Ootteko kitkarenkailijat ajelleet lönkalla
vai ootteko jumahtaneet hankeen jo länsiväylällä? Sovitaanko, ettette lähde sotkemaan liikennettä meidän nastallisten sekaan. Kiitos!
Kommentit (64)
Nythän on mitä mainioimmat kitkakelit, pitää vähintään yhtä hyvin kuin nastat joka paikassa. Ei kai ap tosissaan luule että nastat lumella jotenkin erityisen hyvin pitäisi?
Nollan pinnassa pyörivä sää ja vesijää ne kitkojen kompastuskivet, pakkasella pitää peilijäälläkin yhtä hyvin kuin nastat, -20c ja sen alle niin jopa paremmin.
Vierailija kirjoitti:
Kitkarenkaat on parhaat, kuudes vuosi samoilla renkailla rovaniemen seudulla.
Lappi onkin kitkoille ihan optimaalista seutua, kun talvi on oikeasti talvi, eikä pari viikkoa talvea ja loput nollakelejä. Sinänsä hassua että kitkoja käytetään eniten juuri siellä missä ne ovat huonoimmillaan eli pk-seudulla ja pohjoisempana taas ei millään nastoista luovuttaisi vaikka kitkat olisivat paremmat.
eilen illalla pyyhälsin kehä I:llä kitkailijoiden ohi. Tie peilijäässä ja kitkalijat kitkuttivat 40-60 km/h. Itse normaali 70-80. Hengenvaarallisia nuo nastattomat
-ap
Oletko Ap ihan perse auki?
Minulla ainakin on toisessa autossa kitkat ja toisessa nastat.
(kesäautojani en nyt laskenut)
Vierailija kirjoitti:
Oletko Ap ihan perse auki?
Minulla ainakin on toisessa autossa kitkat ja toisessa nastat.
(kesäautojani en nyt laskenut)
miksi kitkat autoon, eivät kuulu Suomen talveen? Minä ajan tyytyväisenä nastoilla kaikilla autoilla
-ap
Sähköauto painaa yli 2000 kg ja luistonestoa hallitaan nopeasti reagoivilla sähkömoottoreilla eikä vanhanaikaisen polttomoottoriauton tapaan jarruilla. Menee todella hyvin kitkat alla. Aivan sama onko lunta ja jäätä, on kuin kesällä ajaisi. Neliveto tietysti.
Vierailija kirjoitti:
eilen illalla pyyhälsin kehä I:llä kitkailijoiden ohi. Tie peilijäässä ja kitkalijat kitkuttivat 40-60 km/h. Itse normaali 70-80. Hengenvaarallisia nuo nastattomat
-ap
Miksi niillä nastarenkailla sitten ajetaan suhteellisesti enemmän kuolonkolareita?
Itse ajan vielä kesärenkailla, ei mitään ongelmaa. Hyvä kun laki muuttui eikä tarvitse vaihtaa talvirenkaita. Kyse on autonkäsittelytaidosta, ei renkaista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
eilen illalla pyyhälsin kehä I:llä kitkailijoiden ohi. Tie peilijäässä ja kitkalijat kitkuttivat 40-60 km/h. Itse normaali 70-80. Hengenvaarallisia nuo nastattomat
-ap
Miksi niillä nastarenkailla sitten ajetaan suhteellisesti enemmän kuolonkolareita?
Mistäs tuon tiedon kaivoit vai keksitkö ihan itse?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
eilen illalla pyyhälsin kehä I:llä kitkailijoiden ohi. Tie peilijäässä ja kitkalijat kitkuttivat 40-60 km/h. Itse normaali 70-80. Hengenvaarallisia nuo nastattomat
-ap
Miksi niillä nastarenkailla sitten ajetaan suhteellisesti enemmän kuolonkolareita?
Mistäs tuon tiedon kaivoit vai keksitkö ihan itse?
Ei siitä oo monta päivää kun uutisen netissä näin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
eilen illalla pyyhälsin kehä I:llä kitkailijoiden ohi. Tie peilijäässä ja kitkalijat kitkuttivat 40-60 km/h. Itse normaali 70-80. Hengenvaarallisia nuo nastattomat
-ap
Miksi niillä nastarenkailla sitten ajetaan suhteellisesti enemmän kuolonkolareita?
