Siis seurusteleeko nykyään jo 7.luokkalaiset kuinka yleisesti?
Olin niin ihmeissäni kun naapurin 7.luokkalainen poika seurustelee, vaikka vaikuttaa vielä aika lapselliselta pojalta.
Millaista tuo nuorten seurustelu nukyään on?
Kommentit (6)
Kyllä ja 70 luvulla oli yleistä seurustella 5. luokalla. Joten miksei nykyäänkin.
ja meidän luokalla ei kukaan muu seurustellut kuin eräs tyttö yli kaksikymmentä vuotta vanhemman isänsä työkaverin kanssa :(. Kaikki me muut oltiin joko yääktyttöbakteereja- poikia, ujoja tai kunsamanikäsetpojatonniiiiiiiiiinlapsellisia -tyttöjä. Ala-asteellakaan ei kukaan luokaltani seurustellut, vaikka samaan aikaan pari vuotta nuoremman siskoni luokalla puolet "seurusteli" :). Eli ihan koulu-, luokka- ja ihmiskohtaista tämä meininki on varmasti nykyäänkin!
lapsi on lähtöisin, sitä aiemmin tämä aloittaa seksuaaliset kokeilut.
Mitäs jos sinun tapauksessa johtui ikävästä luonteestasi, etä jäit vanhaksipiiaksi?
Meidän aikana 80 luvulla nuoret seurusteli aika paljon seiska luokalla.
Muistetaas nyt kuitenkin, et nuorten seurusteluun ei läheskään aina kuulu seksi.
Seurustelu on aika eri tyyppistä. Sovitaan vaan et seukataan ja sit ollaan yhessä, moikataan ja roikutaan samassa kaveripiirissä. Ehkä viikonloppuna tavataan ja erotessa pikku pusu vaihdetaan.
Mutta ne voi olla sitä ootko mun kaa -osastoa, jossa ei oikeasti olla missään tekemisissä sen jälkeen kun on sovittu että seukataan. ;)
Omassa lapsuudessa seiskaluokalla seurusteli jo aika monta paria, mutta aika kevyttä se seurustelu oli useimmilla. Tiedän pari tyyppiä, jotka silloin jo pussaili tai jopa pettingiä harrastivat. Samat tyypit leikki myös vielä barbeilla...
kun mä olin ala-asteella (80- ja 90-luvuilla), niin kyllä ala-asteelaiset jo "seurusteli". Puhumattakaan yläasteelaisista.