Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksei Pääkaupunkiseudulle tai vaikka Helsinki-Riihimäki-välille voida saada 9€/kk julkisen liikenteen lippua kuten Berliinissä?

Vierailija
22.06.2022 |

Auttaisi montaa ihmistä ja yritystä hurjasti, monella tasolla.
Lisäisi ihmisten liikkumista paljon, mikä hyödyttäisi palveluja joka puolella aluetta (madaltaisi matkustamista vaikka useamman kerran päivässä)
Kyllä Saksassa osataan ajatella omaa etua. Mutta onko se haitallista?

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
22.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saksassa osataan laskea myös polttoaineen hintaa.

Onko se haitallista?

Vierailija
2/21 |
22.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska muu Suomi ei enää halua maksaa lisää rahaa sinne teidän pääkaupunkiseudun joukkoliikenteeseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
22.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska muu Suomi ei enää halua maksaa lisää rahaa sinne teidän pääkaupunkiseudun joukkoliikenteeseen.

No asuinpaikka on oma valinta.

Jos haluat böndellä asua,niin asu vaan.

Tänne sivistyksen pariinkin voi muuttaa.

Vierailija
4/21 |
22.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyseessä on vain 3 kk kesäkampanja Saksassa. Katsopa Deutsche Bahnin tai Berliinin julkisten normaalihintoja ne ovat aika kovat.

Vierailija
5/21 |
22.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyseessä on vain 3 kk kesäkampanja Saksassa. Katsopa Deutsche Bahnin tai Berliinin julkisten normaalihintoja ne ovat aika kovat.

Mutta aika fixu veto. Voi houkutella turistejakin. 

Vierailija
6/21 |
22.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Av-mammojen mukaan kukaan ei halua enää asua Helsingissä, joten joukkoliikennekin lopetetaan parin vuoden sisällä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/21 |
22.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyseessä on vain 3 kk kesäkampanja Saksassa. Katsopa Deutsche Bahnin tai Berliinin julkisten normaalihintoja ne ovat aika kovat.

Mutta aika fixu veto. Voi houkutella turistejakin. 

Helsinki voisi ottaa mallia:

Kesällä ilmainen julkinen liikenne kaikille Helsingin alueella.

Turisteja kiinnostaisi varmasti.

Samoin kotimaan turisteja virtaisi varmasti lisää.

Yrityksen hyötyisivät paljon.

Sama toki Tampereelle 

Ja Turkuun.

Vierailija
8/21 |
22.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyseessä on vain 3 kk kesäkampanja Saksassa. Katsopa Deutsche Bahnin tai Berliinin julkisten normaalihintoja ne ovat aika kovat.

Mutta aika fixu veto. Voi houkutella turistejakin. 

Aijaa? Aiheuttaa rautatieyhtiöille miljarditappiot, jotka maksavat veronmaksajat. Syksyllä Saksassa esillä lippuhintojen korotukset. Mutta onhan se 3 kk ihan kiva nauttia...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/21 |
22.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyseessä on vain 3 kk kesäkampanja Saksassa. Katsopa Deutsche Bahnin tai Berliinin julkisten normaalihintoja ne ovat aika kovat.

Mutta aika fixu veto. Voi houkutella turistejakin. 

Helsinki voisi ottaa mallia:

Kesällä ilmainen julkinen liikenne kaikille Helsingin alueella.

Turisteja kiinnostaisi varmasti.

Samoin kotimaan turisteja virtaisi varmasti lisää.

Yrityksen hyötyisivät paljon.

Sama toki Tampereelle 

Ja Turkuun.

Ja kuka sen lystin maksaisi?

Vierailija
10/21 |
22.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyseessä on vain 3 kk kesäkampanja Saksassa. Katsopa Deutsche Bahnin tai Berliinin julkisten normaalihintoja ne ovat aika kovat.

Mutta aika fixu veto. Voi houkutella turistejakin. 

Aijaa? Aiheuttaa rautatieyhtiöille miljarditappiot, jotka maksavat veronmaksajat. Syksyllä Saksassa esillä lippuhintojen korotukset. Mutta onhan se 3 kk ihan kiva nauttia...

