Työmatkavähennys ei auta työttömiä ta eläkeläisiä tai kotiäitejä maksamaan bensalaskua
Köyhät kärsii eniten
Kommentit (172)
Joo näin on. On varmaan luovuttava jostain autosta tänä vuonna. Ei eläkeläinen voi enää oikein harrastaa autoja. Sääli sinänsä.
Minne noiden ihmisryhmien edustajien tarvitsee ajaa niin paljon autoilla?
Heille ei auton käyttö ole välttämätöntä ainakaan joka päivä.
Vierailija kirjoitti:
Työttömän, eläkeläisen tai kotiäidin ei ole ihan pakko joka päivä autoilla.
Mutta kaikki ostavat ruokaa, jonka hinta on noussut, ja bensan ja sähkön kallistunut hinta aiheuttaa nousupaineita moneen muuhunkin asiaan, kuten yhtiövastikkeisiin ja vuokriin ja varmaan kohta joukkoliikenteenkin hintoihin. Vaan niinhän se on, että hallitus kuin hallitus viis veisaa kaikkein huono-osaisimmista. Vasemmistoliiton etuhan on suorastaan se, että maassa on pysyvä köyhälistö, jota voi aina vaalien aina huijata äänestämään katteettomilla lupauksilla.
Ei se auta työssäkäyviäkään jos kilometrit menee siinä just rajoilla. Työssäkäyntikusrtannukset sen kun kohoaa.
Vierailija kirjoitti:
Hyvä, että hupiajelu vähenee.
Työttömät, eläkeläiset ja kotiäidit eivät juuri hupiajele. Se on amisnuorten juttuja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työttömän, eläkeläisen tai kotiäidin ei ole ihan pakko joka päivä autoilla.
Mutta kaikki ostavat ruokaa, jonka hinta on noussut, ja bensan ja sähkön kallistunut hinta aiheuttaa nousupaineita moneen muuhunkin asiaan, kuten yhtiövastikkeisiin ja vuokriin ja varmaan kohta joukkoliikenteenkin hintoihin. Vaan niinhän se on, että hallitus kuin hallitus viis veisaa kaikkein huono-osaisimmista. Vasemmistoliiton etuhan on suorastaan se, että maassa on pysyvä köyhälistö, jota voi aina vaalien aina huijata äänestämään katteettomilla lupauksilla.
Ihan samalla tavalla nuo hinnat nousee työssäkäyvillekin eikä palkat nouse samaa tahtia.
Eikä se vaikuta suurimpaan osaan työntekijöistäkään. Kun iso osa tavallisista työntekijöistä ei saa verotukseen läpi oman auton käyttöä. Esim. mulla olisi ihan mahdollista kulkea bussilla töihin, siis menisi niihin rajoihin, mitä verotukseen on määritelty. Ainoa vaan, että työmatkaan menisi aikaa n. tunnin verran, riippuen vähän mihin aikaan olen menossa eli mitkä ovat vaihtoyhteydet (eli meneekö vähän alle tunti vai yli tunti). Omalla autolla matkaan menee alle 20 min.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä, että hupiajelu vähenee.
Työttömät, eläkeläiset ja kotiäidit eivät juuri hupiajele. Se on amisnuorten juttuja.
Aika moni eläkäinen on myös karavaanari. Se on yksi hupialelujen pahin muoto, kun kulutus on ihan tolkutonta raahatessa isoa koppia ympäri Suomea.
Vierailija kirjoitti:
Minne noiden ihmisryhmien edustajien tarvitsee ajaa niin paljon autoilla?
Lääkäriin, kauppaan, postiin, pankkiin, sukulaiselle tai ystävälle, sädehoitoon 5×vko sairaalaan, paitsi jos siihen saa kelataksin, aikuista sairaseläkeläislasta kuntoutukseen kaupunkiin...esimerkkitapaus n. 80v. mies maaseudulla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työttömän, eläkeläisen tai kotiäidin ei ole ihan pakko joka päivä autoilla.
Mutta kaikki ostavat ruokaa, jonka hinta on noussut, ja bensan ja sähkön kallistunut hinta aiheuttaa nousupaineita moneen muuhunkin asiaan, kuten yhtiövastikkeisiin ja vuokriin ja varmaan kohta joukkoliikenteenkin hintoihin. Vaan niinhän se on, että hallitus kuin hallitus viis veisaa kaikkein huono-osaisimmista. Vasemmistoliiton etuhan on suorastaan se, että maassa on pysyvä köyhälistö, jota voi aina vaalien aina huijata äänestämään katteettomilla lupauksilla.
Mutta eivät työssäkäytkään saa noihin listaamiisi asioihin mitään apuja.
No ei kai "työmatkavähennys" auta jos ei käy töissä.
Joo suutin osa jää tuommoisen hyvityksen ulkopuolelle kun työmatkaa pitää olla helkutisti että saa mitään vähentää
Vierailija kirjoitti:
Minne noiden ihmisryhmien edustajien tarvitsee ajaa niin paljon autoilla?
Lääkäriin, kauppaan ja muille asioille, lapsia pitää kuskata, vanhempia täytyy käydä auttamassa jne.
Maalla välimatkat on pitkiä, esim. Labrakokeen takia täytyy ajaa 80km.
Auttaako työmatkavähennys ketään nopeasti? Tai ehkä muuttamalla verokorttia?
Eihän bensan hinta ole varsinaisesti noussut mahdottomasti, jos käy tankkaamassa edullisilla asemilla.
Korkeintaan 20senttiä litralta on noussut vuoden aikana.
Psykologisesti tietysti tuo 2 euron rikkoontuminen joillain asemilla on monille iso kolaus.
Itse olen koko ajan tankannut asemilla, joilla litrahinta on ollut max. n. 1,85e/l. (95E)
No onhan tuo 20 senttiäkin tietysti paljo, jos ajaa todella paljon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minne noiden ihmisryhmien edustajien tarvitsee ajaa niin paljon autoilla?
Lääkäriin, kauppaan, postiin, pankkiin, sukulaiselle tai ystävälle, sädehoitoon 5×vko sairaalaan, paitsi jos siihen saa kelataksin, aikuista sairaseläkeläislasta kuntoutukseen kaupunkiin...esimerkkitapaus n. 80v. mies maaseudulla.
No sullapa on aktiivinen elämä. Minä olen 43v ja kokoaikatyössä. Auton käynnistän noin kerran viikossa kun käyn toimistolla kääntymässä. Samalla ajolla käyn kaupassa ja hoidan muutkin asiat. Varsinkin näin talvella kun on pakkasia niin en halua käynnistää autoa jonkun yksittäisen ajon takia.
En tosin hyödy tuosta hallituksen uudesta edusta, saan työhuonevähennystä enkä työmatkavähennystä.
Tässä jälleen yksi erittäin hyvä syy miksi olen siirtynyt äänestämään persuja
Työttömän, eläkeläisen tai kotiäidin ei ole ihan pakko joka päivä autoilla.