Minkä ikäisenä lapsi oppi ajaan pyörällä
Ilman apupyöriä? Otettiin ne pois kun tuntu olevan enemmän vaan harmia.
Kommentit (38)
Meillä kaikki kolme lasta oppi juuri 6 vuotta täytettyään. Lapset pienikokoisia, siihen asti kulkivat potkupyörillä.
Riippuu lapsen motoriikan kehityksestä. Osa aikuisistakin ajaa kolmipyörällä.
3,5 -vuotiaana. Hämmästeltiin itsekin, mutta oli yli vuoden potkutellut potkupyörällä.
Kaksi lasta meillä oppineet 4-vuotiaina. Mutta ei kaikki lapset opi ennen kouluikää.
Ensimmäinen ja toinen 6 vuotiaina, kolmas lapsi jo 3 vuotiaana. Riippuu niin paljon lapsesta.
Esikoinen 5v, nuorempi just ennen eskaria, ehti varmaan täyttää 6v.
Kaksi muksuista 7-vuotiaana ja tuo kolmas 6-vuotiaana.
Normaalisti niillä hujakoilla kun on ensimmäiselä tai toisella luokalla. Itse opin vasta 8-vuotiaana osittain myös vanhimman isosiskon pakottamana kun kiristi mua yhdellä barbin lemmikkipupulla ajamaan polkupyörällä ilman apurenkaita.😂 Oon siis ainoa poikapuolinen meistä sisaruksista ja oon leikkinyt pienenä aika paljon stereotyyppisillä tyttöjen lelulla mun isosiskojen kanssa.
M28
Heti , kun sinä opit kirjottaan oikein.
Yksilöllistä, kuten moni muukin asia.
Vähän ennen 4v synttäreitä oppi molemmat. Apupyöriä ei tosin ole käytetty ikinä, potkupyörällä harjoittelivat vuoden verran ensin.
4-vuotissyntymäpäivänä, sankari tomerasti vaati että apupyörät pitää ottaa pois. Lähti samantien ajamaan ja katsottiin ihmeissään, että hän tosiaan osasi. Erittäin liikunnallinen tyttö ollut aina. Eikä ollut potkupyöriä vielä silloin.
Kaikki oppineet 3-vuotiaina. Ja kaikki harjoitelleet ensin potkupyörällä, se todellakin auttaa tasapainon tajuamisessa. Apupyöristä on vain haittaa. Samoin joistakin kolmipyöräisistä vekottimista, niissä ajoasento on aivan väärä.
4v oppi jolloin poistettiin apurattaat. Itse opin 5v.
Kaksi oppi 3-vuotiaana, yksi 2-vuotiaana.
Meillä päin on tosi tasaista ja lapset liikkuvat paljon potkupyörillä. 3v tai 4v lähtee useimmat.
Aikaisemmin kuin vanhempi kirjoittamaan. Ei vaiskaan, siinä 5-vuotiaana muistaakseni.