VR itkee matkustajamääristä
Itse ovat ylihinnoitelleet koko kansan kulkupelin taviksen ulottumattomille. Esim joensuu hki hinta pitäisi olla 10 e. Johan kansa matkustelisi ja talous pyörisi. Vaunuja vaan lisää. Mikä on ongelma muu taas kun tuo venäläistyyppinen ylihinnoittelu.
Joku nimeltämainitsematon bussi yhtiökin myy matkoja 6e.
Pitäisi muistaa että JUNA on MASSA liikenneväline
Kommentit (49)
Ai 10 euroa pitäisi olla Joensuu-Helsinki? Joo en jaksa kommentoida mitään näin lapselliseen avaukseen sinänsä hyvästä aiheesta.
lapset alle 12 vuotiaat, KAIKKI eläkeläiset, varusmiehet ilmaiseksi.
opiskelijoille ja työttömille kunnon alennukset.
niin. nostettiin polttoaineiden verotusta....
Itse kuljen 60km suuntaansa jokainen työpäivä. Kausilippu VR:llä 134€/kuukausi, ei paha ollenkaan. Omalla autolla sama summa menisi alle viikossa ja parkkipaikkakin duunissa maksaisin yli satasen.
Olen tyytyväinen.
Eipä tule enää juuri lähdettyä junalla mihinkään, kun pitäisi varata liput kaksi viikkoa etukäteen, että saisi järkevään hintaan. Kun juna maksaa yhtä paljon kuin henkilöauto ja neljä kertaa enemmän kuin bussi, ei varmaan ihme, että matkustajia ei ole.
Mietin VR:llä matkustamista, mutta oma auto tuli halvemmaksi. Jos haluavat matkustajia, laskekoot puolella hintojaan.
Matkustan ulkomaille Viroon 7,5 suunta.
VR on hinnoitellut itsensä ulos!
Junakyyti on mielestäni ihan edullista. 10 euroa Hki- Joensuu? Loppuisi liikenne kannattamattomana pian. Ei sinne Joensuuhun menijöitä niin paljon ole .
Minä nykyään kuljen vain kerran viikossa ja muuten etätyönä
Ja monesti autolla koska on muutakin menoa joka ei oo radan varressa
Minulla on auto. Se siis on minulla ihan riippumatta siitä että lähdenkö nyt tästä junalla Helsinkiin vai en, joten siitä ei tule mitään muita autoon liittyviä kuluja kuin bensa. Kaksi aikuista, kaksi lasta. Paljonko maksaa lähteä Hämeenkyröstä Helsinkiin junalla kun on kaksi aikuista ja kaksi lasta? Paljonko menee aikaa? Tai edes Tampereelta, jossa sentäs on rautatieasema?
Vierailija kirjoitti:
Junakyyti on mielestäni ihan edullista. 10 euroa Hki- Joensuu? Loppuisi liikenne kannattamattomana pian. Ei sinne Joensuuhun menijöitä niin paljon ole .
Tämä on juuri se ongelma ajattelussa, kun oletetaan, että julkisen liikenteen pitäisi olla kannattavaa. Sen pitäisi olla julkinen palvelu, aivan kuten esimerkiksi tienpito yksityisautoilua varten. Ei sekään ole valtiolle kannattavaa siinä mielessä, että tienkäytöstä tai edes ajoneuvo- ja polttoaineverotuksessa kerätyistä maksuista saataisiin enemmän kuin teiden rakentamiseen ja kunnossapitoon käytetään rahaa. Se on valtion tarjoama palvelu ihmisille. Aivan samoin tulisi ajatella julkisesta liikenteestä.
Julkisen liikenteen hinnoittelu siten, että käyttäjämäärät moninkertaistuisivat tukisi sitä paitsi valtion muita tavoitteita, kuten päästövähennyksiä ja työvoiman liikkuvuuden lisäämistä, ja parantaisi monien ihmisten elämänlaatua. Valtio käyttää joka tapauksessa verorahoja esimerkiksi päästövähennystavoitteiden saavuttamiseen muilla keinoilla, joten näitä kulueriä voitaisiin aivan hyvin suunnata myös valtio-omisteisen julkisen liikenteen (VR) ylläpitämiseen tappiota tuottavana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Junakyyti on mielestäni ihan edullista. 10 euroa Hki- Joensuu? Loppuisi liikenne kannattamattomana pian. Ei sinne Joensuuhun menijöitä niin paljon ole .
