Anopin hautajaiset - asuongelma
Onko liian juhlava?
Laitan alle mustan alusmekon, joka "tuo" kaula-aukon huomattavasti ylemmäksi. Asu on siis varsin umpinainen.
http://www.boden.co.uk/en-GB/Sale/Womens-Dresses/Knee-Length-Dresses/WH…
Kommentit (16)
hihat ei saisi olla puolipitkät vaan pitäisi olla täyspitkät hihat. Kuinka näkyvä kauluksen kirjailu oikeasti on?
napit on pääosin mattapintaisia.
Mulla on lyhyet kädet. Hihat on reilusti kyynärpäiden alle. Lähinnä ranteet näkyy. Voisihan sitä tarvittaessa laittaa alle mattapintaiset pitkävartiset hanskat, mutta sitten asu olis ehkä vähän turhan "glamour"-henkinen hautajaisiin.
Mieluummin tuo mekko ja paksut sukkikset.
Laitan siistin eleettömän jakun villamekon päälle ja ne mustat paksut sukkahousut alle. Sitten ei ranteet näy ja yläosan lievä avonaisuus sekä nuo koristeet peittyvät.
ap
Sopii niin hautajaisiin kuin muihinkin juhliin.
Mutta ei missään tapauksessa mustia sukkahousuja. Ihonväriset ehdottomast ja mustat kengät ja laukku. Muista ettei näyttäviä koruja hautajaisiin.
vaikka itse laittaisin mieluummin jakun ja housut.
Tuossa hameessa mietityttää pituus, pitäisi olla hieman pitempi. Mutta muuten minusta hyvä asu.
Itse olen siis sellaista normaalia "persjalkaista" suomalaista sorttia. Mulla mekko jää vähän polvien alle ja vain ranteet näkyy (tuolla mallillahan näkyy pitkästi käsivarsia).
ap
Käy vallan hyvin noinkin, ei ole olemassa mitään "vaatimusta" täyspitkistä hihoista.
anoppi osaa kyllä pukeutua juhliin, siitä ei ole kysymys.Vilukissa kun on niin ajatteli kait että ei tarkene ulkosalla hameessa.
Niin ja ap ei mustia sukkahousuja vaan ihonväriset.
Mutta ei missään tapauksessa mustia sukkahousuja. Ihonväriset ehdottomast ja mustat kengät ja laukku. Muista ettei näyttäviä koruja hautajaisiin.
Ei tosiaankaan ihonvärisiä sukkiksia!!
Mustat ja vähän paksummat. Nyt EI OLLA menossa juhliin vaan hautajaisiin..
että hautajaisissa myös ASUSTEET ovat mustia eli sukkahousut myös. En tee sitä mokaa, vaikka joku ehdottaakin ihonvärisiä sukkisia.
ap
Naisten pitäisi etiketin mukaan pukeutua hautajaisiin kokonaan mustiin, asusteita myöten.
- Päällä voi olla jakkupuku tai leninki. Housupuku ei virallisen etiketin mukaan ole suotavaa. Paidan pitää olla pitkähihainen, ei avonainen ja hame vähintään polvipituinen. Mustan lisäksi pusero voi olla vaaleanharmaa tai tummansininen, myös tumma lila sopii, koska se on kirkollinen väri, Liisa Arvola neuvoo.
Kaulakorujen ja muidenkin korujen kannattaa olla hillittyjä.
valkoinen ja vihreä. Eli jos noudattaa tätä "kirkollisten värien" kaavaa, voisi pukeutua täysivalkoiseen!
Naisten pitäisi etiketin mukaan pukeutua hautajaisiin kokonaan mustiin, asusteita myöten.
- Päällä voi olla jakkupuku tai leninki. Housupuku ei virallisen etiketin mukaan ole suotavaa. Paidan pitää olla pitkähihainen, ei avonainen ja hame vähintään polvipituinen. Mustan lisäksi pusero voi olla vaaleanharmaa tai tummansininen, myös tumma lila sopii, koska se on kirkollinen väri, Liisa Arvola neuvoo.
Kaulakorujen ja muidenkin korujen kannattaa olla hillittyjä.
ap