Mistäs tuon tiedon kaivoit vai keksitkö ihan itse?
Ei siitä oo monta päivää kun uutisen netissä näin.
https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/c496e2df-2c10-4887-a74d-63be3ce0…
Vierailija kirjoitti:
Sähköauto painaa yli 2000 kg ja luistonestoa hallitaan nopeasti reagoivilla sähkömoottoreilla eikä vanhanaikaisen polttomoottoriauton tapaan jarruilla. Menee todella hyvin kitkat alla. Aivan sama onko lunta ja jäätä, on kuin kesällä ajaisi. Neliveto tietysti.
Miksi tätä on alapeukutettu? Tämä on totta. Onko kateelliset persaukiset taas liikkeellä. Mitä te täällä notkutte, menkää töihin niin on varaa kunnolliseen autoon.
Vierailija kirjoitti:
eilen illalla pyyhälsin kehä I:llä kitkailijoiden ohi. Tie peilijäässä ja kitkalijat kitkuttivat 40-60 km/h. Itse normaali 70-80. Hengenvaarallisia nuo nastattomat
-ap
Peilijään peikko on aivovamma joka vaanii vammaista juhannuksenakin.
Olen ajanut miljoona kilometriä joista viimeiset 30 vuotta ilman naulapyöriä. Peikko ei ole näyttäytynyt. Tänäänkin 600 km ;-)
Hyvin kulkee. En ole jäänyt jumiin. Kitkat toimii lumessa paremmin. Lälläslää.
Vierailija kirjoitti:
Kitkarenkaat on parhaat, kuudes vuosi samoilla renkailla rovaniemen seudulla.
Siellä ne epäilemättä onkin. Toista se on täällä tuulen ja jään etelässä. Nytkin meillä meni nastoillakin liikenneympyrä pitkäksi ja tultiin jo valmiiksi hiljaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
eilen illalla pyyhälsin kehä I:llä kitkailijoiden ohi. Tie peilijäässä ja kitkalijat kitkuttivat 40-60 km/h. Itse normaali 70-80. Hengenvaarallisia nuo nastattomat
-ap
Miksi niillä nastarenkailla sitten ajetaan suhteellisesti enemmän kuolonkolareita?
Mistäs tuon tiedon kaivoit vai keksitkö ihan itse?
Ei siitä oo monta päivää kun uutisen netissä näin.
https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/c496e2df-2c10-4887-a74d-63be3ce0…
Ero ei johdu pidosta vaan siitä että kusjpäillä on aina naulapyörät. ;-(
kaikki tutut, joilla oli pari vuotta sitten kitkat, ovat vaihtaneet takaisin nastoihin stadissa. Ei vain toimi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
eilen illalla pyyhälsin kehä I:llä kitkailijoiden ohi. Tie peilijäässä ja kitkalijat kitkuttivat 40-60 km/h. Itse normaali 70-80. Hengenvaarallisia nuo nastattomat
-ap
Miksi niillä nastarenkailla sitten ajetaan suhteellisesti enemmän kuolonkolareita?
Varmaan just ton takia kun niillä ei uskalla ajaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
eilen illalla pyyhälsin kehä I:llä kitkailijoiden ohi. Tie peilijäässä ja kitkalijat kitkuttivat 40-60 km/h. Itse normaali 70-80. Hengenvaarallisia nuo nastattomat
-ap
Miksi niillä nastarenkailla sitten ajetaan suhteellisesti enemmän kuolonkolareita?
Mistäs tuon tiedon kaivoit vai keksitkö ihan itse?
Ei siitä oo monta päivää kun uutisen netissä näin.
https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/c496e2df-2c10-4887-a74d-63be3ce0…
Ero ei johdu pidosta vaan siitä että kusjpäillä on aina naulapyörät. ;-(
Se johtuu siitä että uusavuttomat ajattelukyvyttömät olmit kuvittelevat uusien nastarenkaidensa pitävän yhtä hyvin kuin uusi kesärengas kesäisellä asfaltilla. Kysykää vaikka vakuutusyhtiöiltä niin vahvistavat tämän. Suurin osa kolareista talvella tapahtuu kun luotetaan liikaa uusiin talvirenkaisiin.
Kitkarenkaat on parhaat, kuudes vuosi samoilla renkailla rovaniemen seudulla.