Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko vaikeaa vaihtaa autoon jarrupalat etujarruihin?

Vierailija
29.04.2022 |

Pitää vaihtaa myös satula toiselle puolelle.

Kommentit (40)

Vierailija
1/40 |
29.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu autosta. Joihinkin on ja joihinkin ei.

Vierailija
2/40 |
29.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se kyllä korjaamon juttuja

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/40 |
29.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Autoissa puhutaan penkeistä, ei satuloista. Hevoselle laitetaan satula.

Vierailija
4/40 |
29.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On se kyllä korjaamon juttuja

Korjaamolla siihen ei mene kuin varttitunti. Laskuttavat kuitenkin pari-kolme tuntia ja auton saa haettua vasta illalla kun joku viitsii tekstiviestin lähettämään.

Vierailija
5/40 |
29.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei

Vierailija
6/40 |
29.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu autosta mutta ei mikään tekemätön paikka jos tekniikka on muuten hallussa, tilat ja työkalut. Satula pitää irrottaa kuitenkin paloja vaihtaessa. Satulan vaihdon jälkeen jarrut on vielä ilmattava.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/40 |
29.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Autoissa puhutaan penkeistä, ei satuloista. Hevoselle laitetaan satula.

🤣🤣🤣🤣
Taattua av-laatua

Vierailija
8/40 |
29.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu autosta mutta ei mikään tekemätön paikka jos tekniikka on muuten hallussa, tilat ja työkalut. Satula pitää irrottaa kuitenkin paloja vaihtaessa. Satulan vaihdon jälkeen jarrut on vielä ilmattava.

Käytännössä hankalin saada siirrettyä sylinteri takaisin uusia paloja varten.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/40 |
29.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tuota pitää kysyä niin ei kannata ruveta itekseen räpimään. Yksinkertanen homma sinäänsä, mut siinäkin pitää tietää mitä tekee, muuten ei tuu ku sanomista...

Vierailija
10/40 |
29.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Riippuu autosta mutta ei mikään tekemätön paikka jos tekniikka on muuten hallussa, tilat ja työkalut. Satula pitää irrottaa kuitenkin paloja vaihtaessa. Satulan vaihdon jälkeen jarrut on vielä ilmattava.

Käytännössä hankalin saada siirrettyä sylinteri takaisin uusia paloja varten.

Monesti tarvitsee jonkun työkalun, jolla kiertää mäntää tai painaa sisään.  Ja tunkin varassahan ei ole turvallista työskennellä.  Mikäli tuota asiaa tarvitsee kysyä, kuten ap, niin silloin on korjaamon hommia palojen ja satulan vaihto.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/40 |
29.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Autoissa puhutaan penkeistä, ei satuloista. Hevoselle laitetaan satula.

Vaihdoin Ford Puntoon jarrupenkit.

Vierailija
12/40 |
29.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekatsoin youtubesta videon ja tein samalla ekaa kertaa.. Onnistui. Tosin ilmaukseen tarvii kaverin..Mutta riippuu niin autosta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/40 |
29.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täysin aloittelijalle tuo on liian vaativa operaatio. Vaatii monia eri työkaluja ja satulan ja palojen irrotus voi olla työlästä. Voi olla myös paikat aika ruosteessa.

Siellä on myös johtoja jotka on helppo rikkoa, koska satula painaa niin paljon.

Vierailija
14/40 |
29.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vapaamaalari kirjoitti:

Jos tuota pitää kysyä niin ei kannata ruveta itekseen räpimään. Yksinkertanen homma sinäänsä, mut siinäkin pitää tietää mitä tekee, muuten ei tuu ku sanomista...

Kokeneempi kaveriksi.

Ei mitään rskettitiedettä, mutta omat niksinsä siinä on.

Uudemmissa autoissa voi myös olla antureita, jotka estävät tai vaikeuttavat kotiasentajan työtä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/40 |
29.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tosiaan ole vaikeata. Kato youtubesta kyseisen automallin jarruremonttivideo, niin saat paremman käsityksen vaikeusasteesta. Näissä usein kerrotaan myös tarvittavat työkalut.

Vierailija
16/40 |
29.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

30min homma.

Vierailija
17/40 |
29.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaavalle helppo homma, mutta eihän sitä ikinä opi jos ei edes sitä ensimmäistä kertaa tee.

Vierailija
18/40 |
29.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä lista ongelmista joita voi tulla pelkkien jarrupalojen vaihdon yhteydessä:

-jarrumäntä jumissa jotta tarvii jonkun puristimen saadakseen sisään

-satulan pultit ruostuneet kiinni (satulaahan ei tarvi irrottaa kokonaan, siirtää ylös vain)

-satulan pultteihin pääsee käsiksi vain pitkällä jatkovarrella tukivarren läpi auto ilmassa (tällainen tullut vastaan)

-palojen liukulevyt ruostuneet pilalle eli tarvii uuden asennussarjan

-jarrupalat ei mene paikalleen koska kertynyt likaa/ruostetta siihen asennuskohtaan, vaatii viilausta tai jonkun pienen hiomakoneen

Vierailija
19/40 |
29.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen ajoon lähtöä paineltava jarruja useita kertoja, 1. kerralla todennäköisesti poljin painuu lattiaan saakka eikä jarrut ota yhtään kun palat ovat vielä kaukana jarrulevystä ja jarrumäntä kaukana jarrupaloista.

Kun polkimessa alkaa tuntua vastetta, vielä ennen liikenteeseen lähtöä muutama jarrutesti, että jarrut varmasti toimivat normaalisti.

Vierailija
20/40 |
29.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä lista ongelmista joita voi tulla pelkkien jarrupalojen vaihdon yhteydessä:
-jarrumäntä jumissa jotta tarvii jonkun puristimen saadakseen sisään
-satulan pultit ruostuneet kiinni (satulaahan ei tarvi irrottaa kokonaan, siirtää ylös vain)
-satulan pultteihin pääsee käsiksi vain pitkällä jatkovarrella tukivarren läpi auto ilmassa (tällainen tullut vastaan)
-palojen liukulevyt ruostuneet pilalle eli tarvii uuden asennussarjan
-jarrupalat ei mene paikalleen koska kertynyt likaa/ruostetta siihen asennuskohtaan, vaatii viilausta tai jonkun pienen hiomakoneen

Tuttuja ongelmia, erityisesti tuo viimeinen on paha koska satulan lisäksi pitää irrottaa se kehikko viilausta varten mihin palat tulee ja viimeistään sen pultit yleensä erittäin pahasti ruostuneita, kaasupillin vaatii.

Korjaamolla niin halpaa ettei enää tulisi mieleen tapella noiden kanssa varsinkaan vanhemmassa autossa.