Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Joltain paloi käämit Kelassa

Vierailija
05.08.2022 |

"Kelan palvelupisteessä KOP-kolmiossa Kauppatorin laidassa tapahtui kello 11 aikoihin perjantaina uhkaava tilanne, kun asiakas alkoi käyttäytymään aggressiivisesti.

Asiakas oli rikkonut turvalasin ja kiivennyt pöydän yli takatiloihin, kertoo Kelan palvelujohtaja.

Asiakas oli ilmeisesti hermostunut palvelutilanteessa... "

Kommentit (103)

Vierailija
1/103 |
05.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se oli jorma kelavuori vaan! Suuttui, kun kela ei maksanut lentolippua dubaihin.

Vierailija
2/103 |
05.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ihmettele yhtään. On se sen verran paska laitos.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/103 |
05.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En siis kannusta tällaiseen toimintaan, mutta ymmärrän kyllä, miksi näin toimitaan. Palvelu Kelassa on umpisurkeaa, mutta mitään toiminnan parantamiseksi ei haluta tehdä. Kelalla olisi peiliin katsomisen paikka, mutta sitä ei tee, eikä omia virheitään koskaan myönnä.Omat kokemukseni Kelasta ovat traumaattisen huonoja. Jo se, että joudun mennä pudottamaan paperin Kelan toimiston ulkopuolella olevasta postiluukusta saa aikaan pahan ahdistuskohtauksen.

Vierailija
4/103 |
05.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaa. Paha kommentoida suuntaan jos toiseenkaan, koska en minä ettekä te tiedä, mitä siellä on tapahtunut. Pian Palsta täyttyy kaikkitietävistä. He alkavat sättimään ja kertomaan, asiakas oli työtön, kuinka sillä oli tupakka kädessä ja tatuointeja, taisi olla myös jotkut kamalat kengät. Suksikaa kommentteinenne SINNE!

No vaikea kyllä keksiä hyvää syytä milloin kannattaa rikkoa turvalasi ja uhkailla virkailijoita väkivallalla.

Vierailija
5/103 |
05.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ihmettele yhtään. On se sen verran paska laitos.

En voi tietää kun ei ole tarvinnut siellä pum mien hyysäyslaitoksessa ikinä asioida.

Vierailija
6/103 |
05.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olikohan asiakaskohtaamisessa pieniä haasteita asiakkaan kokeman palvelutason ja palveluntarjoajan antaman palvelun eron vuoksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/103 |
05.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaa. Paha kommentoida suuntaan jos toiseenkaan, koska en minä ettekä te tiedä, mitä siellä on tapahtunut. Pian Palsta täyttyy kaikkitietävistä. He alkavat sättimään ja kertomaan, asiakas oli työtön, kuinka sillä oli tupakka kädessä ja tatuointeja, taisi olla myös jotkut kamalat kengät. Suksikaa kommentteinenne SINNE!

No vaikea kyllä keksiä hyvää syytä milloin kannattaa rikkoa turvalasi ja uhkailla virkailijoita väkivallalla.

Käskikö joku sinua keksimään yhtään mitään, on parempi, ettet keksi enempää kommentoitavaa tähän keissiin. Natti Natti!

Vierailija
8/103 |
05.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oi, oi oi! Taas Palsta täyttyi Poliisista ja muista viranhaltijoista. Käkikello!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/103 |
05.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tais riehuja itse tulla paikalle. Tokihan hän on av:n vakiasiakas myös 😂

Vierailija
10/103 |
05.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Virkailijat saavat tehdä minkälaisia virheitä tahansa ilman vastuuta. Valitukset heitetään öömappiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/103 |
05.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensinnäkin Kelan toimistoille pidemmät aukioloajat ja sinne töihin enemmän osaavaa ja asiallista työvoimaa, jolloin jonotusajat lyhenevät. Sama pätee myös puhelinpalveluun ja hakemusten käsittelyyn. Kelan pitäisi vihdoin ymmärtää, että asiakas ei ole vihollinen, eivätkä työntekijät ole siellä omia rahojaan jakelemassa. Hakemukset pitäisi käsitellä paremmin ja niin, että niissä olevien virheiden määrä pienenee. Koska Kelan työntekijät eivät siellä omia rahojaan jakele ei jokaisesta hakemuksesta tarvitsisi kissojen ja koirien kanssa etsiä hylkäämisperustetta, vaan enemmän hakemuksia voisi hyväksyä heti. Kela ei päätä tukien suuruudesta, mutta toimillaan se voisi kuitenkin myöntää tukia löysemmin. Kelassa tuntuu kuitenkin olevan töissä lähinnä nöyryyttämisestä nauttivia ihmisiä, jotka saavat itse provikkaa kielteisistä päätöksistä. Ihmisten ahdinko tai vaikea tilanne ei kiinnosta Kelaa yhtään, eivätkä halua auttaa. Yhdessä TE-toimiston kanssa Kelan palvelu tai siis se palvelun irvikuva on surkeinta Suomessa löytyvää.

