamia pientaloja kentän alueelle. Ei auta tavallista kansaa ja asuntopulaa. Ympäristön esim Tapanilan asemanseudun tiivistämis rakentamisen olisi voinut tehdä ilman kentän lakkauttamista.

Ennemmin olisi kannattanut kehittää potkuri koneita ja sähkökoneita siihen kentälle. Ne on lähimatkustamisessa paljon ekologisenpia kuin esim laiva.

Ei sinne Tapanilan aseman lähelle mitään asuntoja saa. Siellä on taatusti NIMBYjä ja ehkä jotain hapsukäkkiäisiä. 20 000 € neliöltä tarjottu!

Vierailija
10/22 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No sano nyt ihan suoraan, mikä sen hintatason pitäisi olla! Jos asuntojen keskihinta pääkaupunkiseudulla olisi 10 k€ neliömetriltä, olisiko se tarpeeksi kallista? Vai pitäisikö olla vielä kalliimpaa?

Asuntojen tarjonnan rajoittamisen todellinen tavoite on aina sijoitusasuntojen arvonnousun nopeuttaminen, vaikka ei sitä ääneen sanota.

Kentälle ei niitä asuntoja montaa tule. Ympärillä on rakentamista ja se olisi voitu tehdä kentän toiminnasta huolimatta.

Pajunen omisti Malmin. Novan, kun päätökset tehtiin . Kun suuret suunnitelmat tuli julki, Nova myytiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/22 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No sano nyt ihan suoraan, mikä sen hintatason pitäisi olla! Jos asuntojen keskihinta pääkaupunkiseudulla olisi 10 k€ neliömetriltä, olisiko se tarpeeksi kallista? Vai pitäisikö olla vielä kalliimpaa?

Asuntojen tarjonnan rajoittamisen todellinen tavoite on aina sijoitusasuntojen arvonnousun nopeuttaminen, vaikka ei sitä ääneen sanota.

Tuo lienee yksi kalleimmista alueista rakentaa, ja varsinkin kaupunki saa upottaa tuohon ihan massiiviset määrät rahaa kun alue on syvää ja syövyttävää savea jota pitää aluksi kaapia pois ja korvata soralla neliökilometrikaupalla. Sitten paalua paalun viereen jokaiselle rakennelmalle ettei ne uppoa sinne saveen. Jopa (henkilöauton painoiset) pienkoneet joita malmilla parkkeerattiin kentälle piti parkkeerata vain vahvistetuille alueille ettei kenttä painu niiden painosta. Paalujen syöpymisestä nyt puhumattakana kun se savi on syövyttävää. Että sellainen rakennusmaa tiedossa.

Lisäksi koska kyseessä on vanha soistunut järvialue niin kaikki ympäristön vesi valuu sinne joten pohjavesi on todella korkealla tuolla alueella ja aiheuttaa lisähaasteita.

Ei tuosta mitään arvoaluetta tule mutta grynderit dumppaa sinne jotain vuokrataloja yms. ja saa lisää rahaa tuetusta asumisesta omaan taskuunsa. Kaupunki taas maksaa pohjatyöt, puuttuvat joukkoliikenteet ja muut tieyhteydet, kaikki puuttuvat viemäröinnit, vedet, katuverkostot...

Jopa aikataulussa pysyessään naapureille on nyt tiedossa lentokoneenpörinän sijaan 30 vuotta putkeen paalutuskonserttia. Että nauttikaa nyt sitten siitä kun sen kentän halusitte väkisin lopettaa. 

Vierailija
12/22 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olivat siis oikeassa kun julistivat sen yhdeksi uhanalaisimmista. 

Ei tässä maassa ainakaan kansaa kuunnella kun broilerikürvät lähtee jyräämään mielihalujaan ja lehmänkauppojaan läpi.

Demarit ostettiin tuhoamisen kannattajiksi sillä että ay/kojamo saa alueelta tontteja yms. Kokoomus lähti aikanaan mukaan jäsenensä kaupunginjohtaja pajusen aloitteesta ja pajunen taas halusi sukunsa kauppakeskukselle (malmilla) lisää asiakkaita. Nyt kokoomuslaiset ei halua perääntyä kun kerran puolensa on valinneet ja koska bisnes sokaisee. Vihreät on mukana koska anni on kaupannut tämän niille taas yhtenä autottomana utopiana, lisäksi lentoliikenne on niinku paha, ja lisäksi viherpäätöksiä ei muuteta, oli perusteita tai ei. Ja vasurit luultavasti vastustaa persuja tai jotain. Tai sitten ovat mukana muun punablokin kanssa.

Muista aamulääkkeet. Mikäli oiret jatkuu, käy ammattilaisen luona.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/22 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No sano nyt ihan suoraan, mikä sen hintatason pitäisi olla! Jos asuntojen keskihinta pääkaupunkiseudulla olisi 10 k€ neliömetriltä, olisiko se tarpeeksi kallista? Vai pitäisikö olla vielä kalliimpaa?

