Pidättekö autoa vielä lämmityksessä aamulla?
Alle 5 astetta yön aikana, jopa nollassa käynyt lämpötila.
Kommentit (14)
Itse pidän lämmityksessä kun alle 5 astetta. Pienentää polttoaineenkulutusta.
Itsellä dieselauto. Onko mikä lämpötila raja ettei tarvitse lämmittää enää?
Keitän aamulla jäähdytysnesteen ja öljyn hellalla. Ajaa saman asian mutta säästyy sähköä.
Vierailija kirjoitti:
Keitän aamulla jäähdytysnesteen ja öljyn hellalla. Ajaa saman asian mutta säästyy sähköä.
On tosi juttu vielä -70 luvulta. Naapurin metsuri otti mossen öljyt sisälle uunin päälle yöksi emalisessa pesuvadissa
Täällä on vielä monen asteen yöpakkasia, joten kyllä.
Uusissa autoissa ei edes ole lämmitintä.
Vierailija kirjoitti:
Uusissa autoissa ei edes ole lämmitintä.
Ei ole ollut uusissa autoissa koskaan moottorin lämmitintä.
Kyllä pidän. Kaikki töpselit pitää nykyaikana pitää seinässä. Se on nykyaikaa ja tulevaisuutta. Kannattaa nyt jo aloittaa opettelu. Töpseli rules!
Panen sähkömoottorit hyrisemään jo aamuyöllä ja astun havaijiin: ohjelmoin sen kaiken tietenkin!
No totta ihmeessä, kun en nämä pirskatin yöpakkaset lopu sitten millään!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Keitän aamulla jäähdytysnesteen ja öljyn hellalla. Ajaa saman asian mutta säästyy sähköä.
On tosi juttu vielä -70 luvulta. Naapurin metsuri otti mossen öljyt sisälle uunin päälle yöksi emalisessa pesuvadissa
Harvinaisen epäkäytännöllistä pesuvadissa kuljetella ja säilyttää öljyä. Eikö kanisteri olisi ollut parempi? Ei läiky tai mene roskia.
Niin ja kuulemma jäähdytinnesteet laskettiin pois moottorista joka ilta myös. Se kun oli pelkkää vettä joka olisi muutoin jäätynyt. Aamulla kuumaa vettä moottoriin ennen töihin lähtöä. Ollut aika säätämistä ennen.
Seuraan