Mitä järkeä lajitella jätteitä, kun samaan roska-autoon tyhjennetään kuitenkin kaikki roskat??
Vai onko roska-auton sisällä eri loosseja, joihin roskat menevät?
Paperit tyhjennetään erikseen, mutta lasi, metalli, muovi ja sekajäte näyttäisi menevän samaan autoon.
Kommentit (18)
Ei niitä sekoitella. Menee eri loossiin tai haetaan eri autolla kukin jae.
Tuntuuhan koko kierrätys tällaisena sota-aikana aika mitättömältä.
Miettikää millaiset päästöt ja saasteet räjähdykset sota alueella saa aikaan ilmakehään. Kaikki tapahtuu lähellä meitä.
Aikoinaan tsernobyl sai ilmakehään saasteita täällä suomessa asti...
Tulipalot, palokaasut ym. Saasteet pakolaisvirroista autoimeem, lentokoneineen.... voi vaan miettiä.... ja minä täällä kierrätän säilykepurkit ja jokaisen pienen muovinpalan......
Vierailija kirjoitti:
Tuntuuhan koko kierrätys tällaisena sota-aikana aika mitättömältä.
Miettikää millaiset päästöt ja saasteet räjähdykset sota alueella saa aikaan ilmakehään. Kaikki tapahtuu lähellä meitä.
Aikoinaan tsernobyl sai ilmakehään saasteita täällä suomessa asti...Tulipalot, palokaasut ym. Saasteet pakolaisvirroista autoimeem, lentokoneineen.... voi vaan miettiä.... ja minä täällä kierrätän säilykepurkit ja jokaisen pienen muovinpalan......
Niinpä. Itse heittelen roskat vaan ikkunasta ulos, on sitä suurempiakin ongelmia tällä hetkellä!
Heikolta näyttää suomenkin tulevaisuus. Jeesustelkaa vaan kierrättäjät, loppu se meiteillekin tulee. Tavalla tai toisella!
Onko tässä järkeä kierrättää, äly hoi aloittaja
Väite että roska-autossa olisi eri osastot roskille on yhtä naurettava kuin että maapallo on pyöreä!
Ituhippi täällä hyppii tasajalkaa kun hän luulee, että Suomi pelastaa kierrätyksellä koko maailman.
Kiinallahan ym maiden päästöillähän ei ole vaikutusta, ehei!!!
Vierailija kirjoitti:
Väite että roska-autossa olisi eri osastot roskille on yhtä naurettava kuin että maapallo on pyöreä!
Kyllä siellä on eri lokeroita. Kutsutaan monilokeroautoiksi. Yleisin on kaksilokeroauto. On myös jäteautoja useammalla lokerolla. Usko minua, työskentelen asiantuntijana jäteyhtiössä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Väite että roska-autossa olisi eri osastot roskille on yhtä naurettava kuin että maapallo on pyöreä!
Kyllä siellä on eri lokeroita. Kutsutaan monilokeroautoiksi. Yleisin on kaksilokeroauto. On myös jäteautoja useammalla lokerolla. Usko minua, työskentelen asiantuntijana jäteyhtiössä.
Niinhän tuossa todetaankin..
Vierailija kirjoitti:
Meillä käyvässä roska-autossa on ne eri lokerot eri roskille. Eli kannattaa vain katsoa tarkemmin. :)
Tuommoisia on ehkä isommissa kaupungeissa mutta pienemmissä käy autot missä kaikki menee samaan
On olemassa monilokeroautoja ja sit on olemassa yhden tavaran autoja.
Moni roska ei ole roskaa vaan se on raaka-ainetta.
Käsitys siitä, että lajitellut roskat päätyvät jäteautossa keskenään sekaisin ja kaatopaikalla yhteen ja samaan läjään on harhaa. Jäteauton kontissa on tiiviit lokerot eri jätteille. Niitä ei välttämättä kuitenkaan näe, ellei poistu ikkunasta tai parvekkeelta paikan päälle jäteauton rakennetta katsomaan.
https://www.ess.fi/paikalliset/310106
Miksi ei käytetä erivärisiä pusseja eri roskille
Joissakin paikoissa energiajätteille on oranssit pussit. Lajittelu olisi helpompaa ja useita pönttöjä ei tarvittaisi
Sama väninä tasaisin väliajoin. Taitaa olla sama kitisijäkin.
Minusta nyt erityisesti olisi tärkeää lajitella vähintään muovi.
Mistä muovi valmistetaan? Öljystä.
Mistä Venäjä saa rahaa? Öljystä?
Mikä satuttaa Venäjää? Kun ei saa öljyä myytyä.
Katsokaa isoa kuvaa, ei vain nettiöyhötystä.
Vierailija kirjoitti:
Miksi ei käytetä erivärisiä pusseja eri roskille
Joissakin paikoissa energiajätteille on oranssit pussit. Lajittelu olisi helpompaa ja useita pönttöjä ei tarvittaisi
No miksi et käytä? Mä käytän.
Missä vaiheessa ne lajiteltaisiin? Autoon meno vaiheessa? Laitoksessa?
Ylimääräiset kysymysmerkit=typerä aloitus.
Osoittautui jälleen todeksi.
Meillä käyvässä roska-autossa on ne eri lokerot eri roskille. Eli kannattaa vain katsoa tarkemmin. :)