Asuntojen tarjonnan rajoittamisen todellinen tavoite on aina sijoitusasuntojen arvonnousun nopeuttaminen, vaikka ei sitä ääneen sanota.

Kentälle ei niitä asuntoja montaa tule. Ympärillä on rakentamista ja se olisi voitu tehdä kentän toiminnasta huolimatta.

Pajunen omisti Malmin. Novan, kun päätökset tehtiin . Kun suuret suunnitelmat tuli julki, Nova myytiin.

Omistus siirtyi kait johonkin veroaparatiisiyhtiöön jossa todellista omistajaa ei oikeastaan tiedetä. Päätelkää siitä mitä haluatte. Joskus asiat on just sitä miltä ne näyttää ja toisinaan ei. 

Vierailija
14/22 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olivat siis oikeassa kun julistivat sen yhdeksi uhanalaisimmista. 

Ei tässä maassa ainakaan kansaa kuunnella kun broilerikürvät lähtee jyräämään mielihalujaan ja lehmänkauppojaan läpi.

Demarit ostettiin tuhoamisen kannattajiksi sillä että ay/kojamo saa alueelta tontteja yms. Kokoomus lähti aikanaan mukaan jäsenensä kaupunginjohtaja pajusen aloitteesta ja pajunen taas halusi sukunsa kauppakeskukselle (malmilla) lisää asiakkaita. Nyt kokoomuslaiset ei halua perääntyä kun kerran puolensa on valinneet ja koska bisnes sokaisee. Vihreät on mukana koska anni on kaupannut tämän niille taas yhtenä autottomana utopiana, lisäksi lentoliikenne on niinku paha, ja lisäksi viherpäätöksiä ei muuteta, oli perusteita tai ei. Ja vasurit luultavasti vastustaa persuja tai jotain. Tai sitten ovat mukana muun punablokin kanssa.

Muista aamulääkkeet. Mikäli oiret jatkuu, käy ammattilaisen luona.

Kiva miten demarin pikatriggeröitymisestä ei niinkun yhtään voi päätellä että miten lähelle totuutta osui /s

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/22 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No sano nyt ihan suoraan, mikä sen hintatason pitäisi olla! Jos asuntojen keskihinta pääkaupunkiseudulla olisi 10 k€ neliömetriltä, olisiko se tarpeeksi kallista? Vai pitäisikö olla vielä kalliimpaa?

Asuntojen tarjonnan rajoittamisen todellinen tavoite on aina sijoitusasuntojen arvonnousun nopeuttaminen, vaikka ei sitä ääneen sanota.

Kenttän lakkauttamista vauhditettiin suurella suunnitelmalla uudesta kerrostaloalueesta. Paljoa uusia asuntoja hyvien yhteyksien päässä. No saatiin kenttä lakkautettua, niin suun itel.at kutistui. Muutamia pientaloja kentän alueelle. Ei auta tavallista kansaa ja asuntopulaa. Ympäristön esim Tapanilan asemanseudun tiivistämis rakentamisen olisi voinut tehdä ilman kentän lakkauttamista.

Ennemmin olisi kannattanut kehittää potkuri koneita ja sähkökoneita siihen kentälle. Ne on lähimatkustamisessa paljon ekologisenpia kuin esim laiva.

Ei sinne Tapanilan aseman lähelle mitään asuntoja saa. Siellä on taatusti NIMBYjä ja ehkä jotain hapsukäkkiäisiä. 20 000 € neliöltä tarjottu!

Molemmine puolin asemaa tulee isot alueet kerrostaloja. Toinen puoli on pitkälle rakennettu ja toinen puoli purettu valmiiksi rakentamiselle. Kaupungin omaa rakentamista. Siellä on jo yli 55 vuotiaille, asumisoikrusasuntoja uusi Alepa ja myös ihan myyntiin. En tiedä neliöhintaa, mutta uusi ja hyvät liikenneyhteydet (päärata, hämeen- ja Tuusulanväylän välissä.

Vierailija
16/22 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihreät haluat kasvattaa asuntobisneksiä alueella. Jo vuosia jatkunut häikäilemätön toiminta historiallista aluetta ja alueen satoja harrastajia ja yrittäjiä vastaan. 

Vierailija
17/22 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No sano nyt ihan suoraan, mikä sen hintatason pitäisi olla! Jos asuntojen keskihinta pääkaupunkiseudulla olisi 10 k€ neliömetriltä, olisiko se tarpeeksi kallista? Vai pitäisikö olla vielä kalliimpaa?

Asuntojen tarjonnan rajoittamisen todellinen tavoite on aina sijoitusasuntojen arvonnousun nopeuttaminen, vaikka ei sitä ääneen sanota.

Tuo lienee yksi kalleimmista alueista rakentaa, ja varsinkin kaupunki saa upottaa tuohon ihan massiiviset määrät rahaa kun alue on syvää ja syövyttävää savea jota pitää aluksi kaapia pois ja korvata soralla neliökilometrikaupalla. Sitten paalua paalun viereen jokaiselle rakennelmalle ettei ne uppoa sinne saveen. Jopa (henkilöauton painoiset) pienkoneet joita malmilla parkkeerattiin kentälle piti parkkeerata vain vahvistetuille alueille ettei kenttä painu niiden painosta. Paalujen syöpymisestä nyt puhumattakana kun se savi on syövyttävää. Että sellainen rakennusmaa tiedossa.