Mut rahaa tulee seinästä.

Laitetaan me sitä vähän omaankin käyttöön eikä aina anneta ottamaamme lainaa muiden maiden käyttöön!?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/21 |
22.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellakin purkaisi Helsingin ahtautta jos työmatkat julkisilla lähikaupunkeihin tehtäisiin mahdollisimman edullisiksi ja helpoiksi. Mutta sitä ei tehdä, koska jotkut tekevät rahaa ruuhkilla ja Hgin pakkoasuttamisella.

Vierailija
12/21 |
22.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Todellakin purkaisi Helsingin ahtautta jos työmatkat julkisilla lähikaupunkeihin tehtäisiin mahdollisimman edullisiksi ja helpoiksi. Mutta sitä ei tehdä, koska jotkut tekevät rahaa ruuhkilla ja Hgin pakkoasuttamisella.

Kuinka paljon se lisäisi verotuloja, että ihmiset liikkuisivat vaikka Pääkaupunkiseudun sisällä nykyistä enemmän edullisen julkisen liikenteen vuoksi? Eli ihmiset kuluttaisivat enemmän, eivätkä olisi kotona. Ihmiset myös tapaisivat toisia ihmisiä useammin. Kaikin puolin nettovaikutus olisi positiivinen. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/21 |
22.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyseessä on vain 3 kk kesäkampanja Saksassa. Katsopa Deutsche Bahnin tai Berliinin julkisten normaalihintoja ne ovat aika kovat.

Berliinissä on julkinen liikenne normaalistikin paljon halvempaa kuin Helsingissä. Berliinistä esimerkiksi Hampuriin pääsee normaalihinnalla alle 7 euroa/suunta junalla.

Vierailija
14/21 |
22.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska muu Suomi ei enää halua maksaa lisää rahaa sinne teidän pääkaupunkiseudun joukkoliikenteeseen.

periaatteessa juuri noin, Saksa rahoitti koko homman velkarahalla ja sitä velkaahan täällä(kin) aina muistetaan kritisoida

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/21 |
22.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyseessä on vain 3 kk kesäkampanja Saksassa. Katsopa Deutsche Bahnin tai Berliinin julkisten normaalihintoja ne ovat aika kovat.

Berliinissä on julkinen liikenne normaalistikin paljon halvempaa kuin Helsingissä. Berliinistä esimerkiksi Hampuriin pääsee normaalihinnalla alle 7 euroa/suunta junalla.

ei muuten pääse, jokainen voi katsoa deutsche bahnin sivuilta mitä maksaa (tarjoukset toki erikseen)

Vierailija
16/21 |
22.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saksassa osataan laskea myös polttoaineen hintaa.

Onko se haitallista?

Ja Saksassa osataan ostaa kustannustehokasta kaasua Venäjältä heidän teollisuudelle. 

Älä tee niin kuin minä teen, vaan niin kuin minä sanon. 

Vierailija
17/21 |
22.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyseessä on vain 3 kk kesäkampanja Saksassa. Katsopa Deutsche Bahnin tai Berliinin julkisten normaalihintoja ne ovat aika kovat.

Berliinissä on julkinen liikenne normaalistikin paljon halvempaa kuin Helsingissä. Berliinistä esimerkiksi Hampuriin pääsee normaalihinnalla alle 7 euroa/suunta junalla.

ei muuten pääse, jokainen voi katsoa deutsche bahnin sivuilta mitä maksaa (tarjoukset toki erikseen)

Saksassa on muitakin junayhtiöitä kuin Deutsche Bahn. Esimerkiksi FlixTrain on edullinen.

Vierailija
18/21 |
22.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska suomalainen on syntinen ja syyllinen ilmastonmuutokseen.

SEN TAKIA SUOMALAISEN PITÄÄ JA KUULUU MAKSAA! EIKÄ SITÄ SAA KYSEENALAISTAA! PRKL!

Vierailija
19/21 |
22.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska yksi kertalippu jo maksaa sen 9€.

Vierailija
20/21 |
22.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

helevatinhelevatinhelavatinhelevatti

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi kahdeksan