Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Itsetunnoltaan vahva ihminen ei tarvitse hovia ihailijoikseen. Hän kestää eri mieltä olevat ihmiset, eikä tahdo näiden muuttavan ajatuksian itselleen sopivaksi.

Vierailija
29.04.2022 |

Hän ei tarvitse myöskään avutonta ja osaamatonta, jotta voisi itse olla korvaamaton ja ihailtu.

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
29.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano itsetunto on vähän epämääräinen. Mihin sillä oikein edes viitataan?

Itserakkaus, kunhan se ei ole ylenpalttista, kuuluu mielestäni terveeseen itsetuntoon, jota ei välttämättä saisi ihmisellä edes olla, koska rakkautta pitäisi löytää aina lähimmäisestä, eikä itsestään. 

Terve itsearvostus sekoitetaan usein tavallisten ihmisten parissa narsismiin, tai narsistiseen persoonallisuushäiriöön, ja tällaista ihmistä monet kutsuvat ylimieliseksi.

No, kaikki ei voi miellyttää. Tärkeintä itsetunnon kannalta olisi ensisijaisesti digata omasta itsestään, jättää ne asiat mitä muut ajattelevat sinusta vähän vähemmälle. 

Vierailija
2/20 |
29.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

👍🏻

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
29.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin ap pyrkii?

Vierailija
4/20 |
29.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mihin ap pyrkii?

Outoa, ellet sitä käsitä.

Olen samaa mieltä ap;n mieltä.  Samoin kuin kommentoija nro 1 kanssa.

Vierailija
5/20 |
29.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei tarvi hovia, mutta jos on päinvastoin kovin inhottu niin ei välttämättä ne inhoajat anna olla rauhassa.

Vierailija
6/20 |
29.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mihin ap pyrkii?

Taas vain peruskoulun käyneitä pissiksiä ja jonneja ketjussa.

Ei vähäisintäkään elämästä eikä asioista.

Vierailija
7/20 |
29.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sano itsetunto on vähän epämääräinen. Mihin sillä oikein edes viitataan?
Itserakkaus, kunhan se ei ole ylenpalttista, kuuluu mielestäni terveeseen itsetuntoon, jota ei välttämättä saisi ihmisellä edes olla, koska rakkautta pitäisi löytää aina lähimmäisestä, eikä itsestään. 
Terve itsearvostus sekoitetaan usein tavallisten ihmisten parissa narsismiin, tai narsistiseen persoonallisuushäiriöön, ja tällaista ihmistä monet kutsuvat ylimieliseksi.
No, kaikki ei voi miellyttää. Tärkeintä itsetunnon kannalta olisi ensisijaisesti digata omasta itsestään, jättää ne asiat mitä muut ajattelevat sinusta vähän vähemmälle. 

Tämä. 

Oma äitini sanoo mua välillä ylimieliseksi. Luulen, että suurimmalta osalta tämä on katkeruutta omaa huonoa itsetuntoaan (jota koittaa reippaasti peittää) kohtaan. Sitä harmittaa, kun mä en huolehdi mitä pitäisi laittaa päälle tai siitä, mitä ihmiset ajattelevat. Mulle koko "mitä naapuritkin sanoo" -konsepti on outo. 

Vierailija
8/20 |
29.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin tuollainen hyvä itsetuntoinen kunnes sukuumme tuli inhottava murjottaja joka ei puhu mitään ja ilmaisee vaan vihaansa, ilkeyttänsä, epäluotettavuutta ja vaatii toisilta kuninkaan kohtelua. En voi enää olla luonnollinen tuon henkilön aikana, en usko todeksi enää oikein mitään mitä sanoo jos puhuu. Empatiaa ja ystävällisyyttä on turha siltä odottaa koska odottaa vaan että se huomataan.

Miten tuon kanssa voi jatkaa eteenpäin?

Vierailija
9/20 |
29.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoitat varmaan lakeilijoita? Noita pienisieluisia perässäkulkijoita on suomi täynnä. 

Vierailija
10/20 |
29.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ok.

Vierailija
11/20 |
29.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ok.

Tämä. Itsestäänselvyyksiä.

Vierailija
12/20 |
29.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai kyseessä onkin niin heikko itsetunto, että egon on pakko ignorata kaikki palaute, ettei sisäinen raivohullu laukaise narsistista raivokohtausta.

Vierailija
13/20 |
29.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Henkisesti tasapainoisella ihmiselläei myöskään ole tarvetta toimia yleisenä totuudentorvena.

Vierailija
14/20 |
29.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tarkoitat varmaan lakeilijoita? Noita pienisieluisia perässäkulkijoita on suomi täynnä. 

Samoin kuin myös niitä, jotka kokevat asiakseen julistaa jokaisesta asiasta mielipiteitään yleisenä totuutena.

Etenkin esimiehille joka asiasta suuta soittamalla nämä henkilöt demonstroivat poikkeuksellista älykkyyttään

Vierailija
15/20 |
29.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei välitä muiden ajatuksista, eikä niiden muutoksista. Aijaa, okei, selvä, kiva, nonni.

Vierailija
16/20 |
29.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei tarvi hovia, mutta jos on päinvastoin kovin inhottu niin ei välttämättä ne inhoajat anna olla rauhassa.

Ei tarvi vastata inhoajille. Ei tarvi avata ovea. Ei tarvi niiden lupaa välien katkaisuun. Numerot estoon. Ja jos on suunnitelmia, ei tarvi niille kertoa mitään.

Vierailija
17/20 |
29.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin tuollainen hyvä itsetuntoinen kunnes sukuumme tuli inhottava murjottaja joka ei puhu mitään ja ilmaisee vaan vihaansa, ilkeyttänsä, epäluotettavuutta ja vaatii toisilta kuninkaan kohtelua. En voi enää olla luonnollinen tuon henkilön aikana, en usko todeksi enää oikein mitään mitä sanoo jos puhuu. Empatiaa ja ystävällisyyttä on turha siltä odottaa koska odottaa vaan että se huomataan.
Miten tuon kanssa voi jatkaa eteenpäin?

Miniä tai veljen vaimo? Mitä olette hänelle tehneet, kun hän joutuu suojaamaan itseään murjottamalla ja olemalla etäinen?

Vierailija
18/20 |
29.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai kyseessä onkin niin heikko itsetunto, että egon on pakko ignorata kaikki palaute, ettei sisäinen raivohullu laukaise narsistista raivokohtausta.

Vierailija
19/20 |
29.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ei myöskään tarvita muita kertomaan mitä me tarvitsemme.

Ai niin.. Joskus se terve ja vahvakin itsetunto on koetuksella ja voi jopa tyystin romahtaa.

Vaikka maailmani onkin mustavalkoinen, niin uskon ettei heikko ja huono itsetuntoinenkaan ihminen tarvitse ap:n mainitsemia asioita.

Vierailija
20/20 |
29.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Henkisesti tasapainoisella ihmisellä ei myöskään ole tarvetta toimia yleisenä totuudentorvena.

Tätä itsekin usein mietin. Osa katsoo asiakseen laukoa "totuuksia" tai ovat "rehellisiä" ja tällä tavalla voi sanoa ihan mitä lystää miettimättä muita.

Itse sanoisin että itsetunnon taso vaihtelee ajasta ja kokemuksista riippuen ja kyllä sen uskoisi olevan vähän riippuvainen muidenkin mielipiteistä ja palautteesta.