Lisäksi koska kyseessä on vanha soistunut järvialue niin kaikki ympäristön vesi valuu sinne joten pohjavesi on todella korkealla tuolla alueella ja aiheuttaa lisähaasteita.

Ei tuosta mitään arvoaluetta tule mutta grynderit dumppaa sinne jotain vuokrataloja yms. ja saa lisää rahaa tuetusta asumisesta omaan taskuunsa. Kaupunki taas maksaa pohjatyöt, puuttuvat joukkoliikenteet ja muut tieyhteydet, kaikki puuttuvat viemäröinnit, vedet, katuverkostot...

Jopa aikataulussa pysyessään naapureille on nyt tiedossa lentokoneenpörinän sijaan 30 vuotta putkeen paalutuskonserttia. Että nauttikaa nyt sitten siitä kun sen kentän halusitte väkisin lopettaa. 

Me jotka kentän vieressä asuttiin, ei siitä koskaan valitettu. Nautittiin vain.

Eniten siitä valitti Herttoniemen rannan suunnalla asuvat ja Kivikon. En tiedä miksi se melu siellä eniten vaivasi. Meille tässä vieressä ei melu kuulunut sisälle tai edes ulkona häirinnyt.

Vierailija
18/22 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vihreät haluat kasvattaa asuntobisneksiä alueella. Jo vuosia jatkunut häikäilemätön toiminta historiallista aluetta ja alueen satoja harrastajia ja yrittäjiä vastaan. 

Vihreässä elitiissä on paljon asuntosijoittajia. 

Vierailija
19/22 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vihreät haluat kasvattaa asuntobisneksiä alueella. Jo vuosia jatkunut häikäilemätön toiminta historiallista aluetta ja alueen satoja harrastajia ja yrittäjiä vastaan. 

Vihreässä elitiissä on paljon asuntosijoittajia. 

Bisneksestä tässä on kyse niin kuin kaikessa tälläisessä. Lobbarit takovat rahaa, raha tulee rahan luo.

Vierailija
20/22 |
05.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No sano nyt ihan suoraan, mikä sen hintatason pitäisi olla! Jos asuntojen keskihinta pääkaupunkiseudulla olisi 10 k€ neliömetriltä, olisiko se tarpeeksi kallista? Vai pitäisikö olla vielä kalliimpaa?

Asuntojen tarjonnan rajoittamisen todellinen tavoite on aina sijoitusasuntojen arvonnousun nopeuttaminen, vaikka ei sitä ääneen sanota.

Tuo lienee yksi kalleimmista alueista rakentaa, ja varsinkin kaupunki saa upottaa tuohon ihan massiiviset määrät rahaa kun alue on syvää ja syövyttävää savea jota pitää aluksi kaapia pois ja korvata soralla neliökilometrikaupalla. Sitten paalua paalun viereen jokaiselle rakennelmalle ettei ne uppoa sinne saveen. Jopa (henkilöauton painoiset) pienkoneet joita malmilla parkkeerattiin kentälle piti parkkeerata vain vahvistetuille alueille ettei kenttä painu niiden painosta. Paalujen syöpymisestä nyt puhumattakana kun se savi on syövyttävää. Että sellainen rakennusmaa tiedossa.

Lisäksi koska kyseessä on vanha soistunut järvialue niin kaikki ympäristön vesi valuu sinne joten pohjavesi on todella korkealla tuolla alueella ja aiheuttaa lisähaasteita.

Ei tuosta mitään arvoaluetta tule mutta grynderit dumppaa sinne jotain vuokrataloja yms. ja saa lisää rahaa tuetusta asumisesta omaan taskuunsa. Kaupunki taas maksaa pohjatyöt, puuttuvat joukkoliikenteet ja muut tieyhteydet, kaikki puuttuvat viemäröinnit, vedet, katuverkostot...

Jopa aikataulussa pysyessään naapureille on nyt tiedossa lentokoneenpörinän sijaan 30 vuotta putkeen paalutuskonserttia. Että nauttikaa nyt sitten siitä kun sen kentän halusitte väkisin lopettaa. 

Me jotka kentän vieressä asuttiin, ei siitä koskaan valitettu. Nautittiin vain.

Eniten siitä valitti Herttoniemen rannan suunnalla asuvat ja Kivikon. En tiedä miksi se melu siellä eniten vaivasi. Meille tässä vieressä ei melu kuulunut sisälle tai edes ulkona häirinnyt.

Asuin kivikon lähellä parikymmentä vuotta eikä nuo kentän lähellä koulutuslentoja kaartavat pikkukoneet häirinneet pätkääkään. Aina välillä kuului vakuuttavampi pörinä kun se kentällä ollut dc-3 pörisi yli. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi kahdeksan