Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä sähköauton huolto maksaa?

Vierailija
28.02.2023 |

Pitäisi varata aikaa huolto-ohjelman mukaiseen huoltoon, mutta hintatasosta ei ole hajuakaan.

Kertokaa toteutuneita hintoja.

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
28.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

800-2600

Vierailija
2/16 |
28.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 vuoden jälkeinen takuuohjelman huolto ja akkujen tarkastus 2700e, Toyota RAV

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
28.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 vastasi ja kumpikin provoja. Ps nro 2. Toyotalta ei ole tullut sähköautoa vuonna 2020 tai 2021.

Ps. Juuri sain tarjouksen. 70e merkkihuollossa.

Ap

Vierailija
4/16 |
28.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollut täyssähkö neljä vuotta ja huollot on maksaneet n. 120-200 euroa. Teetän usein samalla myös ilmastointihuollon ja vaihdatan pyyhkijänsulat ym laiska kun olen. Ne sisältyy noihin hintoihin. Merkkihuolto.

Vierailija
5/16 |
28.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

2 vuoden jälkeinen takuuohjelman huolto ja akkujen tarkastus 2700e, Toyota RAV

Tämä on hybridiauto johon pitää muun muassa vaihtaa öljyt.

Vierailija
6/16 |
28.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on ollut täyssähkö neljä vuotta ja huollot on maksaneet n. 120-200 euroa. Teetän usein samalla myös ilmastointihuollon ja vaihdatan pyyhkijänsulat ym laiska kun olen. Ne sisältyy noihin hintoihin. Merkkihuolto.

Ilmastointihuolto ja pyyhkijänsulat maksavat auton käyttövoimasta riippumatta jo noin 120€, joten täytyy sanoa että sinulla on kyllä poikkeuksellisen edullinen merkkihuolto.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/16 |
28.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sähköautoa ei tarvitse huoltaa.

Vierailija
8/16 |
28.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksaa enemmän kun mitä maksoit siitä romusta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/16 |
28.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jonkun verran ja vähän yli.

Vierailija
10/16 |
28.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun maksaa luonnossa puolet, ei tule niin kalliiksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/16 |
28.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on ollut täyssähkö neljä vuotta ja huollot on maksaneet n. 120-200 euroa. Teetän usein samalla myös ilmastointihuollon ja vaihdatan pyyhkijänsulat ym laiska kun olen. Ne sisältyy noihin hintoihin. Merkkihuolto.

Ilmastointihuolto ja pyyhkijänsulat maksavat auton käyttövoimasta riippumatta jo noin 120€, joten täytyy sanoa että sinulla on kyllä poikkeuksellisen edullinen merkkihuolto.

Kympin kalliimpi kuin ap:n saama tarjous. 200-120=80 euroa (huolto + pyyhkijänsulat + ilmastointihuolto). 120-40=80 (huolto + ilmastointihuolto).

Vierailija
12/16 |
28.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

kolmen vuoden aikana Tesla 3:seen vaihdettiin vain raitisilmasuodatin. Huollot alle 100 euroa kolmessa vuodessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/16 |
28.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sähköautoa ei tarvitse huoltaa.

Näin sanovat ne, joiden mielestä polttomoottoriauton huolto on sama asia kuin öljyn ja suodattimen vaihto.

Vierailija
14/16 |
28.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on ollut täyssähkö neljä vuotta ja huollot on maksaneet n. 120-200 euroa. Teetän usein samalla myös ilmastointihuollon ja vaihdatan pyyhkijänsulat ym laiska kun olen. Ne sisältyy noihin hintoihin. Merkkihuolto.

No joo. Kieltämättä sähköauton huollot ovat halvempia kuin polttomoottoriauton, koska siihen ei tarvitse vaihtaa moottoriöljyä eikä sen suodatinta. Kaikki muut huoltokohteet ovat käyttövoimasta riippumattomia, ja aivan varmasti akulla ja sähkömoottorilla on omat huoltotarkistuksensa.

VW idarilla ainakin edullisuus tulee siitä että huoltoväli on 2 vuotta. Hintaa huollolla on 300 - 400 euroa. Mutta esimerkiksi sellainen juttu kuin sähkärin suurempi paino ja sen asettamat vaatimukset renkaille maksaa yllättävän paljon. Idarin talvirengaspaketti maksaa 3800 euroa, polttomoottoriautoon saa 1500 eurolla ja sähköautolla niitä renkaita pitää uusia useammin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/16 |
28.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

20,000 jos akku pitää vaihtaa

Vierailija
16/16 |
28.02.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on ollut täyssähkö neljä vuotta ja huollot on maksaneet n. 120-200 euroa. Teetän usein samalla myös ilmastointihuollon ja vaihdatan pyyhkijänsulat ym laiska kun olen. Ne sisältyy noihin hintoihin. Merkkihuolto.

No joo. Kieltämättä sähköauton huollot ovat halvempia kuin polttomoottoriauton, koska siihen ei tarvitse vaihtaa moottoriöljyä eikä sen suodatinta. Kaikki muut huoltokohteet ovat käyttövoimasta riippumattomia, ja aivan varmasti akulla ja sähkömoottorilla on omat huoltotarkistuksensa.

VW idarilla ainakin edullisuus tulee siitä että huoltoväli on 2 vuotta. Hintaa huollolla on 300 - 400 euroa. Mutta esimerkiksi sellainen juttu kuin sähkärin suurempi paino ja sen asettamat vaatimukset renkaille maksaa yllättävän paljon. Idarin talvirengaspaketti maksaa 3800 euroa, polttomoottoriautoon saa 1500 eurolla ja sähköautolla niitä renkaita pitää uusia useammin.

En ole vuosikymmeniin ostanut uusia renkaita autoihin kun vaihdan autot niin usein uusiin, ei sähköautonkaan renkaita tarvitse parin vuoden välein vaihtaa. Riippuu paljon toki ajotyylistäkin, jos tykkää hyödyntää sähkärin nopeaa kiihtyvyyttä niin varmasti renkaitakin kuluu.

Mutta. Olen taas parhaillaan vaihtamassa autoa ja mulla on tarjoukset kahdesta täyssähkö SUV:stä. Toisessa on talvirengaspaketti aluvanteilla 2400 euroa ja toisessa 2600 euroa, molemmissa 19 tuuman Continentalit. En tiedä mikä noissa volkkarin renkaissa mahtaa oiken maksaa...