Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Joltain paloi käämit Kelassa

Vierailija
05.08.2022 |

"Kelan palvelupisteessä KOP-kolmiossa Kauppatorin laidassa tapahtui kello 11 aikoihin perjantaina uhkaava tilanne, kun asiakas alkoi käyttäytymään aggressiivisesti.

Asiakas oli rikkonut turvalasin ja kiivennyt pöydän yli takatiloihin, kertoo Kelan palvelujohtaja.

Asiakas oli ilmeisesti hermostunut palvelutilanteessa... "

Kommentit (103)

Vierailija
61/103 |
05.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaverini on lääkäreiden mukaan työkyvytön, mutta ei vaan pääse sairaseläkkeelle.

Hän on itse töissä kelassa. (Kelan työntekijöiden vakuutuslaitoksen lääkärin mukaan on työkuntoinen)

Mäkään en pääse lääkärien lausunnoista huolimatta. En tosin ole kelassa töissä. Töitä en pysty tekemään, mutta kelan mukaan olen työkykyinen.

Meilläkin kela lopetti poikani vammaistuen, koska poika on parantunut. Päätöksen mukaan lapsen vointi on hyvä, eikä tuen tarvetta enää ole.

Lääkäri oli omassa lausunnossaan eri mieltä, mutta onneksi kelassa tiedetään paremmin.

Vierailija
62/103 |
05.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joskus muinaisuudessa ennen sähköistä asiointia kun olin Kelassa odottamassa niin joku nuorehko häiskä myrskysi ulos palvelupisteeltä kun ei ollut tuonut jotain tarvittavaa liitettä.

Ennen omaa vuoroani ehti vielä tulla takaisinkin jotain paperiarkkia retuuttaen ja paineli suoraan ERI palvelupisteelle koska sillä edellisellä oli jo toinen asioija. Kun virkailija käski ottamaan vuoronumeron niin painui täydessä kiukussa uudelleen ulos huutaen jotain "vttu mä en jaksa oottaa" tms.

Kukaan meistä asiakkaista ei todellakaan ollut kyseisen amislaisen puolella vaan naureskelimme ja ilmehdimme ivallisina toisillemme ja jatkoimme sivistyneesti odottamista ja asiointia. Tavat ne olla pitää!

Te ette varmaan olleet koskaan kokeneet sitä, että hermot on täysin riekaleina?

Minä olen. En ole kylläkään riehunut Kelan toimistossa, mutta olen huutanut virkailijalle puhelimessa. Pyysin kylläkin anteeksi melkein heti perään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/103 |
05.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etkö ole onnellinen että pojan vointi on parantunut?? Eikö lapsen kuntoutuminen ole moninkertaisesti parempi asia kuin raha?

Vierailija
64/103 |
05.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se taisi sanoa "pitäiskö sun mennä töihin?"

Vierailija
65/103 |
05.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Etkö ole onnellinen että pojan vointi on parantunut?? Eikö lapsen kuntoutuminen ole moninkertaisesti parempi asia kuin raha?

Pojan lääkäri siis oli eri mieltä kuin Kela. Eli mitä ilmeisimmin poika ei ollut oikeasti parantunut.

Vierailija
66/103 |
05.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on rahanpuutteen vuoksi nälkäkiukku, niin silti veikkaan, että KELA:n pleksin rikkomalla pääsee aika nopeasti jonkin aterian äärelle putkassa. Eihän ne siellä nälässä pidä.

Vierailija
67/103 |
05.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä lehdessä oli tämä uutinen??

Vierailija
68/103 |
05.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaverini on lääkäreiden mukaan työkyvytön, mutta ei vaan pääse sairaseläkkeelle.

Hän on itse töissä kelassa. (Kelan työntekijöiden vakuutuslaitoksen lääkärin mukaan on työkuntoinen)

Varmaan kaverisi myös tietää, että työkyvyttömyyseläkkeelle pääsystä päättää nimenomaan tämä hänen oma eläkevakuutuslaitoksensa, ei Kela. Ei kannata Kelaa nyt ihan kaikesta syyttää. Kansa näyttää luulevan että Kela vastaa kaikkien eläkkeistä, no ei lähellekään.

