Ranskalaiseen NamX vetyautoon voi vaihtaa helposti vetykapselit, ei tankkausongelmaa
https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/5cc73159-bce1-4e14-bd18-3e1e4836…
Normaalin vetysäiliön lisäksi autossa on myös 6 helposti vaihdettavaa vetypatruunaa.
Tietysti ne kapselit pitää jostain saada...
Auto tulossa myyntiin ehkä 2025.
Kommentit (49)
Auto kulkee 6 täydellä vetypatruunalla n. 800km. Patruunat ei kovin isoja.
Räjähteitä koko auto perä täyteen ja sisälle vielä isompi säiliö, nerokasta.
2.4x räjähdysteho dynamiittiin verrattuna, ja syttyy ilmakosketuksesta.
Jos tommoset voidaan sallia ihmisten ilmoille, niin miksei sit myös ihan suoraan rakettimoottoritkin, sellaisellahan saa paljon vähemmillä materiaaleilla ajoneuvon liikkumaan kuin tollasella, ja polttoaineena voi tietysti myös käyttää vetyä..
Minkä takia tätä asiaa joutuu tuomaan vuodesta toiseen esille, ei vetyautot ole fiksu ratkaisu kun haaverin sattuessa lojahtaa kokonainen kortteli...
Vierailija kirjoitti:
Räjähteitä koko auto perä täyteen ja sisälle vielä isompi säiliö, nerokasta.
2.4x räjähdysteho dynamiittiin verrattuna, ja syttyy ilmakosketuksesta.
Jos tommoset voidaan sallia ihmisten ilmoille, niin miksei sit myös ihan suoraan rakettimoottoritkin, sellaisellahan saa paljon vähemmillä materiaaleilla ajoneuvon liikkumaan kuin tollasella, ja polttoaineena voi tietysti myös käyttää vetyä..
Minkä takia tätä asiaa joutuu tuomaan vuodesta toiseen esille, ei vetyautot ole fiksu ratkaisu kun haaverin sattuessa lojahtaa kokonainen kortteli...
Kovempi mälli niistä sähköauton akuista lähtee, jos oikosulkuun menee.
Vierailija kirjoitti:
Räjähteitä koko auto perä täyteen ja sisälle vielä isompi säiliö, nerokasta.
2.4x räjähdysteho dynamiittiin verrattuna, ja syttyy ilmakosketuksesta.
Jos tommoset voidaan sallia ihmisten ilmoille, niin miksei sit myös ihan suoraan rakettimoottoritkin, sellaisellahan saa paljon vähemmillä materiaaleilla ajoneuvon liikkumaan kuin tollasella, ja polttoaineena voi tietysti myös käyttää vetyä..
Minkä takia tätä asiaa joutuu tuomaan vuodesta toiseen esille, ei vetyautot ole fiksu ratkaisu kun haaverin sattuessa lojahtaa kokonainen kortteli...
Bensa on räjähtävää ja bensalla kulkevia autoja kulkee kaikkialla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Räjähteitä koko auto perä täyteen ja sisälle vielä isompi säiliö, nerokasta.
2.4x räjähdysteho dynamiittiin verrattuna, ja syttyy ilmakosketuksesta.
Jos tommoset voidaan sallia ihmisten ilmoille, niin miksei sit myös ihan suoraan rakettimoottoritkin, sellaisellahan saa paljon vähemmillä materiaaleilla ajoneuvon liikkumaan kuin tollasella, ja polttoaineena voi tietysti myös käyttää vetyä..
Minkä takia tätä asiaa joutuu tuomaan vuodesta toiseen esille, ei vetyautot ole fiksu ratkaisu kun haaverin sattuessa lojahtaa kokonainen kortteli...
Kovempi mälli niistä sähköauton akuista lähtee, jos oikosulkuun menee.
Ei lähde, mutta niiden sammutus on tosi hankalaa koska vettä ei oikein voi käyttää.
Tässä metaanibussin lojahdus, metaanin räjähdysteho huomattavasti heikompi kuin vedyllä, eikä syty pelkästä ilmakosketuksesta.
