Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi hyvän tuotteen myynti lopetetaan?

tapojensa orja
24.02.2023 |

En tajua mikä ihme valmistajia ja kauppoja vaivaa kun luovutaan hyvien tuotteiden myynnistä. Jos niiden kauppa käy hyväö tasaista tahtia niin luulisi ettei olisi kynnyskysymys jatkaa näiden valmistusta ja myyntiä vaikka ne eivät olisikaan suuria hittituotteita!

Nyt Valio on kaikessa hiljaisuudessaan lopettanut (taas) Fanny-vanukkaiden valmistuksen!!! Olen pari kuukautta miettinyt miksei lähikauppa ole niitä tilannut, kunnes tajusin että kyse on ehkä saatavuudesta. Mitään vastaavaa tuotetta ei ole tilalla vaan hyllypaikka on täytetty erinäisillä kalliilla proteiinivanukkailla ja rahkoilla (kuka edes syö näitä niin valtavat määrät?). Lasten osastolta löytyy toki lapsen makuun yltiösokerisia vaihtoehtoja, mutta missä normijälkiruoat aikuisille?

Näitä lopetettuja tuotteita on toki muitakin eri firmoilla, ja aina sapettaa kun hyväksi todettu luottotuote pitää poistaa valikoimasta. En itse jaksa alituista etsimisprosessia virheineen kun täytyy kahlata vaikka uusia meikkivoiteita läpi, vaan jätän lopulta ostamatta tietyt tuotteet kokonaan.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
26.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselle iski eilen himo lapsuuden Fanny-vanukkaaseen. Tiesin että tuote oli lopetettu joskus 2000-luvulla, mutta löysin vuosilta 2018 ja jopa 2020 uutisointeja (KCM) että tulee takaisin. Vielä 6.6.2023 oli sittarin sivuilla päivitetty juttu että Fanny tullut takaisin. Nyt, 3kk myöhemmin sitä ei löydy yhdestäkään Prismasta tai Sittarista. Oliko tämä joku hetken kampanja, kun möivät - oletettavasti- korkealla hinnalla limited edition vanukasta? Vähän kuten suomalainen poppari tekee jäähyväiskeikan ja vuoden päästä come backin. Kuulemma lidlistä löytää jotain samanmakuista, olisiko ollut milbona?

Vierailija
2/6 |
26.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mene kaupaksi. Tai tuottaa liian vähän voittoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
26.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuluttajalle hyvä tuote on täysin eria asia kuin hyvä tuote kaupalle.

Vierailija
4/6 |
26.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska jostain ihme syystä markkinointiosasto kuvittelee että ihmiset haluavat koko ajan uusia tuotteita ja kertovat sen totuutena yrityksen päättäville tahoille. Muita syitä:

Jos myynti laskee, katsotaan että tuote ei käy kaupaksi ja sitä ei kannata pitää myynnissä.

Jos tuotantokustannukset nousevat niin suuriksi että tuotetta ei kannta enää tehdä.

Vierailija
5/6 |
26.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itselle iski eilen himo lapsuuden Fanny-vanukkaaseen. Tiesin että tuote oli lopetettu joskus 2000-luvulla, mutta löysin vuosilta 2018 ja jopa 2020 uutisointeja (KCM) että tulee takaisin. Vielä 6.6.2023 oli sittarin sivuilla päivitetty juttu että Fanny tullut takaisin. Nyt, 3kk myöhemmin sitä ei löydy yhdestäkään Prismasta tai Sittarista. Oliko tämä joku hetken kampanja, kun möivät - oletettavasti- korkealla hinnalla limited edition vanukasta? Vähän kuten suomalainen poppari tekee jäähyväiskeikan ja vuoden päästä come backin. Kuulemma lidlistä löytää jotain samanmakuista, olisiko ollut milbona?

Fannya oli prismoissa joku 5 tai 6 tms vuotta sitten.

Vierailija
6/6 |
26.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri näin...muistan noin 10 vuoden takaa S-kaupan kanakolmioleivän jonka täyte oli erittäin maukas. Ja sitten ne meni ja vaihtoi resepti johonkin sekundaari. Miksi näin piti tehdä. Se oli tragedia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi kuusi