Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eikö hsl ole mitään korvausvelvollisuutta? Bussit ei kulje

Vierailija
14.12.2022 |

Olen odottanut yli 20 minuuttia bussia, niitä pitäisi tulla 10 min välein. Hsl ottaa kuitenkin täyttä hintaa lipuista?! Sää on mitå on mutta kyllähän tällaiset pitäisi suomessa olla tiedossa.

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
14.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuskit on sairaina eikä sijaisia saa.

Vierailija
2/23 |
14.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuskit on sairaina eikä sijaisia saa.

Ei tuo ole mikään syy jättää vuoroja ajamatta. Vuorot ajetaan. Ei normaalit yksityisen puolen yrityksetkään voi jättää velvollisuuksiaan täyttämättä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
14.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähde aiemmin. Silloin ehdit perille.

Vierailija
4/23 |
14.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuskit on sairaina eikä sijaisia saa.

Niin? Jos menen ravintolaan ja siellä onkin kokki sairaana ja olen maksanut jo tilaukseni, niin saako ravintola pitää rahat? Ap

Vierailija
5/23 |
14.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sääolosuhteille ei voi mitään. Niitten aiheuttamaa haittaa ei tarvinne korvata.

Vierailija
6/23 |
14.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei varmaan ole ja vaikka olisikin, tuskin korvaisi silti mitään. Asia erikseen onko tämä oikein tai kohtuullista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/23 |
14.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos muu liikenne seisoo ei se bussi levitoidu jonon ohi. Tässä juuri katselen pysäkillä jonoa paikassa missä sitä ei yleensä tähän aikaan ole ollut.

Vierailija
8/23 |
14.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuskit on sairaina eikä sijaisia saa.

Niin? Jos menen ravintolaan ja siellä onkin kokki sairaana ja olen maksanut jo tilaukseni, niin saako ravintola pitää rahat? Ap

Bussilippu on voimassa ainakin tunnin. Siinä ehtii menemään monta bussia sinä aikana ohi. Eli ravintolassa joutuisit odottamaan annostasi hieman pidempään kuin normaalisti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/23 |
14.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit hakea mutta välttämättä et saa, siihen pitää osata varautua näillä keleillä.

Vierailija
10/23 |
14.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä siinä ettei bussit ei kulje eikö bussiyhtiö ole ottanut keliä huomioon. Pistäkööt ketjut renkaisiin. Hipit kieltää nastarenkaatkin ja hiekoituksen että herkkähipiäisten keuhkot ei rasitu jaksaa huutaa manskulla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/23 |
14.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuskit on sairaina eikä sijaisia saa.

Niin? Jos menen ravintolaan ja siellä onkin kokki sairaana ja olen maksanut jo tilaukseni, niin saako ravintola pitää rahat? Ap

Huono vertaus. Jos joku tapahtuma, niin ravintola kyllä ilmoittaa esteestä ja sopii mitä tehdään maksun kanssa. Jos vaan poikkeat paikalle, niin eivät ota tilausta, jos ei ole kokkia.

Vierailija
12/23 |
14.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuskit on sairaina eikä sijaisia saa.

Niin? Jos menen ravintolaan ja siellä onkin kokki sairaana ja olen maksanut jo tilaukseni, niin saako ravintola pitää rahat? Ap

Bussilippu on voimassa ainakin tunnin. Siinä ehtii menemään monta bussia sinä aikana ohi. Eli ravintolassa joutuisit odottamaan annostasi hieman pidempään kuin normaalisti.

No siis käytän kausilippua, mutta matkani on bussi + juna + bussi ja normaalisti matkassa menee 40-50 min, nyt olen ollut matkalla jo yli tunnin. Tajuatko, että joillain on vielä pitempi matka kuin minulla? Ja vastaavasti, jos ravintolassa ateria olisi paljon myöhässå, pyytäisin alennusta tai jälkiruokaa jos eivät itse tarjoais

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/23 |
14.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

HSL:lla on korvausvelvollisuus, katso alla. Mutta sinun pitää osoittaa vahinko, joka viivästyksestä tapahtui. Pelkkä ns. mielipaha ei ehkä oikeuta korvaukseen. Nyt olet vähän myöhässä, entä sitten? Menikö oopperaesitys sivu suun? Katsoiko pomo ilkeästi kun tulit myöhässä töihin?

