Puhelinmyyntiin tulee ensi vuonna kirjallinen vahvistus
Puhelinmyyjän on toimitettava tekemänsä tarjous kuluttajalle puhelun jälkeen kirjallisesti. Jos kuluttaja ei hyväksy tarjousta kirjallisesti, sopimus ei ole sitova.
Kirjallinen vahvistus ehkäisee tilanteita, joissa kuluttaja on tietämättään tehnyt tilauksen tai ymmärtänyt sen sisällön väärin. Toivomme tietysti, että puhelinmyynnissä nähdään laajempikin ryhtiliike, kun sopimuksia ei enää saada tehtyä puhumalla kuluttajia pyörryksiin, kuluttaja-asiamies Väänänen sanoo tiedotteessa.
.
Kuluttaja-asiamies puuttui urheiluarpojen puhelinmyyntiin "Malliesimerkki harhaanjohtavasta ja kuluttajansuojalain vastaisesta puhelinmyynnistä"
https://www.savonsanomat.fi/uutissuomalainen/4851515
Kommentit (6)
Jokohan puhelinmyynti vihdoin loppuisi.
Nythän on iso riski siihen, että käyttää pitkäänkin asiakkaan lämmittelyyn ja sopimuksen tekoon, eikä asiakas palauta sopimusta.
Edes jotain. Parasta olisi puhelinmyynnin salliminen vain silloin, kun kuluttaja itse esittää toivomuksen, että hänelle markkinoitaisiin puhelimitse ja kaikki muu kuluttajiin suunnattu puhelinmarkkinointi olisi kielletty.
Mahtavaa! Jos loppuis puhelinterrori.
Tarpeeksi pitkään, kun jätin vastaamatta Telian, Elisan, Ifin ja muihin epämääräisiin soitteluihin, niin ymmärsivät lopulta lopettaa. Tekstiviestimainonta ei niin häiritse.
Ärsyttää, jos tilaan firmasta X tuotteen ja sen jälkeen alkaa tekstiviesteillä pommitus ja viestit saa lopetettua vaan lähettämällä Stopsejase numeroon XXXXXX. Mitähän noi viestit käytännössä maksaa? En ole koskaan lähettänyt, mut viestin lähettäjät menee aina estoon.
No kait se on parempi myöhään kun ei ollenkaan.