Muista en tiedä, mutta itse en ainakaan halua mitään vetypommeja lähellekään itseäni saati kotiani.
Ja sama juttu "uusien ja ihmeellisten" akkujen kanssa, tietyllä tapaa teknisesti katsoen tietynlaiset kemialliset akut on kuin pommeja myöskin, mitä epästabiilimpia niistä tehdään vaikka nyt sitten latausta nopeuttaakseen, sitä suuremmaksi kasvaa myös räjähdyksen todennäköisyys, toinen vaihtoehto on tehdä niistä sellaisia, että niiden käyttöikä tai sitten käyttösäde on huono, eli voi sanoa että nykyinen akkuteknologia on tullut kehityksessään jo sinne huippuunsa ilman että niihin tuodaan mukaan suurempi syttymisvaara tai huonompi hyötysuhde...
Hienoa, ehkä päästään päättömästä sähköautovouhotuksesta eroon.
Varmaan sadan vuoden päästä taas tuodaan sähkärit, se tuntuu olevan sykli näissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Räjähteitä koko auto perä täyteen ja sisälle vielä isompi säiliö, nerokasta.
2.4x räjähdysteho dynamiittiin verrattuna, ja syttyy ilmakosketuksesta.
Jos tommoset voidaan sallia ihmisten ilmoille, niin miksei sit myös ihan suoraan rakettimoottoritkin, sellaisellahan saa paljon vähemmillä materiaaleilla ajoneuvon liikkumaan kuin tollasella, ja polttoaineena voi tietysti myös käyttää vetyä..
Minkä takia tätä asiaa joutuu tuomaan vuodesta toiseen esille, ei vetyautot ole fiksu ratkaisu kun haaverin sattuessa lojahtaa kokonainen kortteli...
Kovempi mälli niistä sähköauton akuista lähtee, jos oikosulkuun menee.
Sähköauton saaminen oikosulkuun vaatii jo aikamoisen homman. Täytyy todella perehtyä mihin poraa ja miten jotta saa oikosulun ja silti releet paukahtaa.
Vierailija kirjoitti:
Hienoa, ehkä päästään päättömästä sähköautovouhotuksesta eroon.
Varmaan sadan vuoden päästä taas tuodaan sähkärit, se tuntuu olevan sykli näissä.
Eihän sähköautossa ole muuta vikaa kuin saada akut kevyemmäksi ja ekologisemmaksi.
^ no juuri tuo on aika iso vika niissä, ne painaa hemmetisti eikä akut ole ekologisia vaikka niitä markkinoidaan niin vihreinä.
Taas tätä. Vedyn energiatehokkuus on aika surkea verrattuna akkuihin. Käytännössä vetyauto tarvitsee kolminkertaisen sähkömäärän akkukäyttöön verrattuna. Ja siihen päälle sitten vedyn jakeluinfran rakentaminen. Tietysti latausinfrankin rakentaminen maksaa, mutta huomattavasti vähemmän kuin kokonaisen uuden vetyjakelujärjestelmän luominen.
Henkilöautoissa vety ei vaan ole järkevä vaihtoehto, ei sitten millään. Lentokoneet, raskaat ajoneuvot tms. voivat ollakin hyviä vetykäyttöisinä, mutta siihen se jääkin.
Kilpa-autoilijat jo käyttää vetypohjaisia synteettisiä polttoaineita. Polttoaine on nestemäinen ja kanisterista normaalisti tankattavissa.
Vetypasta on myös keksitty.
Tehopasta paketoi vetypolttoaineen turvalliseen ja helposti jaettavaan hammastahnamaiseen muotoon
https://www.motouutiset.fi/fi/moottoripyorat/uutiset/10290/Tehopasta-pa…
Onpas nämä sähköautoilijat teknologiavastaisia, eivät tykkää uudistuksista :D
Vierailija kirjoitti:
Kilpa-autoilijat jo käyttää vetypohjaisia synteettisiä polttoaineita. Polttoaine on nestemäinen ja kanisterista normaalisti tankattavissa.
Vetypasta on myös keksitty.