HSL:n vastuu

Jos ostamassasi HSL:n palvelussa tai tavarassa (fyysisessä lipussa tai kortissa) on virhe tai viivästys, sinulla on oikeus vaatia tässä luvussa esitetyn mukaisesti korvausta toteennäyttämästäsi vahingosta, jonka virhe tai viivästys sinulle on aiheuttanut. Vahingonkorvauksen saaminen edellyttää näyttöä vahingon syntymisestä, sen määrästä ja syy-seuraussuhteesta eli siitä, että HSL:n virhe tai viivästys on aiheuttanut sinulle kyseisen vahingon. 

Palvelussa tai tavarassa voidaan yleensä katsoa olevan virhe silloin, jos se ei sisällöltään, suoritustavaltaan ja tulokseltaan vastaa sitä, mitä voidaan katsoa sovitun.

Vierailija
14/23 |
14.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuskit on sairaina eikä sijaisia saa.

Ok. Mutta sitten pitää palauttaa rahaa asiakkaille, kun maksettua palvelua ei saakaan (kuukausilippu).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/23 |
14.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuskit on sairaina eikä sijaisia saa.

Niin? Jos menen ravintolaan ja siellä onkin kokki sairaana ja olen maksanut jo tilaukseni, niin saako ravintola pitää rahat? Ap

Huono vertaus. Jos joku tapahtuma, niin ravintola kyllä ilmoittaa esteestä ja sopii mitä tehdään maksun kanssa. Jos vaan poikkeat paikalle, niin eivät ota tilausta, jos ei ole kokkia.

Ei se nyt ihan huono vertaus ole. On ihan lakeja siitä, että palvelun pitää vastata luvattua. Lumimyrsky voi olla "force majoir" eli ylivoimainen este mutta sehän ei kestänyt kuin yhden påivän, nyt on periaatteessa normaali talvisää. Ap

Vierailija
16/23 |
14.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä pysäkillä lumisateessa viitsit kirjoitella vauvapalstalle. Hmmm

Vierailija
17/23 |
14.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuskit on sairaina eikä sijaisia saa.

Ei tuo ole mikään syy jättää vuoroja ajamatta. Vuorot ajetaan. Ei normaalit yksityisen puolen yrityksetkään voi jättää velvollisuuksiaan täyttämättä.

Ne Helsingin bussit on yleensä yksityisten firmojen ajamia.

Vierailija
18/23 |
14.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sinulla on kuukausilippu niin ethän sinä maksa täyttä hintaa myöhästyneen bussin lipusta.

Vierailija
19/23 |
14.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lähde aiemmin. Silloin ehdit perille.

Hyvä vinkki. Lähde töihin jo klo 5 aamulla, bussit sattuvatkin tulemaan ajoissa ja odotat duunin ulkopuolella tunnin että pääset töihin.

Parempia ideoita?

Vierailija
20/23 |
14.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa VR antaa 25 % myöhästymiskorvausta, jos juna on myöhässä enemmän kuin tunnin ja 50 %, jos kyse on kahden tunnin myöhästymisestä. Tämä ei koske paikallisjunia.

Kuluttaja. fi sivustolla lukee, että "Matkustaja voi vaatia palvelun virhettä vastaavaa alennusta lipun hinnasta, jos vuoro viivästyy olennaisesti. Yli 2 tunnin myöhästymisessä tai lähdön peruuntuessa linja–autoyhtiön on tarjottava asiakkaalle uusi matkareitti haluttuun päämäärään mahdollisimman nopeasti tai matkan peruminen ja lipun hinnan palautus." Vahingonkorvausta voi hakea taloudellisista menetyksistä. Eipä koske paikallisbusseja tämäkään ja niitä kyllä kulkee varsinkin pääkaupunkiseudulla varsin tiheään.

Joskus on omassa kotikaupungissani jäänyt vuoro väliin bussin sökähdettyä , mutta sellaista tapahtuu hyvin harvoin. Piti odottaa puoli tuntia. Käytin ajan kävelemällä kohti määränpäätä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän neljä