millainen on hyvä puhelinmyyjä?
Kommentit (32)
että sellainen joka ei soita lainkaan... Pahan pistit!
sellainen joka kuuntelee asiakasta.
Ei keskeytä, jos asiakkaalla on jotain sanottavaa eikä myöskään saa keskeyttää.
Puhelinmyyjän pitää olla myös sellainen, että hän osaa puhua - ei siis päät pyörryksiin gigolon menolla vaan rauhallisesti, että asiakas ehtii tajuta mitä puhelinmyyjä sanoo.
:D
Aito, ei lue missään tapauksessa mynntispiikkiä suoraan paperista. Reagoi huumorilla ja nokkelasti asikkaan vastalauseisiin tai kommenteihin, mutta on lämmin ja ystävällinen, ei liian arka muttei myöskään ylimielinen. Osaa myydä, eli saa asiakkaan huomion ja asiakkaan puhumaan intresseistään. Vain tietämällä mikä asiakasta kiinnostaa voi myydä.
Jos myyjä saa puhelimessa aidon keskusteluyhteyden asiakkaaseen niin kauppa on 99% varma.
t. entinen huippupuhelinmyyjä  (myös b to b)
mitäs vastaat outoon numeroon jos sulla ei ole aikaa
ei soita, jos kohteella on selkeästi suoramarkkinointi kielto.
Hämmästyttää, että roikun ties missä "asiakasrekistereissä" vaikka numeroni on firman nimissä, enkä ole sitä missään antanut arvontoihin tms.
Eräs myyjä soitti Elle lehdestä, kävi läpi asiakasrekisteriään. Totesin hänelle, että sulla on siellä painovirhe: En ole eläissäni ko. lehteä tilannut, enkä painotalon muitakaan tuotteita, joten en voi siten olla asiakasrekisterissäkään :D
Jos myyjä saa puhelimessa aidon keskusteluyhteyden asiakkaaseen niin kauppa on 99% varma.
hyvä myyjä antaa asiakkaan aidosti itse päättää, tarvitseeko hän tuotetta.
sellainen joka kuuntelee asiakasta.
Ei keskeytä, jos asiakkaalla on jotain sanottavaa eikä myöskään saa keskeyttää.
Puhelinmyyjän pitää olla myös sellainen, että hän osaa puhua - ei siis päät pyörryksiin gigolon menolla vaan rauhallisesti, että asiakas ehtii tajuta mitä puhelinmyyjä sanoo.
Päät pyörryksiin gigolon menolla:D
sainpa hyvät naurut itsekin
-2
ja SE ei ole ylimielisyyttä. Lipevyys on. Hyvä myyjä myy "myymättä" jos ymmärrät mitä tarkoitan:)
kuuntelemisesta. Hyvä myyjä saa asiakkaankin ajattelmaan, että hän teki hyvät kaupat.
Itse olen tehnyt aikoinaan myyntitöitä, myös puhelimessa sekä b-to-c että b-to-b, ja itselläni homma sujui loistavasti niin kauan, kuin myymäni tuote oli omasta mielestäni hyvä = pystyin välittämään asiakkaalle tunteen, että tämän sinäkin tosiaan tarvitset. Sanotaan, että hyvä myyjä myy vaikka p**aa pussissa, ja asiakas ei edes tajua tulleensa huijatuksi, mutta minusta ei ole tuollaiseen.
Tämähän on juuri sitä ylimielisyyttä!!
Jos myyjä saa puhelimessa aidon keskusteluyhteyden asiakkaaseen niin kauppa on 99% varma.
hyvä myyjä antaa asiakkaan aidosti itse päättää, tarvitseeko hän tuotetta.
Aito, ei lue missään tapauksessa mynntispiikkiä suoraan paperista. Reagoi huumorilla ja nokkelasti asikkaan vastalauseisiin tai kommenteihin, mutta on lämmin ja ystävällinen, ei liian arka muttei myöskään ylimielinen.
Joskus törmää niin hyviin myyjiin, että tekee mieli ostaa vain siitä hyvästä että myyjä on ollut niin kertakaikkisen mielenkiintoinen ja hyvä. Tulee olo että ollaan myyjän kanssa jo melkein ystäviä, ja noloahan se on ystävälle sanoa 10 min jutustelun jälkeen että ei nyt sitten kuitenkaan ole tarvetta sille Nalle Puhille.
Ihmettelen joskus että saavatko ne paperista kankeasti lukevat mitään myytyä. Eivät minulle ainakaan.
olin huippumyyjä ja myin keskiarviolta yli 20 lehtee päiväs
Vähänkö vihaan puhelinmyyjiä! Ikinä en ole puhelinmyyjiltä ostanut mitään, enkä osta. Sama vaikka eurolla saisin vuoden lehdet, niin en osta!
EI siis aloita samalla kaavalla: onko sinulla hetki aikaa, koska olet ollut hyvä asiakas haluamme palkita sinut..
Jotain erilaista siis, ei aina sitä samaa vanhaa paskaa.
Ota mallia niin hyvin ku vaan voit semmosilta myyjiltä joilla aamu lähtee parhaiten käyntiin! Ite kävin aina aamupäivällä vilkasemassa et kellä menee parhaiten ja kävin kuunteleen ja sit imitoin sitä :D Mut siis todella monesti kuitenki aloitin ite parhaimmistona heti aamusta. Äänensävy on tosi tärkeä, yleensä toimii innokas ja itsevarma ääni mut joskus esim. kun myydään semmosta lehteä mihin ihmiset on tosi kyllästyneitä (esim. me naiset) niin toimii monesti semmonen välinpitämätön asenne (et aattelin vaa ilmottaa-tyyliin). t.entinen huippumyyjä
nimim. mun tavotteet nous just siihen 20/lehteä per pv, kiitos :)
Ota mallia niin hyvin ku vaan voit semmosilta myyjiltä joilla aamu lähtee parhaiten käyntiin! Ite kävin aina aamupäivällä vilkasemassa et kellä menee parhaiten ja kävin kuunteleen ja sit imitoin sitä :D Mut siis todella monesti kuitenki aloitin ite parhaimmistona heti aamusta. Äänensävy on tosi tärkeä, yleensä toimii innokas ja itsevarma ääni mut joskus esim. kun myydään semmosta lehteä mihin ihmiset on tosi kyllästyneitä (esim. me naiset) niin toimii monesti semmonen välinpitämätön asenne (et aattelin vaa ilmottaa-tyyliin). t.entinen huippumyyjä
Inhoan kun myyjä esittelee itsensä etunimellä ja kysyy esim. miestäni etunimellä - ihan kuin olisi joku tuttu.
Viimeksi soitti ihana myyjä: lapsi huusi minut puhelimeen, "äiti, tääll' on joku lehtimyyjä". Kun menin puhelimeen, myyjä ystävllisesti selitteli, että oli itse sannout lapselle, että hakisiko aikuisen, lehtimyyjä soittaa :o)
sellainen joka kuuntelee asiakasta.
Ei keskeytä, jos asiakkaalla on jotain sanottavaa eikä myöskään saa keskeyttää.
Puhelinmyyjän pitää olla myös sellainen, että hän osaa puhua - ei siis päät pyörryksiin gigolon menolla vaan rauhallisesti, että asiakas ehtii tajuta mitä puhelinmyyjä sanoo.