Työmatkavähennys ei auta työttömiä ta eläkeläisiä tai kotiäitejä maksamaan bensalaskua
Köyhät kärsii eniten
Kommentit (172)
Eipä ole autoa, eikä kohta korttiakaan. Käyn nyt kevään aikana palauttamassa ajokorttini, pitää laittaa trafin kaavake mukaan "vapaaehtoinen ajo-oikeudesta luopuminen". Ennen tuota uuden työnhakumallin alkua pitää tehdä. Kyllä töitä pitää löytyä joukkoliikenneverkoston alueeltakin, kun asun yli 200 000 asukkaan kaupungissa, melkein keskustassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työttömän, eläkeläisen tai kotiäidin ei ole ihan pakko joka päivä autoilla.
Työttömillä, eläkeläisillä tai kotiäideillä ei edes ole autoa.
Miten niin?
Olen työtön ja auto on pakko olla.
Paljonko menee kuukaudessa pakollisiin menoihin bensaan rahaa? Minulla menee töissäkäyntiin 300e.
Mä en oikein ymmärrä tälläkin palstalla esiin tulevaa ajatusta, että kaikesta pitää luopua. Eläkeläiset ei saa olla karavaraneereita tai kotiäidillä ei ole varaa käydä kaupassa autolla...
Suurin osa suomalaisista maksaa veroa niin paljon ,että itse ansaituilla rahoilla pitää saada jatkossakin elää kohtuullisen hyvää elämää. Miksi Suomessa elämän pitää olla veronmaksajille pelkkää kurjuutta ja hammasten kiristystä? Vain sen takiako, että verorahojamme syydetään ulkomaille ja hyysätään kaiken maailman elättejä.
Vierailija kirjoitti:
Eihän hallituksen tarkoituskaan ole köyhiä auttaa vaan rikkaita.
Eihän köyhillä ole työmatkoja eikä autoja?
Hallituksen tarkoitus on tehdä lisää köyhiä. Köyhät äänestävät vasemmistopuolueita.
Työmatkavähennyksellä vassaripuolueet yrittävät kosiskella omalla autolla ajavia duunareita.
Vierailija kirjoitti:
Mä en oikein ymmärrä tälläkin palstalla esiin tulevaa ajatusta, että kaikesta pitää luopua. Eläkeläiset ei saa olla karavaraneereita tai kotiäidillä ei ole varaa käydä kaupassa autolla...
Suurin osa suomalaisista maksaa veroa niin paljon ,että itse ansaituilla rahoilla pitää saada jatkossakin elää kohtuullisen hyvää elämää. Miksi Suomessa elämän pitää olla veronmaksajille pelkkää kurjuutta ja hammasten kiristystä? Vain sen takiako, että verorahojamme syydetään ulkomaille ja hyysätään kaiken maailman elättejä.
Köyhdyttäminen on avainsana.
Sosialistien äänestäjäkunta ovat köyhät palveluilla eläjät. SDP tekee lisää köyhiä ja pysyy vallassa köyhien äänillä. Kohta sinäkin olet köyhä sosialistien kannattaja.
Hiffasitko?
Vierailija kirjoitti:
Nuo rahat olisi voinut laittaa joukkoliikenteen laajentamisen tukemiseen. Olisi ollut ympäristöystävällisempääkin. Mutta eihän edes sellainen onnistu tältä vihervasemmistohallitukselta.
Järki hoi ja silleen...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Heille ei auton käyttö ole välttämätöntä ainakaan joka päivä.
Moni asuu paikassa, jossa edes kaupat eivät ole kävelymatkan päässä. Kyllä siinä kuitenkin tulee useampi reissu viikossa. Varsinakaan joku eläkeläinen ei ryhdy raijaamaan viikon ruokakasseja kaupasta kerralla.
No se on sitten ihan henkilökohtainen voi voi.
Toivottavasti jäät tänään rekan alle, se on vaan sit voi, voi. Tai penskas tai äitisi jää. Saatanan ääliö.
Köyhät kiittävät nöyryyttämisestä. Oikeiston keksimä toimistomaksu oli 22e ja kelakorvaus 12e. Työntäkää ne korvaukset sinne missä ei aurinko paista. Ei niitä köyhä tarvitse. Saa nähdä kauanko oikeistojohtoinen hallitus pitää terkkareita pystyssä. Tuskin kauan ja sitten ei enää lääkärille mennä. Miksi ne porvarit siellä terkkarissa ovat suuna päänä aina etuilemassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Moni asuu paikassa, jossa edes kaupat eivät ole kävelymatkan päässä. Kyllä siinä kuitenkin tulee useampi reissu viikossa. Varsinakaan joku eläkeläinen ei ryhdy raijaamaan viikon ruokakasseja kaupasta kerralla.
No se on sitten ihan henkilökohtainen voi voi.
Toivottavasti jäät tänään rekan alle, se on vaan sit voi, voi. Tai penskas tai äitisi jää. Saatanan ääliö.
Asiallinen ja kannatettava toive. Itsekäs ääliö on hän.
