Hyvinvoinnin tavaratalon yrittäjäpariskunta
Tuli itselle yllätyksenä, että ovat ylipainoisia. En pidä ylipainoisia mitenkään huonompina ihmisinä, koska olen itsekin ylipainoinen, mutta jäin pohtimaan yleisesti yrittäjän(yrittäjien) ulkomuotoa yrityksen imagon/brändin kannalta.
Jos mietitään esimerkiksi Naughty Burgeria, niin sehän suorastaan sopii imagoon että kokki/keulakuva on isokokoinen. Mutta jos yritys on keskittynyt terveyttä ja hyvinvointia edistävien tuotteiden myyntiin, niin kyllä minusta silloin ylipainoiset ihmiset tekevät brändille hallaa. Ja joo, tiedän että pitäisi olla kehopositiivinen ja ajatella että lihavakin voi olla terve ja voida hyvin. Mutta kun oma kokemus ja näkemys ylipainosta on sellainen, että monenlaista vaivaa se tuo mukanaan viimeistään keski-iässä, niin vaikea siihen on hyvänä asiana suhtautua.
Mitäpä olette muut mieltä? Onko lihava yrittäjä hyvinvointialalla huono asia? Vaikuttaako omaan ostokäyttäytymiseen?
Kommentit (10)
No ei ole mitenkään huono asia minusta, eikä todellakaan vaikuta ostokäyttäytymiseen. Olen itsekin lihava ja käytän luontaistuotteita. Niistä voi olla kiinnostunut niin lihavat kuin laihat ja kaikki siltä väliltä.
Kyllä, itse en luottaisi lihavaan hyvinvointiyrittäjään
Ovat varmaan vaurastuneet melkoisesti yrityksellään. Kohta alkaa molemmat laihtua yksityisellä tehtyjen laihdutusleikkausten seurauksena.
Itsekin lankesin aikoinaan uskomaan, että hyvinvointia voi ostaa. Aikamoisesti meni rahaa monenlaisiin ravintolisiin ja superfoodeihin. Nykyään etsin hyvinvointia luonnossa liikkumalla ja monipuolista perusravintoa syömällä (D-vitamiinia otan purkista!).
Yrittäjän ulkomuoto ei omalla kohdalla vaikuta ostokäyttäytymiseen.
Jos ihan totta puhun, niin kyllähän se yrittäjän ulkoinen olemus vaikuttaa. Hyvännäköinen, nuorekas, hoikka yrittäjä on parempi markkinoinnin kannalta tässä pintapuolisessa someajassa, jota elämme.
Eri asia sitten onko se reilua tai "oikein".
Seuraan useita paikallisia ja kauempanakin olevia yrittäjiä somessa. Ja on kyllä pakko ihmetellä, miten jotkut yrittäjät esiintyvät yrityksen kuvissa ja videoissa ilman meikkiä, homssuisen näköisinä. Monilla olisi kipeä tarve jollekin some-valmentajalle....
Vierailija kirjoitti:
Jos ihan totta puhun, niin kyllähän se yrittäjän ulkoinen olemus vaikuttaa. Hyvännäköinen, nuorekas, hoikka yrittäjä on parempi markkinoinnin kannalta tässä pintapuolisessa someajassa, jota elämme.
Eri asia sitten onko se reilua tai "oikein".
Tässäkin asiassa parasta olisi se viehättävä, normaali, kultainen keskitie.
Tulee mieleen sellaiset jo keski-ikäiset ja hieman ylikin naisyrittäjät, joista näkee että he treenaa yliraivoisasti, ja pitävät itseään suorastaan alipainoisina, koska pitää näyttää timmiltä ja kovakuntoiselta ja nuorekkaalta, että firma menestyisi ja ettei kukaan kilpailija varsinkaan kuvittele mua voittavansa.
Mä näen sen ihan ulkönäöstä: jotkut on ikänsä liikkuneet ja ovat löytäneet sen oman lajinsa. Voivat hyvin ja treenaavat siksi että se on kivaa ja siitä saa hyvän olon.
Jotkut sitten ryynää lenkillä klo 05.00 eikä syö ku jotain proteiinipatukoita, ja näyttävät justiins kuivan kesän oravalta. Ja stressit tapissa.
Näitä kuikkia näin kyllä eniten ihan liikaa usa:ssa. Karseen näköisiä. Mutta siellä on niin kova kulttuuri siihen laihana ja nuorena pysymiseen.
Asiaan: otsikon firman yrittäjät ovat aika nuoria ja varmasti tekevät paljon töitä. Pelkkä tuotemäärä ja -alueet on isot.
Ehkä ei vaan jää aikaa mihinkään kuntoiluun.
Lihava valmentaja?
Humalainen raittiusintoilia?
Citymaasturilla ajava vihreä?
Rikas kommunisti?
Rippiläisiä jahtaava pappi?
Kaikki on mahdollista nykysuomessa.
Sen firman nimi on Hyvinsyönnin.fi, oletko lukenut jotenkin väärin aina
Tuli tästä mieleen Jungle Juice Bariin liittyvät jutut "syrjinnästä". Eli jos yritys haluaa luoda itselleen tietynlaisen imagon, niin silti pitäisi ottaa ulkoisesti tuon imagon kanssa sotivia työntekijöitä. Hoh hoijaa, ei ole helppoa olla yrittäjä Suomessa.
Kyllähän se pistää silmään jos hyvinvointialan yrittäjä on lihava, mutta ei omalla kohdalla varsinaisesti vaikuta ostopäätöksiin.