Jos saatte kaupassa tuotteen liian halvalla, niin sanotteko asiasta myyjälle?
Omaan n. neljän euron leipään oli laitettu ilmeiseti vahingossa jonkun euron patongin hintalappu. Meinasin sanoa kassalle, mutta en viitsinyt kun niin tiukkaa rahan kanssa. Tietysti kaupan oma moka eikä asiakkaan.
Kommentit (59)
Miksi sanoisin?
Yksi päivä ostin Citymarketista kuuden oluen paketin(keskiolutta)
Kuitista huomasin että oli veloitettu yhden tölkin hinta.
Jos olen varma että kyseessä on hinnoitteluvirhe niin kyllä sanon. Katson että on varastamiseen verrattavaa muuten.
Jos ero on pieni en, jos ero on paljon niin sanon.
En, tosin en kyllä varmaan sitä edes kassalla huomaisi.
En tietenkään. Varsinkin K-kaupoissa ja Tokmannilla asia on yleensä toisinpäin, eikä kassakaan minulle sano, että oho nyt tuli otettua tarjoushinnan sijaan normaalihinta.
Riippuu tilanteesta. Jos ihan pieni summa ja takana pitkä jono niin en sano.
Joskus palautin kauppaan talvitakin jossa oli taskun vetoketju heti rikki ja huomasin vasta kotona. Kun ostin uudet tuotteet ja annoin kassalle palautuslapun ja kuitin niin kassa halusi antaa rahaa takaisin. Sanoin kaksi kertaa että nyt menee väärin ja ostokseni ovat kalliimmat kuin takin palautushinta. Kassa vastasi vain että kyllä saat rahaa takaisin. Jono takana pitkä niin hyväksyin asian. Vasta kotona kuittia tutkiessani tajusin että kassa oli laittanut palautukseen koko edellisen kuitin summan joka sisälsi takin ja muita vaatteita. Palautin kuitenkin vain takin. En lähtenyt uudelleen asiaa selvittämään. Olin sentään kahdesti sanonut että kauppa häviää ja jossakin virhe.
Joskus vahingossa kävelen kassan läpi maksamatta jotain kädessäni olevaa mutta palaan aina takaisin maksamaan sen kun huomaan.
Joo jos huomaan. Toisaalta taas bussissa en korjaa kun myydään lastenlippu.
T30
Asioidessani isoissa ketjuissa(prisma,s-market
Alepa,jne,jne
En sano.
Mutta jos on yksityinen myyjä,kyllä sanon.
Totta kai sanon, ikävää lukea tästä ketjusta kuinka epärehellisiä suomalaiset ovat. Se on aika turha enää nykyisin kehua että ollaan rehellistä kansaa.
Jos sattuu iso virhe, esim. saa 100 euron tuotteen 10 eurolla, niin sanon. Jos kyse on 1-2 eurosta, en.
Vierailija kirjoitti:
Totta kai sanon, ikävää lukea tästä ketjusta kuinka epärehellisiä suomalaiset ovat. Se on aika turha enää nykyisin kehua että ollaan rehellistä kansaa.
Ulkomailla tultiin palauttamaan pudottamani käteinen ja puhelin.
En sano. Kaupan vikahan se on, jos väärän hinnan ottavat.
Suomi on kehitysmaa. Puolella suomalaisista on 2-numeroinen äo.
Aina tietysti sanon. Varsinkin jos se on kassan virhe. En halua että pienituloinen kassa joutuu vaikeuksiin jonkun inhimillisen virheen takia. Ja joka tapauksessa rehellinen ihminen korjaa virheen, muutoin se on varastamista.
Kaupat vetää niin suuria voittoja itselleen, että se on suorastaan rikollisluontoista, joten jos joskus sattuisi, että saankin jotain halvemmalla niin en kyllä ilmoittele että "haluan maksaa tästä enemmän".
Vierailija kirjoitti:
Kaupat vetää niin suuria voittoja itselleen, että se on suorastaan rikollisluontoista, joten jos joskus sattuisi, että saankin jotain halvemmalla niin en kyllä ilmoittele että "haluan maksaa tästä enemmän".
Voi sinä itsellesi epärehellisyyttäsi miten vain perustella, mutta se muuta sitä että olet epärehellinen.
En. Olen iloinen että aaan halvemmalla.