Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos saatte kaupassa tuotteen liian halvalla, niin sanotteko asiasta myyjälle?

Vierailija
02.10.2022 |

Omaan n. neljän euron leipään oli laitettu ilmeiseti vahingossa jonkun euron patongin hintalappu. Meinasin sanoa kassalle, mutta en viitsinyt kun niin tiukkaa rahan kanssa. Tietysti kaupan oma moka eikä asiakkaan.

Kommentit (59)

Vierailija
41/59 |
02.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaupat vetää niin suuria voittoja itselleen, että se on suorastaan rikollisluontoista, joten jos joskus sattuisi, että saankin jotain halvemmalla niin en kyllä ilmoittele että "haluan maksaa tästä enemmän".

Voi sinä itsellesi epärehellisyyttäsi miten vain perustella, mutta se muuta sitä että olet epärehellinen. 

Kaupan suhteettoman paksussa voittosiivussa ei ole mitään rehellistä enää jäljellä. Osakeyhtiölain takia kaupat toimivat niin, että sijoittajien voitot lisääntyvät joka vuosi riippumatta maan taloudellisesta tilanteesta, eivätkä niin, mikä on järkevää.

Siis mitä? :D Voin sijoittajana kertoa että olisi kiva jos noin olisi. Mutta miten helkutissa osakeyhtiölaki vaikuttaa vuosittaiseen voiton jakoon, jos tulos on negatiivinen? Ei mitenkään. 

Osakeyhtiölain, joka on varmasti yllättäen vaikutusvaltaisten sijoittajien lobbaama, vastavoimien yllättäen puuttuessa, mukaan osakeyhtiön ainoa tarkoitus on osakkeenomistajien voittojen maksimointi, eikä mikään muu. Tämä johtaa toimiin, jotka eivät ole isossa kuvassa järkeviä kenenkään muun kannalta, ja osakkeenomistajienkin kannalta ilo voi olla lyhyt...

Vierailija
42/59 |
02.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tietenkään sano.

Näinhän se vanha sanontakin toteaa että tilaisuus tekee varkaan.

Itse sanon. Kerran tajusin vasta autossa että yksi tuote oli jäänyt velouttamatta. En jaksanut mennä takaisin. Vieläkin kalvaa. Se neljän euron säästö ei tuntunut mukavalta vaikka minulle se on iso raha. En kehdannut edes miehelle tästä sanoa mitään

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/59 |
02.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaupat vetää niin suuria voittoja itselleen, että se on suorastaan rikollisluontoista, joten jos joskus sattuisi, että saankin jotain halvemmalla niin en kyllä ilmoittele että "haluan maksaa tästä enemmän".

Voi sinä itsellesi epärehellisyyttäsi miten vain perustella, mutta se muuta sitä että olet epärehellinen. 

Kaupan suhteettoman paksussa voittosiivussa ei ole mitään rehellistä enää jäljellä. Osakeyhtiölain takia kaupat toimivat niin, että sijoittajien voitot lisääntyvät joka vuosi riippumatta maan taloudellisesta tilanteesta, eivätkä niin, mikä on järkevää.

Siis mitä? :D Voin sijoittajana kertoa että olisi kiva jos noin olisi. Mutta miten helkutissa osakeyhtiölaki vaikuttaa vuosittaiseen voiton jakoon, jos tulos on negatiivinen? Ei mitenkään. 

Johan sen sanoo osakeyhtiölakikin "osakeyhtiön tärkein tehtävä on tuottaa voittoa osakkaille"

Vierailija
44/59 |
02.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanooko myyjä, jos ottaa liikaa hintaa tuotteesta?

Vierailija
45/59 |
02.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sanonut. Ovat kiittäneet tiedosta ja luvanneet käydä tarkistamassa hyllyn hintalapun. Ikinä ei oo siinä alettu mitään tarkistaan ja jo maksettua hintaa muuttaan.

Vierailija
46/59 |
02.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omalla kohdalla on tilanne niin, että olen maksanut yhteensä enemmän kuin oikea hinta on ollut. Monesti kassa ei ole huomannut -30% merkkiä ruokaostoksissa. Itse ole aina korjannut, jos olen huomannut alihinnoittelun.

