Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Konsoli ja tietokonepelien ongelmat

01.06.2022 |

Takaa ajossa aina kaikki muut autot on ohjelmoitu tulemaan yllättäen eteen tai muulla tavoin estämään ajosi olemalla strategisesti väärässä paikassa.

Pitää suojella jotain joka ei suojele millään tavoin itseään. Juoksee vihollisten luokse tms järjetöntä.
Joskus oli sellaisia ongelmia että piti kuljettaa jotain henkilöä mukanaan hän jäi jumiin kaikkiin rappusiin ja talon kulmiin ei suostu nousemaan autoon ym.

Kun pelissä sattuu ja tapahtuu paljon pelaajan kontrollit ei toimi niin kuin pitäisi. Jos laitettaisiin kapulaan kiinni laite jolla rekisteröitäisiin painallukset olisi painanut montaa nappia joista ei olisi tapahtunut yhtään mitään kun peli lyö omat visionsa käyntiin.

Loputtomat välivideot ja höpötykset jonkun kanssa. En tiedä kuka haluaa keskustella loputtomiin peleissä tai odottaa että pääsee pelaamaan.

Sotapeleissä ym räiskinnöissä kaikki viholliset tietää yhtäkkiä missä suunnassa olet.

Vaaditaan useita laukauksia ja lippaallisia että saa hahmon hengiltä.

Tekoäly on ala arvoista.

Mielenkiintoinen peli muuten mutta on tehty valinta että grafiikka on kuutiomaista tai taiteellista jossa hahmolla ei ole naamaa tms ala arvoista huonoa eikä sitä pysty pelaamaan sen takia.
Esim minecraft on niin ruma etten pysty pelaamaan sitä.

On tehty pelialueesta liian iso ja siksi kaupunki on lähinnä epäaito kulissikaupunki mihinkään ei pääse sisään jne. Viimeisin GTA on tästä hyvä esimerkki. Farmipeli myös tavallaan ihan liikaa peltoja. Yksi pelto riittäisi sopivan kokoinen ja mahdollisuus kehittyä.

Peli on kaikin puolin hyvä mutta se on lyhyt.

Saat parhaat aseet käyttöön kun peli on pelattu läpi eikä niillä ole enää virkaa.

Far cry 5 pelistä tuli autio sitä mukaa kun eteni.

Peliin on tehty joku ärsyttävä lähes mahdoton kohta joka pilaa fiiliksen koko pelistä tai joku muu ihme väännös. Batmanissä esim oli iso olio joka ei saanut nähdä kun kuljet. Täysin irrallinen peliä huonontava kohta.

Formula saat heti rangaistuksen ja kierros deletoidaan kun rengas menee vähänkin yli reunasta.
Tekoälyn puutos.

Hitman huomataan liian helposti.

Kameroiden ongelmat.

Örkki ja haltiapelit ym jotka ovat erittäin epäkiinnostavia ovat isojen maiden takia listojen kärjessä koska siellä tykätään pelata niitä.

Tasohyppelyjen ärsyttävät kohdat

Pitkätempoiset jutut. Onhan Red dead redemption hyvä peli ja graafisesti upea mutta ratsastukset paikasta paikkaan jotka kestää ja kestää on rasittavia ja peliä huonontavia.

Jos peli pakottaa sinut kulkemaan käsi kädessä jonkun kanssa etkä saa itse päätellä mitä tekisit.

On tehty pelimaailmasta itseään toistava kaikki näyttää samalta vähän eri järjestyksessä.

Mitäs muuta keksikää lisää

Kommentit (10)

1/10 |
01.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai niin jossain kohtaa peleissä oli jotain uni ym salamaailma pätkiä jotka oli lisätty siihen sen takia kun pelin kehittäjä ei ollut keksinyt mitään järkevää sisältöä enempää.

Vierailija
2/10 |
01.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekoäly huijaa strategioissa. Kun ei osata ohjelmoida riittävän haastavaa vastustajaa niin sitten huijataan järjestelmällisesti.

Peleissä joissa hahmo kehittyy kokemuksen myötä on mekanismi joka kohottaa vastustajien tasoa useimmiten sitä mukaa, eli kehityksellä ei ole mitään väliä ja se on aivan turha toiminto.

