Sähköautojen osuus koko vuoden 2022 ensirekisteröinneistä oli vain marginaaliset 17,8%
https://www.aut.fi/tilastot/ensirekisteroinnit/ensirekisteroinnit_kaytt…
Ylivoimainen enemmistö valitsi polttomoottorin auton päävoimanlähteeksi. Hybridit toki laskettu polttomoottoriautoiksi koska kukaan ei ottaisi niitä ilman polttomoottoria, ilman sitä 30-40km sähköajoa niillä taas pärjäää hyvin, eli ovat selkeästi polttomoottoria päävoimanlähteenä käyttäviä.
Kommentit (66)
Jo vuosia sitten itse ennustin että sähköautojen osuus tulee joskus vakiintumaan 30-40% paikkeille. Niitä ostetaan kakkosautoiksi perheisiin missä useampi auto, sekä sellaiset joilla vähemmän ajotarpeita ja suht hyvät julkiset voi ostaa sähköauton ainoaksi autoksi. Vaikea uskoa että osuus ylittää 50% ellei akkutekniikassa tapahdu suurempaa mullistusta.
Köyhdyttäminen on nyt niin nopeaa Suomessa että sähköautojen myynti romahtaa lopullisesti... ihmisten ostovoima putoaa jatkuvasti perusmaksujen vuoksi...
Vierailija kirjoitti:
On toki hyvä myös ymmärtää trendi. Sähköautojen osuus kasvoi kuukausi kuukaudelta, päätyen siihen että joulukuussa jo 30% olivat täyssähköautoja. Sama trendi kun jatkuu, vuonna 2023 saatetaan hätyytellä jo 50% osuutta. Muutos on ollut suorastaan dramaattinen.
Nyt jos omistaa kohtuu uuden polttomoottoriauton, alkaa olla viimeiset hetket realisoida se niin ettei tule ihan hulluna persnettoa. Mitä laajemmalla tietoisuus sähköautoilun järkevyydestä leviää, sitä vähemmän sille polttikselle on enää ostajia.
Muutama yksittäinen kuukausi ei vielä kovin paljon trendistä kerro Suomi on niin pieni maa että jos jollain merkillä oli joku edullinen tarjouskampanja marras-joulukuussa, se yksinään voi parin kuukauden ajan nostattaa myyntiä selvästi.
Itse vertaisin kyllä vuosia eikä kuukausia jos todellisista trendeistä halutaan puhua
Mistä lähtien lähes viidennes on ollut "marginaalinen"? :D Pitäisikö sinun tarkistaa sanan merkitys?
Vierailija kirjoitti:
Jo vuosia sitten itse ennustin että sähköautojen osuus tulee joskus vakiintumaan 30-40% paikkeille. Niitä ostetaan kakkosautoiksi perheisiin missä useampi auto, sekä sellaiset joilla vähemmän ajotarpeita ja suht hyvät julkiset voi ostaa sähköauton ainoaksi autoksi. Vaikea uskoa että osuus ylittää 50% ellei akkutekniikassa tapahdu suurempaa mullistusta.
Voi olla vaikea uskoa mutta eipä ole loppujen lopuksi uskon asia. Ruotsissa se tapahtui jo nyt 2022, eli 56% rekisteröidyistä oli täyssähköjä. Norjassa taitaa uusista jo tyyliin 80% olla täyssähköjä. Mehän tullaan aina hiukan naapureita perässä mutta aina mennään samaa latua kuitenkin.
Tulevaisuutta on vaikea ennustaa! Kyllähän patteriautotkin kehittyy vuosien saatossa,mutta oletettua hitaammin. Edessä on vielä lukuisia ns mokkulapaikkoja.
Dieselin ensirekisteröinnit alle 7%, tämä kertoo vielä enemmän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On toki hyvä myös ymmärtää trendi. Sähköautojen osuus kasvoi kuukausi kuukaudelta, päätyen siihen että joulukuussa jo 30% olivat täyssähköautoja. Sama trendi kun jatkuu, vuonna 2023 saatetaan hätyytellä jo 50% osuutta. Muutos on ollut suorastaan dramaattinen.
Nyt jos omistaa kohtuu uuden polttomoottoriauton, alkaa olla viimeiset hetket realisoida se niin ettei tule ihan hulluna persnettoa. Mitä laajemmalla tietoisuus sähköautoilun järkevyydestä leviää, sitä vähemmän sille polttikselle on enää ostajia.
Muutama yksittäinen kuukausi ei vielä kovin paljon trendistä kerro Suomi on niin pieni maa että jos jollain merkillä oli joku edullinen tarjouskampanja marras-joulukuussa, se yksinään voi parin kuukauden ajan nostattaa myyntiä selvästi.