Kyllä tuo minulle on iso helpotus. Vapaa-ajan ajelua pystyy helpohkosti vähentämään, mutta nousseet kustannukset ovat oikeasti laittaneet miettimään kannattaako ajaa melkein 80km päähän töihin. Ja se on se todellinen ongelma jos työssäkäynti ei enää kannata koska työmatkat tulee liian kalliiksi, ei se pääseekö työtön maalainen joka päivä kaupunkiin. Ei niiden lyhyehköä työmatkaa ajavien polttoainekustannukset sitä paitsi oikeasti niin paljon ole nousseet, muutaman euron viikossa.
Täällä sossulandiassa on kohtuus että jotain saa hyvitystä työssäkäynnistä..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuinka paljon eläkeläinen oikein syö jos viikon ruokia ei saa kerralla autolla? Meillä kahden hengen keski-ikäinen pariskunta ja kerran viikossa kaupassakäynti riittää hyvin. Samalla reissulla hoidetaan muutkin asiat kun kerran kylille lähdetään. Kaksi kassillista ruokaa riittää viikoksi ja ne on helppo kuskata auton takakontissa, ei luulisi olevan vaikeaa eläkeläisellekään.
T: maalla asuvat etätyötekijät
Vierailija kirjoitti:
Ei se auta työssäkäyviäkään jos kilometrit menee siinä just rajoilla. Työssäkäyntikusrtannukset sen kun kohoaa.
Tämä. Esim. itse työssäkäyvänä yksinhuoltajana en kyllä koe että pärjäisin ilman autoa. Vaikka asutaan kaupungissa, vie julkiset todella paljon aikaa jos niillä alkaa kulkemaan + lapsia kuljettamaan. Viime syksynä minulla oli auto korjaamossa 2 viikkoa ja se oli kyllä todella vaikeaa, työmatkaan + lasten vientiin ja hakuun meni 1h 30min -2h / suunta. Autolla menee sen 30 min/ suunta noihin reissuihin.
En todella ymmärrä miksi autoilusta pitää tehdä tässä maassa niin hemmetin vaikeaa ja kallista. Harva täällä huvikseen ajelee, kyllä täällä ajetaan töihin, kauppaan ja lapsia hoitoon ja harrastuksiin --- ihan karmeilla pääkallo/vesisade/loska/lumi-keleillä lähes vuoden ympäri. Sekin olis eri jos olisi ikuinen kesä, mutta miettikää nyt viime kuukausiakin, millaisia ne on olleet kelien puolesta jos pitäis jollain jalkapatikalla ja pyörällä kulkea (kahta lasta mukana retuuttaen) kun niitäkin kulkemismuotoja tässä maassa koko ajan toitotetaan ja ihannoidaan.
Miksi työmatkavähennyksen pitäisi auttaa niitä, jotka eivät työssä käy? Se on kannuste työtä tekeville, kompensoi työn teosta aiheutuvia kuluja. Eihän työhuonevähennystäkään saa, jos ei käy töissä. Ja harva työssäkäyvä pääsee työmatkavähennystä edes käyttämään.
Kotiäidit voi mennä töihin ja eläkeläisten ja työttömien ajelu ei varmaankaan ole jokapäiväistä. Voi myös valita vähän kuluttavan kauppakassin välttämättömiin ajeluihin, jos bensan hinta on liian korkea eikä ilman autoa pärjää.
Vierailija kirjoitti:
Minulla tulee täydet kilometrit vuodessa eli minua tuo juuri auttaa, kiitos siitä 😘
Oot sitten kieli poskessa vai?
Sehän on vaan plussaa jos joku uudistus tekee työssäkäynnistä aidosti kannattavampaa ja laskee töihin menemisen kustannuksia suhteessa työttömyyteen.
Köyhät ei aja autoilla, ei koske heitä!
Vierailija kirjoitti:
Kyllä tuo minulle on iso helpotus. Vapaa-ajan ajelua pystyy helpohkosti vähentämään, mutta nousseet kustannukset ovat oikeasti laittaneet miettimään kannattaako ajaa melkein 80km päähän töihin. Ja se on se todellinen ongelma jos työssäkäynti ei enää kannata koska työmatkat tulee liian kalliiksi, ei se pääseekö työtön maalainen joka päivä kaupunkiin. Ei niiden lyhyehköä työmatkaa ajavien polttoainekustannukset sitä paitsi oikeasti niin paljon ole nousseet, muutaman euron viikossa.
Lyhyellä työmatkalla täältä löytyy ainoastaan osa-aikatöitä kaupassa. Ei oo hirveen korkeat palkat.
Mutta bensan hinnan nousu näkyy esim. ruokalaskussa.
Reiluinta olisi ollut laskea polttoaineiden verotusta.
Vierailija kirjoitti:
Sehän on vaan plussaa jos joku uudistus tekee työssäkäynnistä aidosti kannattavampaa ja laskee töihin menemisen kustannuksia suhteessa työttömyyteen.
Hyöty taitaa olla plusmiinusnolla.
KELA-korvausten poisto tiputti köyhät yksityislääkäreiden vastaanotolta. ja nyt menee lääkkeetkin. Kiittäkää köyhät sosialistihallitusta jolle ideologia ja luokkaviha on tärkeämpää kuin kansalaisten terveys.
En tiedä missä köyhät käytte nykyään gynellä tai silmälääkärissä? Terveyskeskuksessa?