Kiinassa maaliskuussa pudonnut kone saatettiin ajaa tarkoituksellisesti maahan
Onko näitä laajennettuja itsemurhia alkanut esiintyä enemmänkin? Ovatko pilotit tulleet hulluiksi? Uskaltaako pieni ihminen enää lentääkään?!
https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/7607e64a-4ba4-4a3b-9c84-600a8a5bff2d
Kommentit (10)
Taitaa olla Boeingille edullisempaa väittää että kone lennettiin tahallaan päin vuorenrinnettä kuin myöntää että koneessa oli tekninen vika
Vierailija kirjoitti:
Taitaa olla Boeingille edullisempaa väittää että kone lennettiin tahallaan päin vuorenrinnettä kuin myöntää että koneessa oli tekninen vika
Boeingko pelkästään väittää?!
Erikoista, että koneessa on kolme pilottia, joilla ei tiedetä olevan taloudellisia tai he lisiä ongelmia. Vaikea uskoa, että olisi heidän toimistaan. Ennemmin joku autopilotin hakkerointi eli joku tekninen vika joka ohjaa koneen syöksyyn. Tai sitten vain yksi pilotti oli ohjaamossa.
Ja herää kysymys, että kuinka joku pystyy tuhoamaan ison määrän ihmisiä? Ihan random ihmisiä?
Vierailija kirjoitti:
Taitaa olla Boeingille edullisempaa väittää että kone lennettiin tahallaan päin vuorenrinnettä kuin myöntää että koneessa oli tekninen vika
Eiköhän sieltä koneesta olis ehditty joku hätäsignaali lähettää. Kaikissa tapauksissa. Paitsi jos ohjaamossa olevat olivat päättäneet olla lähettämättä.
Ei lentokonetta ajeta vaan lennetään. Nyt hiukan tarkkuutta
Elämää kannattaa elää eikä valittaa joka asiasta
Vierailija kirjoitti:
Erikoista, että koneessa on kolme pilottia, joilla ei tiedetä olevan taloudellisia tai he lisiä ongelmia. Vaikea uskoa, että olisi heidän toimistaan. Ennemmin joku autopilotin hakkerointi eli joku tekninen vika joka ohjaa koneen syöksyyn. Tai sitten vain yksi pilotti oli ohjaamossa.
Ja herää kysymys, että kuinka joku pystyy tuhoamaan ison määrän ihmisiä? Ihan random ihmisiä?
Eikös tähän ole tullut sellainen sääntö, olen jostain joskus lukenut, että ohjaamossa tulee olla aina kaksi henkilöä paikalla. Jos jompi kumpi lentäjistä lähtee kuselle, ohjaamoon tulee vaikkapa lentoemäntä.
Oliko Lentoturmatutkinnassa juttua tästä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taitaa olla Boeingille edullisempaa väittää että kone lennettiin tahallaan päin vuorenrinnettä kuin myöntää että koneessa oli tekninen vika
Eiköhän sieltä koneesta olis ehditty joku hätäsignaali lähettää. Kaikissa tapauksissa. Paitsi jos ohjaamossa olevat olivat päättäneet olla lähettämättä.
Boeing on ollut erittäin suurissa ongelmissa Maxin kanssa, 787 mallin toimitukset on seis tällä hetkellä laatuongelmien vuoksi, 777X myöhästyy useamman vuoden ja jos nyt vielä 737NG olisi täynnä teknisiä bugeja, firma olisi hyvin nopeasti nrin. Joten en yllättyisi jos tutkijalautakuntaa on vähän voideltu.
Se kirjoitti:
Ei lentokonetta ajeta vaan lennetään. Nyt hiukan tarkkuutta
Kun katsoo vanhojen lentokoneiden ohjaamokuvia, joissakin on molemmilla lentäjillä kunnon ohjauspyörät nokan edessä. Niillä on hyvä kurvailla ilmassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Erikoista, että koneessa on kolme pilottia, joilla ei tiedetä olevan taloudellisia tai he lisiä ongelmia. Vaikea uskoa, että olisi heidän toimistaan. Ennemmin joku autopilotin hakkerointi eli joku tekninen vika joka ohjaa koneen syöksyyn. Tai sitten vain yksi pilotti oli ohjaamossa.
Ja herää kysymys, että kuinka joku pystyy tuhoamaan ison määrän ihmisiä? Ihan random ihmisiä?Eikös tähän ole tullut sellainen sääntö, olen jostain joskus lukenut, että ohjaamossa tulee olla aina kaksi henkilöä paikalla. Jos jompi kumpi lentäjistä lähtee kuselle, ohjaamoon tulee vaikkapa lentoemäntä.
Oliko Lentoturmatutkinnassa juttua tästä?
Sääntö on enemmänkin suositus ja lentoyhtiökohtaista onko sääntöä otettu käyttöön. Useimmilla on, mutta ei kaikissa.
Miksi niin oltaisiin tehty?