Itse vertaisin kyllä vuosia eikä kuukausia jos todellisista trendeistä halutaan puhua
Voit toki verrata vuosia. 2021 oli 10% täyssähkäreitä, ja nyt siis lähes 20%.
Vierailija kirjoitti:
Jo vuosia sitten itse ennustin että sähköautojen osuus tulee joskus vakiintumaan 30-40% paikkeille. Niitä ostetaan kakkosautoiksi perheisiin missä useampi auto, sekä sellaiset joilla vähemmän ajotarpeita ja suht hyvät julkiset voi ostaa sähköauton ainoaksi autoksi. Vaikea uskoa että osuus ylittää 50% ellei akkutekniikassa tapahdu suurempaa mullistusta.
Itse ostin sähköauton ainoaksi autoksi kun ajoja tulee niin paljon, 50000km vuodessa. Neljä vuotta tulee ihan kohta täyteen ja mukava on ajella.
Luku ei tosiaan ole marginaalinen ja olisi paljon korkeampi, jos taloyhtiöissä panostettaisiin enemmän latausmahdollisuuksiin investoimiseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jo vuosia sitten itse ennustin että sähköautojen osuus tulee joskus vakiintumaan 30-40% paikkeille. Niitä ostetaan kakkosautoiksi perheisiin missä useampi auto, sekä sellaiset joilla vähemmän ajotarpeita ja suht hyvät julkiset voi ostaa sähköauton ainoaksi autoksi. Vaikea uskoa että osuus ylittää 50% ellei akkutekniikassa tapahdu suurempaa mullistusta.
Voi olla vaikea uskoa mutta eipä ole loppujen lopuksi uskon asia. Ruotsissa se tapahtui jo nyt 2022, eli 56% rekisteröidyistä oli täyssähköjä. Norjassa taitaa uusista jo tyyliin 80% olla täyssähköjä. Mehän tullaan aina hiukan naapureita perässä mutta aina mennään samaa latua kuitenkin.
Automyyjien mainostusta, Suomi on nyt valtavan kallis maa tulotasoon verrattuna, siinä ei uusia sähköautoja osteta vaan hyvin halpoja käytettyjä käyttöautoja etsitään pääosin... jos joku esittää kohta tilaston että 50% ostaa sähköauton jokainen tietää että kyseinen tilasto on täysin väärennetty...
Sähköautot ovat lähtökohtaisesti huono idea koska ovat akkujen varassa niin vahvasti. Vieläpä maassa jossa on krooninen verkkoon tuotettavan sähkön vaje. Pitäisi odotella kiltisti että vetypolttokennot saadaan järkevälle, turvalliselle tasolle jos aiotaan tehdä polttomoottoreille kilpailija, koska autolla pitää pystyä ajamaan pitkiä matkoja Suomessa.
Tuo on melko paljon ap, Suomen kokoisessa maassa.
Etenkin nuo lähes kaikki ovat tuliteriä autoja, eikä käytettyjä.
Eli on raha liikkunut autokaupoissakin, koronasta huolimatta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jo vuosia sitten itse ennustin että sähköautojen osuus tulee joskus vakiintumaan 30-40% paikkeille. Niitä ostetaan kakkosautoiksi perheisiin missä useampi auto, sekä sellaiset joilla vähemmän ajotarpeita ja suht hyvät julkiset voi ostaa sähköauton ainoaksi autoksi. Vaikea uskoa että osuus ylittää 50% ellei akkutekniikassa tapahdu suurempaa mullistusta.
Voi olla vaikea uskoa mutta eipä ole loppujen lopuksi uskon asia. Ruotsissa se tapahtui jo nyt 2022, eli 56% rekisteröidyistä oli täyssähköjä. Norjassa taitaa uusista jo tyyliin 80% olla täyssähköjä. Mehän tullaan aina hiukan naapureita perässä mutta aina mennään samaa latua kuitenkin.
Automyyjien mainostusta, Suomi on nyt valtavan kallis maa tulotasoon verrattuna, siinä ei uusia sähköautoja osteta vaan hyvin halpoja käytettyjä käyttöautoja etsitään pääosin... jos joku esittää kohta tilaston että 50% ostaa sähköauton jokainen tietää että kyseinen tilasto on täysin väärennetty...
Minkähän takia eri tahot nyt sitten niin kiivasta tahtia rakentavat latauspisteitä sähköautoille? Ovatko hekin vain automyyjien väärennettyjen tilastojen harhaanjohtamia?
Tuossa oli liikaa ainoastaan se 17,8%.