Vierailija
69/103 |
05.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Justhan niitä tukia nostettiin jo toisen kerran tänä vuonna. Kun mikään ei riitä

Oma kansaneläkkeeni nousi 16e.  Nyt juhlitaan, tai sitten ei:).

Vierailija
70/103 |
05.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä suurinosa asiakkaista on varmaan aika lailla jo voimavaransa menettäneitä. Kyllä tuossa laitoksessa pitäisi olla jotenkin lämminhenkinen ja hoitaa ongelmat. Lisää väkeä ja parempia palveluita. Nopeammin ja ammattitaitoisemmin. En puolustele tuota riehuja, mutta kyllä ymmärrän miksi on vain ollut ns viimeinen niitti.

Vierailija
71/103 |
05.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä on Kelan työntekijöiden vakuutuslaitos??? Tää asiantuntijuus tällä palstalla on päätähuimaavaa😂

Mitähän tämä sinunkin kommenttisi tarkoittaa? Alkuperäisessä kommentissa puhuttiin tässä yhteydessä eläkkeistä. Kelan työntekijöiden eläkevakuutuslaitos on Keva. Sekö pitäisi kaikkien palstan kommentoijien tietää, vai mitä tarkoitit? https://www.keva.fi/tama-on-keva/keva/

Vierailija
72/103 |
05.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osa ongelmista johtuu siitä, että osa ihmisistä ei osaa tai halua asioida netin kautta. Sinne saa liitteet näppärästi liitetyksi ja asiointi nopeutuu samalla. Myös asiointihistoria näkyy. Pankkiavaimilla voi kirjautua.

Nuoret unohtavat että osalla ihmisistä ei ole olemassa edes kännykkää, jostain netinkäyttö taidoista puhumattakaan. 

Vierailija
73/103 |
05.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Justhan niitä tukia nostettiin jo toisen kerran tänä vuonna. Kun mikään ei riitä

Oma kansaneläkkeeni nousi 16e.  Nyt juhlitaan, tai sitten ei:).

Korotuksissa huomioidaan aina jos asunut jossain vaiheessa ulkomailla, se vähentää nousuja, eli ei kaikki saa 24e.

Vierailija
74/103 |
05.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielestäni on osuvaa että hyysäyslaitos toimii yhtä huonosti kuin hyysättävät tässä yhteiskunnassa.

Turha tulla ulisemaan mistään sairaista ja opiskelijoista, tuntemani fiksut ihmiset ovat osanneet hoitaa KELA:ssa asioinnin vaivatta ja ilman draamailua.

Ne vähemmän älykkäät, itseriittoiset ja ylimieliset tyhjäntoimittajat keksivät aina jotain mistä valittaa, kun kaikki ei tulekaan heille kuin hopeatarjottimella. Heissä itsessäänhän ei ole mitään vikaa, olisivat itse hoitaneet asiansa päin mäntyä.

Niin no, minulla on opiskeluajalta erittäin huono kokemus KELA:sta. En tosin ratkaissut asiaa riehumalla vaan lähdin puolisoni kanssa pysyvästi ulkomaille ensimmäisen tilaisuuden tullen (molemmilla korkea koulutus joten se tapahtui nopeasti). Sano mielipiteesi vasta sitten kun kohdallesi osuu jokin aivan järjetön säätö yhdistettynä KELA:n ihastuttavan ylimieliseen lähestymistapaan. No, ilmeisesti Suomella on tähän varaa. Osanottoni heille, jotka eivät esimerkiksi sairauden tai perhetilanteen vuoksi voi lähteä. KELA:n pitäisi olla ihmisiä varten, ei päinvastoin.

Vierailija
75/103 |
05.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse masennuin kyllä Kelan toiminnasta kun sairastuin rintasyöpään.  Kska kustannukset olivat 6kk sisällä yhtäkkiä noin 1300e, kyselin mistä ja miten voisin tai voisinko saada jotain apua. (Aijemmin sosiaalitoimisto olisi voinut ehkä antaa lainan, jota olisi voinut maksaa osissa takaisin tms).  Yksin asioitani hoitavana en jaksanut alkaa rumbaa, ensin hakea toimeentulotukea jota en yleensä saa, sitten vasta olisi tilanteeseeni vedoten voinut anoa harkinnanvaraista apua jne.  Onneksi ystävät tulivat apuun ja selvisin ilman moista.