Tämä on juuri se ongelma ajattelussa, kun oletetaan, että julkisen liikenteen pitäisi olla kannattavaa. Sen pitäisi olla julkinen palvelu, aivan kuten esimerkiksi tienpito yksityisautoilua varten. Ei sekään ole valtiolle kannattavaa siinä mielessä, että tienkäytöstä tai edes ajoneuvo- ja polttoaineverotuksessa kerätyistä maksuista saataisiin enemmän kuin teiden rakentamiseen ja kunnossapitoon käytetään rahaa. Se on valtion tarjoama palvelu ihmisille. Aivan samoin tulisi ajatella julkisesta liikenteestä.
Julkisen liikenteen hinnoittelu siten, että käyttäjämäärät moninkertaistuisivat tukisi sitä paitsi valtion muita tavoitteita, kuten päästövähennyksiä ja työvoiman liikkuvuuden lisäämistä, ja parantaisi monien ihmisten elämänlaatua. Valtio käyttää joka tapauksessa verorahoja esimerkiksi päästövähennystavoitteiden saavuttamiseen muilla keinoilla, joten näitä kulueriä voitaisiin aivan hyvin suunnata myös valtio-omisteisen julkisen liikenteen (VR) ylläpitämiseen tappiota tuottavana.
Mitä ihmettä sinä horiset? Täällä reaalimaailman puolella tieliikenteestä kerätään autoilijoilta moninkertaisesti rahaa siihen verrattuna, mitä tienpito ja rakentaminen maksaa.
- lipunmyynti kaukojuniin palautettava
- asemille myös
Sitten taas reilailtaisiin.
Lippuja saa ....jostain. jos automaatti on rikki eikä älypuhelinta tms ole: junasta jäät.
😖
reileri kirjoitti:
- lipunmyynti kaukojuniin palautettava
- asemille myösSitten taas reilailtaisiin.
Lippuja saa ....jostain. jos automaatti on rikki eikä älypuhelinta tms ole: junasta jäät.
😖
ärrältä olen ostanut kun ei muualta saa.
Hintojen korotus tulossa, se on ratkaisu kaikkeen vr:n mielestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Junakyyti on mielestäni ihan edullista. 10 euroa Hki- Joensuu? Loppuisi liikenne kannattamattomana pian. Ei sinne Joensuuhun menijöitä niin paljon ole .
Tämä on juuri se ongelma ajattelussa, kun oletetaan, että julkisen liikenteen pitäisi olla kannattavaa. Sen pitäisi olla julkinen palvelu, aivan kuten esimerkiksi tienpito yksityisautoilua varten. Ei sekään ole valtiolle kannattavaa siinä mielessä, että tienkäytöstä tai edes ajoneuvo- ja polttoaineverotuksessa kerätyistä maksuista saataisiin enemmän kuin teiden rakentamiseen ja kunnossapitoon käytetään rahaa. Se on valtion tarjoama palvelu ihmisille. Aivan samoin tulisi ajatella julkisesta liikenteestä.
Julkisen liikenteen hinnoittelu siten, että käyttäjämäärät moninkertaistuisivat tukisi sitä paitsi valtion muita tavoitteita, kuten päästövähennyksiä ja työvoiman liikkuvuuden lisäämistä, ja parantaisi monien ihmisten elämänlaatua. Valtio käyttää joka tapauksessa verorahoja esimerkiksi päästövähennystavoitteiden saavuttamiseen muilla keinoilla, joten näitä kulueriä voitaisiin aivan hyvin suunnata myös valtio-omisteisen julkisen liikenteen (VR) ylläpitämiseen tappiota tuottavana.
"Sen pitäisi olla julkinen palvelu, aivan kuten esimerkiksi tienpito yksityisautoilua varten. Ei sekään ole valtiolle kannattavaa siinä mielessä, että tienkäytöstä tai edes ajoneuvo- ja polttoaineverotuksessa kerätyistä maksuista saataisiin enemmän kuin teiden rakentamiseen ja kunnossapitoon käytetään rahaa."
Tarkistahan nyt ne faktasi , autoilijoilta kerätään erilaisina veroina vuosittain 8 miljardia euroa ja niistä vain murto-osa käytetään teiden rakentamiseen ja kunnossapitoon. Niillä veroilla rahoitetaan myös koko julkinen liikenne joka on valtion hallinnassa ja kaikkea muuta. Julkinen liikenne pitäisi tuolla periaatteellasi olla kertaluokkia kalliimpaa käyttäjilleen, jos periaatteena on se että käyttäjiltä kerätään rahoitus kokonaan ja vielä valtion kassaan pitäisi jäädä kunnon voitot ihan muita rahoituskohteita varten. Vai trollaato vaan?
Vieläkö tuolla on pakko istua vaippa naamalla?
Vierailija kirjoitti:
Vieläkö tuolla on pakko istua vaippa naamalla?
VR luopui makeista jo helmi-maaliskuussa.
Itkun tarkoitus taas on perustella hintojen korotuksia