Kaikki kopioivat yhtä tai kahta suosituinta peliä genressä ja kaikesta tulee samanlaista mitäänsanomatonta puuroa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
01.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikesta tehdään ääriväkivaltaista ammuskelua riippumatta mihin lähdemateriaaliin se perustuu. Esim. Star Trek aiheiset pelit ovat massamurhasimulaattoreja kun alkuperäinen idea kyseisessä sarjassa ja sittemmin elokuvissa oli päinvastainen. Vie täysin mielenkiinnon kun on niin iso ristiriita näiden välillä. Nykyään ei osata enää tehdä mitään muuta kuin väkivaltasimulaattoreja jos ei ole kyse tasohyppelyistä tai autopeleistä.

Vierailija
4/10 |
01.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tekoäly huijaa strategioissa. Kun ei osata ohjelmoida riittävän haastavaa vastustajaa niin sitten huijataan järjestelmällisesti.

Peleissä joissa hahmo kehittyy kokemuksen myötä on mekanismi joka kohottaa vastustajien tasoa useimmiten sitä mukaa, eli kehityksellä ei ole mitään väliä ja se on aivan turha toiminto.

Kaikki kopioivat yhtä tai kahta suosituinta peliä genressä ja kaikesta tulee samanlaista mitäänsanomatonta puuroa.

roolipeleissä tasot nousevat kokemuksen myötä. millä tuon jutun korvaisit jos olisit tuottajana tekemässä jotain peliä.

5/10 |
01.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taustaa voisin sen verran sanoa itsestäni että olen omistanut PS1 PS2 PS3 PS4 konsolit sekä Xbox Xbox 360 konsolit sekä Commodore 64. Olen näillä koneilla pelannut valtavan määrän pelejä läpi ja elänyt pelien kanssa vuosikymmeniä ja nähnyt alan kehittymistä. Lisäksi minulla oli joku tv peli jonka nimeä en muista siinä ei ollut kuin 3 peliä. Cat track,Soccer ja Escape. Monella muullakin koneella on tullut pelattua joten kokemus on laaja.

Vierailija
6/10 |
01.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tekoäly huijaa strategioissa. Kun ei osata ohjelmoida riittävän haastavaa vastustajaa niin sitten huijataan järjestelmällisesti.

Peleissä joissa hahmo kehittyy kokemuksen myötä on mekanismi joka kohottaa vastustajien tasoa useimmiten sitä mukaa, eli kehityksellä ei ole mitään väliä ja se on aivan turha toiminto.

Kaikki kopioivat yhtä tai kahta suosituinta peliä genressä ja kaikesta tulee samanlaista mitäänsanomatonta puuroa.

roolipeleissä tasot nousevat kokemuksen myötä. millä tuon jutun korvaisit jos olisit tuottajana tekemässä jotain peliä.

En millään, vaan poistaisin sen mekanismin mikä tekee sen tasonnousun merkityksettömäksi. Roolipeliklassikot Fallout (1+2) ja Baldur's Gatet tekivät tämän erinomaisesti. Molemmat täysin pelattavia tänäkin päivänä, jos et ole tutustunut niihin niin suosittelen lämpimästi. Vaativat kyllä opettelua nykypelaajalle aika paljon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/10 |
01.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä kukin tykkää. Itse nautin RDR2:sen ratsastamisesta. Saatoin koukata kiertotietä pelkkien hienojen maisemien ja fiiliksen takia. 

Monessa pelissä AI saatu jo suht fiksuksi ja realistisemmaksi. Voit steath killata vihuja, jotka eivät tee hälytystä kun pelaaja ei paljastu. Hälytyksen tultuakin voi kiertää vihuja ja pääsee hyökkäämään sivustaan. Välillä kaverin kanssa pelatessa toinen aiheuttaa härdelliä, jolloin toinen kiertää vihun selustaan. Tietokoneohjattu hahmo sitten hakeutuu härdellinaiheuttajalta suojaan ollen toisen pelaajan edessä suojatta.

Vierailija
8/10 |
01.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin osa näistä on "sinä ongelma" noista listaamistasi jutuista vain kaksi osui itseeni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/10 |
01.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Verkkopeleissä kaikki on käyny painamassa mun äitiä :(

10/10 |
01.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suurin osa näistä on "sinä ongelma" noista listaamistasi jutuista vain kaksi osui itseeni.

Osa voi olla. Suurin osa ei

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme yksi