Silti jäi kaihertamaan, eikö äkillisissä sairaustapauksissa voisi olla joku ohituskaista tms tuolle toimeentulotukihakemus ensin.  Kun sitä ei yleensä tarvitse.

Vierailija
76/103 |
05.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En siis kannusta tällaiseen toimintaan, mutta ymmärrän kyllä, miksi näin toimitaan. Palvelu Kelassa on umpisurkeaa, mutta mitään toiminnan parantamiseksi ei haluta tehdä. Kelalla olisi peiliin katsomisen paikka, mutta sitä ei tee, eikä omia virheitään koskaan myönnä.Omat kokemukseni Kelasta ovat traumaattisen huonoja. Jo se, että joudun mennä pudottamaan paperin Kelan toimiston ulkopuolella olevasta postiluukusta saa aikaan pahan ahdistuskohtauksen.

On kyllä tooosi ahdistavaa, kun joudut ihan lomakkeita täyttelemään 🥹 Voi kyynel.

Vierailija
77/103 |
05.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne jotka pilkkaavat muiden hätää, hävetkää.

Vierailija
78/103 |
05.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mielestäni on osuvaa että hyysäyslaitos toimii yhtä huonosti kuin hyysättävät tässä yhteiskunnassa.

Turha tulla ulisemaan mistään sairaista ja opiskelijoista, tuntemani fiksut ihmiset ovat osanneet hoitaa KELA:ssa asioinnin vaivatta ja ilman draamailua.

Ne vähemmän älykkäät, itseriittoiset ja ylimieliset tyhjäntoimittajat keksivät aina jotain mistä valittaa, kun kaikki ei tulekaan heille kuin hopeatarjottimella. Heissä itsessäänhän ei ole mitään vikaa, olisivat itse hoitaneet asiansa päin mäntyä.

Niin no, minulla on opiskeluajalta erittäin huono kokemus KELA:sta. En tosin ratkaissut asiaa riehumalla vaan lähdin puolisoni kanssa pysyvästi ulkomaille ensimmäisen tilaisuuden tullen (molemmilla korkea koulutus joten se tapahtui nopeasti). Sano mielipiteesi vasta sitten kun kohdallesi osuu jokin aivan järjetön säätö yhdistettynä KELA:n ihastuttavan ylimieliseen lähestymistapaan. No, ilmeisesti Suomella on tähän varaa. Osanottoni heille, jotka eivät esimerkiksi sairauden tai perhetilanteen vuoksi voi lähteä. KELA:n pitäisi olla ihmisiä varten, ei päinvastoin.

Tienasit liikaa? Voi kyynel, niin mäkin oon. Enkä silti itke kuin pieni lapsi.

Vierailija
79/103 |
05.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olikohan asiakaskohtaamisessa pieniä haasteita asiakkaan kokeman palvelutason ja palveluntarjoajan antaman palvelun eron vuoksi.

Vähän sama ku vanhemmille oli tulossa vastaremontoituun kaksioon vuokralainen. Ei ollut mieleisiä lattiamateriaalit. Sossulainen kyseessä.

Vierailija
80/103 |
05.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siellä suurinosa asiakkaista on varmaan aika lailla jo voimavaransa menettäneitä. Kyllä tuossa laitoksessa pitäisi olla jotenkin lämminhenkinen ja hoitaa ongelmat. Lisää väkeä ja parempia palveluita. Nopeammin ja ammattitaitoisemmin. En puolustele tuota riehuja, mutta kyllä ymmärrän miksi on vain ollut ns viimeinen niitti.

Lämminhenkinen? Aletaanko jakaamaan 500e seteleitä heti ovella niin eipä tule kenellekään paha mieli ? :D Tämäkin on verovaroilla toimiva lafka ja jotta kaikki halukkaat saataisiin sairaseläkkeelle ja toimeentulotuki riittävän korkealle( veikkaan pohjatonta kaivoa), niin nyt jo äkisevä keskiluokka saisi lisää veroja maksettavaksi = kenen kannattaisi enää käydä töissä. Ja vastaanottava taho vaatisi lisää koska eihän nykyisillä korvauksilla pärjää, vielä sillä työssäkkäyvällä on varaa ostaa kerran kuussa lohta itselleen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan kahdeksan