Bensa on Suomessa maailman kuudenneksi kalleinta. Vihreä hallitus tekee kovasti töitä jotta päästään ykkössijalle
ja kun parin kuukauden päästä tulee pakollinen työhakemus/viikko niin työntekijät voivat ajaa fillareilla pari sataa kilometriä suuntaansa.
www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/a1856073-0ee6-4478-9695-9cca11294745
Kommentit (52)
Pitää nyt taas odottaa seuraaviin aluevaaleihin, että päästään äänestämään siitä pensan hinnasta.
Miten tuo 80km työssäkäynti alue on realistinen sille ajatukselle että ei saa käyttää omaa autoa, mut julkistakaan ei ole? Fillarillako se 80km suuntaansa?
Bensa on niin kallista että tulee halvemmaksi vetää piriä ja juosta joka paikkaan
Tossa olis pitäny olla vieressä myös joku palkkavertailutaulukko maiden kesken.. vinkki vaan IL ja IS.
Kannattaa huomioida autoilun kokonaisverotus aina kun puhuu tästä. Niissä 5 maassa missä bensa kalleinta, tuskin läheskään yhtä suuret auto ja ajoneuvoverot, tai näitä veroja ei ole ollenkaan.
Suomi ihan varmasti rankin autoilun kokonaisverottaja. Siiksi ääni persuille, ainoa puolue joka vastustaa autoilun veronkorotuksia, viime hallituksessakin oli vain Siniset.
Minusta kallis bensa on hyväksi. Ei köyhien tarvitse ajaa autolla. Ruuhkatkin helpottuvat ja autoilijat erottuvat persaukisista. Onneksi hallitus on meidän asialla.
Vierailija kirjoitti:
Tossa olis pitäny olla vieressä myös joku palkkavertailutaulukko maiden kesken.. vinkki vaan IL ja IS.
Ja nimenomaan nettopalkkavertailu. Tuloverotuskin Suomessa maailman kärkeä.
bensa-autoilu loppuu, alkakaa jo persut ostamaan poneja ja rekiä.
Vierailija kirjoitti:
Tossa olis pitäny olla vieressä myös joku palkkavertailutaulukko maiden kesken.. vinkki vaan IL ja IS.
Varmasti, jos bensan hintaa verrataan ostovoimaan, on Suomi kärjessä.
Korkeintaan reilu vuosi enää Vihreiden sekoilua, ja sitten Vihreistä päästään. Aina, kun Iiris tai Emma avaavat suunsa, Vihreiden kannatus laskee huimaa vauhtia.
Mielestäni bensa ei kyllä ole kallista siihen nähden mitä se saastuttaa. Itse ajan 35km suunta töihin ja olisin valmis maksamaan 3-4€/l mielelläni.
Kiinnostaisi tietää mikä on nykyään suomalaisen autoilijan ostovoima muihin EU maihin suhteutettuna.
Tähän laskelmaan pitäisi ottaa se mediaanituloinen 2200e nettona tienaava, se keskivertoauto eli 13 vuotias Corolla ja keskimäärin 15tkm vuodessa ajomäärä. Laskelmassa pitää huomioida Corollan verot ostohinnassa uutena (koska uusien hinta vaikuttaa myös käytettyjen hintaan), ajoneuvo/käyttövoimavero ja kaikki polttoaineessa olevat verot 15tkm ajomäärällä. Lopuksi tämän suhteuttaa 2200 nettotuloihin.
Olisin erittäin yllättynyt ellei suomalainen autoilija olisi EUn koviten verotettuja nettotuloihin nähden kun laskee näillä keskiarvoilla.
Suomihan on rikas valtio, on rahaa bensaan.
t. Sanna ja vihreät
Raakaöljyn hinta ei liity mitenkään suomen hallitukseen.
Vierailija kirjoitti:
Minusta kallis bensa on hyväksi. Ei köyhien tarvitse ajaa autolla. Ruuhkatkin helpottuvat ja autoilijat erottuvat persaukisista. Onneksi hallitus on meidän asialla.
Iiris sieltäkö jotain mutisee?
Vierailija kirjoitti:
Suomihan on rikas valtio, on rahaa bensaan.
t. Sanna ja vihreät
On myös rahaa jaettavaksi ulkomaille, valtion ihqu pohjaton kassa.
Vierailija kirjoitti:
Mielestäni bensa ei kyllä ole kallista siihen nähden mitä se saastuttaa. Itse ajan 35km suunta töihin ja olisin valmis maksamaan 3-4€/l mielelläni.
Mä voin antaa tilinumeroni niin voit sen extra 1-2e/litra "hyvityksen" haluat johonkin maksaa. Voit laittaa vähän ylimääräistäkin niin saadaan nykyistä litrahintaa alemmas.
Suomi voisi näyttää esimerkkiä ja nousta listan kärkeen. 5€/l niin turhat ajelut vähenee ja väki siirtyy julkisiin.
Vierailija kirjoitti:
Suomi voisi näyttää esimerkkiä ja nousta listan kärkeen. 5€/l niin turhat ajelut vähenee ja väki siirtyy julkisiin.
Kannatetaan.
Niin. Oikein 7 snt korotettiin puolitoista vuotta sitten. Hurjaa on meno.