Myin sähköautoni
Käytettyjen sähköautojen markkinat ovat aivan järjettömät. Käytetystä autosta maksetaan äärimmillään sama kuin uusista. Siksi päätin myydä omani sähkönhinnan rajusti noustessa. Pääsin velasta eroon, mikä auttaa energiakriisissä.
Ostin tilalle halvan käytetyn. Palailen taas sähköön, jos maailman tilanne rauhoittuu.
Sähköauto on mainio peli paitsi talvella, kun tekee matkaa. Siihen se on huono. Itselläni pitkän matkan ajoa oli niin vähän, että nielin vain kiukkuni.
Kommentit (7)
Riippui kelistä, mutta sellaisen 25-30 kilowattituntia sadalla, enemmänkin. Hankalaa oli, että kylmään akustoon ei mene oikein virta sisään, joten lataaminen on hidasta.
Ihan toimiva nyrkkisääntö on se, että kun WLTP-lukeman keskiarvon jakaa kahdella, niin siitä saa talven toimintamatkan.
Itse myin asunnon, irtaimiston ja auton. Nyt asunto hommattuna Thaimaasta muutto viikon päästä..
Vierailija kirjoitti:
Itse myin asunnon, irtaimiston ja auton. Nyt asunto hommattuna Thaimaasta muutto viikon päästä..
Hienoa! Noin haluaisin itsekin tehdä. Free as a bird.
Laskitko kumpi on kannattavampaa, maksaa lainanlyhennystä ja ajaa sähköllä vai ajaa velattomalla bensa/dieselautolla?
Se oli siinä ja siinä, eikä tulevasta ei tiedä. Eri ihmiset saavat varmasti erilaisia kannattavuuslaskelmia. Aikaisemminhan sähköllä ajaminen oli valtavasti halvempaa.
Lähinnä tahdoin eroon velasta. En usko, että käytettyjen sähköautojen hinnat loputtomiin pysyvät korkealla, ja kun nyt tätä kriisiä pukkaa, niin päätin maksaa velan pois. Sain auton myymällä vielä uuden tilalle. Tosin vanhan ja vaatimattoman, mutta ihan toimivan.
Auto on kuitenkin vain auto. Mieluummin huolettomana kuin velat niskassa ja hifistelypeli alla.
Sait jonkun hölmön ostamaan, onnittelut.
Paljonkos se sitten kulutti talvella?