Vierailija
47/59 |
02.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan sano, vaan olen tyytyväinen ja hyvin hiljaa. Näin kävi viimeksi vajaa vuosi sitten, kun melko kalliiden joulukoristeiden hinnaksi ei tullutkaan yli 50 euroa, vaan ainoastaan 15 euroa.

Vierailija
48/59 |
02.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nooh jos huomaan ni sanon. Esim viime uutenavuotena nuoret tytöt unohti veloittaa yhdestä pommi pakkauksesta ja huomautin et jäi laskuttamatta. Mut normi ostoksilla en edes ota sitä kuittia. Et en vqrmqan huomais.

Vierailija
49/59 |
02.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et sano voi tulla petossyyte.

Vierailija
50/59 |
02.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos et sano voi tulla petossyyte.

Eh heh.

Vierailija
51/59 |
02.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokin aika sitten kahvilakäynnin jälkeen aloin miettimään, että taisi jäädä jotakin laskusta pois. Laitoin sähköpostia ja kerroin asiasta ja tarjouduin maksamaan erotuksen. Kiittivät palautteesta mutta eivät halunneet enää lisämaksua.

Vierailija
52/59 |
02.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ostin kerran sixpacin siideriä ja muutaman muun ostoksen. Kassalla tyttö olisi veloittanut noin 10 euroa, sanoin että nyt on liian halpaa kyllä. Kassa olikin ottanut vahingossa vain yhden tölkin hinnan. En minä kehtaa olla sanomatta jos itse tiedän että toinen on tekemässä virhettä, minusta tuntuisi että varastaisin.

Vierailija
53/59 |
02.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sanon.

t. opiskelija

Sanon. t. (osittain kansan)eläkeläinen

Vierailija
54/59 |
02.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kassa antoi kerran 50 euroa liikaa.

Olin hiljaa.

Tarina on tosi.

Vierailija
55/59 |
02.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi sanoisin?

Yksi päivä ostin Citymarketista kuuden oluen paketin(keskiolutta)

Kuitista huomasin että oli veloitettu yhden tölkin hinta.

Ymmärrän keskikaljoittelijan moraali(ttomuutt)a, en sitä yhtään arvosta.

Vierailija
56/59 |
02.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En sano, vaikka huono omatunto jälkeenpäin. Tiedän että suomalaiset on tosi rehellisiä, vähän tyhmänkin rehellisiä, niin siksikin nolottaa, mutta en silti sano. Ostos kuitenkin menee hihnan läpi ja myyjän ohi, joten en laske sitä varastamiseksi. Monessa muussa asiassa minulla on sitten aika korkea moraali. Ja mielelläni autan muita.

Vierailija
57/59 |
02.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aina tietysti sanon. Varsinkin jos se on kassan virhe. En halua että pienituloinen kassa joutuu vaikeuksiin jonkun inhimillisen virheen takia. Ja joka tapauksessa rehellinen ihminen korjaa virheen, muutoin se on varastamista.

Sitä paitsi kun huomataan ettei kassa täsmää, niin asiaa setviessä voi selvitä mistä johtuu ja muistua mieleen kuka sitä tuotetta osti, ja seuraavalla kerralla jos käyt kaupassa niin ainakin tarkemmin nähdään millainen nuljaska heilläkin asioi.

Vierailija
58/59 |
02.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perin rehellinen suomalainen kansa.

Tuotteen hinnan erotuksen maksavat kyllä muut asiakkaat korkeampina hintoina. Ehkäpä sinäkin.

Vierailija
59/59 |
02.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi sanoisin?

Yksi päivä ostin Citymarketista kuuden oluen paketin(keskiolutta)

Kuitista huomasin että oli veloitettu yhden tölkin hinta.

Ymmärrän keskikaljoittelijan moraali(ttomuutt)a, en sitä yhtään arvosta.

Ja höpö, höpö sun kanssa.

Ei se kassalta ole pois.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan viisi