Vierailija
12/103 |
05.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Virkailijat saavat tehdä minkälaisia virheitä tahansa ilman vastuuta. Valitukset heitetään öömappiin.

Ei, vaan pääjohtaja pyytää anteeksi ja poistuu takavasemmalle ja meno jatkuu kuten ennenkin. Se on niin helvetin nöyrää tulla ihan julkisesti pyytämään anteeksi, eli "anteeksi kun meillä nyt ei vaan satu olemaan riittävästi henkilökuntaa ja taas tuli uusi tietokonejärjestelmä, järjestelmän vika, pyydetään anteeksi, anteeksi, anteeksi, anteeksi ja vielä kerran, ANTEEKSI" Sillä siitä selviää!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/103 |
05.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies kertoi yhtenä päivänä, että oli ihmetellyt kadulla pitkää ihmisjonoa. Hän oli työkeikalla alueella, jossa ei normaalisti liiku. Luuli, että lähellä on jonkun uuden kaupan avajaiset tai muu tapahtuma, johon ihmiset jonottaa. Sitten huomasi, kun käveli kulman ympäri, että kaikki jonottavat Kelaan.

Vierailija
14/103 |
05.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kela voisi hyvin pitkälle vaikuttaa itse omilla toimillaan näihin tilanteisiin, siis siihen, että näitä ei pääse syntymään. Siihen tarvitaan asiallinen, ihmisarvoinen kohtelu, asioiden sujuminen, nöyryyttämisen loppuminen, hyvä asiakaskohtaaminen, neuvonta ja se, että asiakas saa itselleen kuuluvat etuudet. Kelan suurimpia säästökeinoja toki on, että etuuksista ja niiden hakemisesta jätetään tarkoituksella kertomatta niiden piiriin kuuluville henkilöille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/103 |
05.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samankaltainen tilanne kävi kerran, kun itse odotin vuoroani Kelan toimistolla. Asiakas alkoi huutaa virkailijalle, löi nyrkillä suojapleksiin ja (onneksi) marssi sitten ulos.

Vierailija
16/103 |
05.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ihmettele yhtään. On se sen verran paska laitos.

En voi tietää kun ei ole tarvinnut siellä pum mien hyysäyslaitoksessa ikinä asioida.

Ole onnellinen, ettet ole esim. sairastanut koskaan ja joutunut vääntämään Kelan kanssa sairauspäivärahoista, mutta ei sairaitakaan tai vammaisia silti tarvitse pummeiksi haukkua, tai opiskelijoita eikä edes työttömiä.

Vierailija
17/103 |
05.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi tuet ovat liian pienet ja niiden hakeminen on tehty niin vaikeaksi? Toimeentulotuen hakemisessa menettää sitä paitsi myös yksityisyytensä ja vastapainoksi saattaa sitten hyvänä päivänä saada aivan liian pienen rahasumman, mutta se yksityisyytensä menetys on aivan liian korkea hinta tästä.

Vierailija
18/103 |
05.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ihmettele yhtään. On se sen verran paska laitos.

En voi tietää kun ei ole tarvinnut siellä pum mien hyysäyslaitoksessa ikinä asioida.

Voi olla että joskus tarvitsee.

Toisten alaspäin katsominen ja itsensä pitäminen muita parempana, ylimielisyys, on oksettavaa.

Vierailija
19/103 |
05.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ihmettele yhtään. On se sen verran paska laitos.

En voi tietää kun ei ole tarvinnut siellä pum mien hyysäyslaitoksessa ikinä asioida.

Katsotaan, kun tämä jälkimmäin paskiainen sairastuu, loukkaantuu tai tapaturmaisesti joutuu sivuun, mistä hyysäyslaitoksesta joutuu pakosta käydä ruinaamassa tienestiä, kun työnantaja ei kustanna. Mielenkiintoista, mennäänkö porukalla katsomaan, kun paskiainen menee Kelaan?

Vierailija
20/103 |
05.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi tuet ovat liian pienet ja niiden hakeminen on tehty niin vaikeaksi? Toimeentulotuen hakemisessa menettää sitä paitsi myös yksityisyytensä ja vastapainoksi saattaa sitten hyvänä päivänä saada aivan liian pienen rahasumman, mutta se yksityisyytensä menetys on aivan liian korkea hinta tästä.

Jotta mahdollisimman moni menettäisi hermonsa ja jättäisi tuet hakematta? Esim. Kelan takaisinperintä on armotonta touhua, vaikka etuuskäsittelijä olisi töpännyt.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän kuusi