Siis kumpi tässä on väärässä, minä vai toinen osapuoli?
Olin erään asian järjestämisestä yhteydessä yhteen paikkaan. Täältä sanottiin että soitellaan huomenna asian sopimiseksi.
Huominen tuli, odotin koko päivän puhelua. Illalla uskallauduin laittamaan viestiä että soitetaanko minulle enää tänään.
Vastuksena tuli todella kuiva viesti siitä että meni liian myöhään, sovitaan uusi päivä.
Minulle tuosta jäi huono maku suuhun, mielestäni jostain vastaavan firman pitää soittaa asiakkaalle jos niin on sovittu eikä toisin päin. Vai oletinko omiani?
Kommentit (10)
Oletit omiasi. Soitellaan viittaa siihen että se soittaa, joka ensin ehtii.
Kumpikin väärässä, kun ette sopineet kumpi soittaa.
Oletpa melkoinen Mielensäpahoittaja. Miksi pitää löytää syyllinen, kumpi on väärässä? Jos paikasta ei ole soitettu, soita sinä sinne. Ei sen kummempaa. Miksi pitää olla noin tarkka siitä, kuka hoitaa mitäkin ja kuka on oikeassa tai väärässä. Tosi lapsellista ja typerää
Sanottiinko sieltä firmasta oikeasti "soitellaan huomenna"? Vai esim. että "mepä soitetaan sinulle huomenna"? Siis että tuliko puhelussa selväksi, kumpi osapuoli soittaa huomenna vai jäikö se auki?
Kumpikin väärässä.
Ap, koska ei joksannut että soitellaan-ilmaisu tarkoittaa tosiaan sitä ettei ole sovittu kumpi soittaa. Passiivinen muoto ei ilmaise persoonaa.
Firma, odottivat ilmeisesti soittoa ap:lta.
No itse myös ehkä olettaisin että se myyjä soittaa.Mutta aina kannasopia selkeästi kuka-mitä-koska...Muuten tulee näitä tilanteita että molemmat olettaa jotain...
Minäkin olisin olettanut että minulle soitetaan. Kun jouduin soittelemaan paljon entisessä työssäni hävetti ne kerrat kun asiakas kerkesi itse soittaa minulle. Minusta se on työtä tekevän vastuu ottaa yhteyttä asiakkaihin, eikä toiste päin.
Jos asiakas on jo soittanut niin jos homma ei hoidu niin kyllä se on firman velvollisuus ottaa yhteys ja hoitaa asia loppuun. Tyly oli tämä toinen ihminen puhelimessa. Ei kaikki firmat vain osaa pitää asiakkaitaan.
Olitte molemmat väärässä, jos käytätte passiivimuotoa tuossa asiassa. Aina pitää sopia, kumpi soittaa ja mihin aikaan.