Tehopasta paketoi vetypolttoaineen turvalliseen ja helposti jaettavaan hammastahnamaiseen muotoon
https://www.motouutiset.fi/fi/moottoripyorat/uutiset/10290/Tehopasta-pa…
Vierailija kirjoitti:
Onpas nämä sähköautoilijat teknologiavastaisia, eivät tykkää uudistuksista :D
Ei vaam olla rehellisiä ja fiksuja. Ei tykätä kusetuksesta ja se kyllä kerrotaan.
Onko mielestäsi oikein pakottaa yksinomaan yhteen henkilöliikenteen käyttövoimaan?
Sähköautoon, joka on raskaampi, kalliimpi, lyhytkestoisempi, toimintarajoitteinen.
Vierailija kirjoitti:
Taas tätä. Vedyn energiatehokkuus on aika surkea verrattuna akkuihin. Käytännössä vetyauto tarvitsee kolminkertaisen sähkömäärän akkukäyttöön verrattuna. Ja siihen päälle sitten vedyn jakeluinfran rakentaminen. Tietysti latausinfrankin rakentaminen maksaa, mutta huomattavasti vähemmän kuin kokonaisen uuden vetyjakelujärjestelmän luominen.
Henkilöautoissa vety ei vaan ole järkevä vaihtoehto, ei sitten millään. Lentokoneet, raskaat ajoneuvot tms. voivat ollakin hyviä vetykäyttöisinä, mutta siihen se jääkin.
Mikäs tuossa vetyjakelujärjestelmässä maksaa?
Huoltoasemat ottaa vaihdettavia vetypatruunoita myyntiin mielellään kun polttoaineen myynti vähenee tulevaisuudessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hienoa, ehkä päästään päättömästä sähköautovouhotuksesta eroon.
Varmaan sadan vuoden päästä taas tuodaan sähkärit, se tuntuu olevan sykli näissä.
Eihän sähköautossa ole muuta vikaa kuin saada akut kevyemmäksi ja ekologisemmaksi.
Sähköauto on kallis, kylmä, painava ja äänetön (vaarallinen kadulla jalankulkijoille ja pyöräilijöille)
Joo, se myrkky-akku on ongelma.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Räjähteitä koko auto perä täyteen ja sisälle vielä isompi säiliö, nerokasta.
2.4x räjähdysteho dynamiittiin verrattuna, ja syttyy ilmakosketuksesta.
Jos tommoset voidaan sallia ihmisten ilmoille, niin miksei sit myös ihan suoraan rakettimoottoritkin, sellaisellahan saa paljon vähemmillä materiaaleilla ajoneuvon liikkumaan kuin tollasella, ja polttoaineena voi tietysti myös käyttää vetyä..
Minkä takia tätä asiaa joutuu tuomaan vuodesta toiseen esille, ei vetyautot ole fiksu ratkaisu kun haaverin sattuessa lojahtaa kokonainen kortteli...
Kovempi mälli niistä sähköauton akuista lähtee, jos oikosulkuun menee.
No millä se vetyauto sitten liikku ellei ole sähköauto
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hienoa, ehkä päästään päättömästä sähköautovouhotuksesta eroon.
Varmaan sadan vuoden päästä taas tuodaan sähkärit, se tuntuu olevan sykli näissä.
Eihän sähköautossa ole muuta vikaa kuin saada akut kevyemmäksi ja ekologisemmaksi.
BMW i3 painaa 1100kg paljonko pitää saada kevyemmäksi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hienoa, ehkä päästään päättömästä sähköautovouhotuksesta eroon.
Varmaan sadan vuoden päästä taas tuodaan sähkärit, se tuntuu olevan sykli näissä.
Eihän sähköautossa ole muuta vikaa kuin saada akut kevyemmäksi ja ekologisemmaksi.
BMW i3 painaa 1100kg paljonko pitää saada kevyemmäksi?
se on 1195kg ja rexillä 1315kg.
Hieno uutinen,. Siihen mennessä Suomessa on vihreästi tuotetun vedyn teollinen tuotanto täydessä vauhdissa ja pääsemme liikkumaan aidosti vihreän energian turvin. Hinta vain taitaa olla melkoinen tuollaisella autolla.