Sähköautot ovat jälleen tavanomainen globalistien kusetus jossa ei ole missään muodossa minkäänlaista järkeä, vaan aiheuteta ainoastaan vahinkoa kaikelle.
Vierailija kirjoitti:
ilman sitä 30-40km sähköajoa niillä taas pärjäää hyvin, eli ovat selkeästi polttomoottoria päävoimanlähteenä käyttäviä.
Että silleen taas. Jos taas katsotaan minkä verran oikeasti ajetaan päivittäin, niin tuo 30 - 40 km riittää hyvin monille (huom... tuo siis tarkoittaa monille, ei kaikille) arkiajoihin. Sitten pitemmillä, harvemmin ajettavilla matkoilla mennään polttomoottorilla.
Ja vaikka monelle vänkääjälle on kauhean vaikea ymmärtää, että omat tarpeet ja halut eivät ole yleistettävissä kaikille, niin yrittäkää edes, ei se nyt niin vaikeaa ole.
Henkilöautojen ensirekisteröinnit:
2018: 120505
2019: 114203
2020: 96418
2021: 98485
2022: 75510
https://www.is.fi/autot/art-2000007700676.html
EU:n tilastotietoyksikkö Eurostatin mukaan yksineläjien taloudet ovat Suomessa sekä yli että alle 65-vuotiaiden ryhmissä koko EU-alueen autoköyhimpiä.
Vierailija kirjoitti:
On toki hyvä myös ymmärtää trendi. Sähköautojen osuus kasvoi kuukausi kuukaudelta, päätyen siihen että joulukuussa jo 30% olivat täyssähköautoja. Sama trendi kun jatkuu, vuonna 2023 saatetaan hätyytellä jo 50% osuutta. Muutos on ollut suorastaan dramaattinen.
Nyt jos omistaa kohtuu uuden polttomoottoriauton, alkaa olla viimeiset hetket realisoida se niin ettei tule ihan hulluna persnettoa. Mitä laajemmalla tietoisuus sähköautoilun järkevyydestä leviää, sitä vähemmän sille polttikselle on enää ostajia.
Trendisi on toiveajattelua ja höpö höpöä. Nimenomaan tietoisuus sähköautoilun järjettömyydestä on alkanut levitä ja monet ovat palanneetkin takaisin polttomoottoriautoon mm. Saksassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jo vuosia sitten itse ennustin että sähköautojen osuus tulee joskus vakiintumaan 30-40% paikkeille. Niitä ostetaan kakkosautoiksi perheisiin missä useampi auto, sekä sellaiset joilla vähemmän ajotarpeita ja suht hyvät julkiset voi ostaa sähköauton ainoaksi autoksi. Vaikea uskoa että osuus ylittää 50% ellei akkutekniikassa tapahdu suurempaa mullistusta.
Voi olla vaikea uskoa mutta eipä ole loppujen lopuksi uskon asia. Ruotsissa se tapahtui jo nyt 2022, eli 56% rekisteröidyistä oli täyssähköjä. Norjassa taitaa uusista jo tyyliin 80% olla täyssähköjä. Mehän tullaan aina hiukan naapureita perässä mutta aina mennään samaa latua kuitenkin.
Automyyjien mainostusta, Suomi on nyt valtavan kallis maa tulotasoon verrattuna, siinä ei uusia sähköautoja osteta vaan hyvin halpoja käytettyjä käyttöautoja etsitään pääosin... jos joku esittää kohta tilaston että 50% ostaa sähköauton jokainen tietää että kyseinen tilasto on täysin väärennetty...
Minkähän takia eri tahot nyt sitten niin kiivasta tahtia rakentavat latauspisteitä sähköautoille? Ovatko hekin vain automyyjien väärennettyjen tilastojen harhaanjohtamia?
Tuskimpa tosissaan kysyt, mutta kenties raha ? :D Pakotetulla hyödykkeellä on helppo rahastaa, vrt vaikka sähkönsiirto/myynti. Varsinkin nyt kun saa tukia toiminnalle niin on korporaatiolle halvempaa.
On toki hyvä myös ymmärtää trendi. Sähköautojen osuus kasvoi kuukausi kuukaudelta, päätyen siihen että joulukuussa jo 30% olivat täyssähköautoja. Sama trendi kun jatkuu, vuonna 2023 saatetaan hätyytellä jo 50% osuutta. Muutos on ollut suorastaan dramaattinen.
Nyt jos omistaa kohtuu uuden polttomoottoriauton, alkaa olla viimeiset hetket realisoida se niin ettei tule ihan hulluna persnettoa. Mitä laajemmalla tietoisuus sähköautoilun järkevyydestä leviää, sitä vähemmän sille polttikselle on enää ostajia.