Sähköautoilu ei toimi Helsingissä. Autojen lataamiseen käytetään vaarallisia virityksiä.
Tuosta voi aiheutua tulipalo tai sähköisku. Ei ole tarpeeksi mahdollisuuksia auton lataamiseen.
Kommentit (10)
Joku onnettomuus tulee vielä käymään. Tuollainen jatkojohtojen ketjuttaminen ja suuren virran sen läpi siirtäminen ei ole turvallista.
Sähköauton tunnistaa liikenteessä siitä, että ovat aivan lumen peitossa. Sähköä säästetään ja ajetaan auto kylmänä.
Tuollainen virittelyhän on ihan autoilijan omaa tyhmyyttä. Vanhemmillani on sähköauto, ja kyllä he aina Helsingissä käydessään haluavat ladata auton siellä kun on useita latauspisteitä, vieläpä suht nopeita.
On totta että sähköauton lämmitys kuluttaa sähköä jonkin verran, mutta lämpimällä autolla ajaminen kuluttaa vähemmän kuin kylmällä autolla. Pitkillä matkoilla kätevä ominaisuus.
Muistui mieleeni kun tein autoremonttia kerrostalon pihassa aikaan ennen akkutyökaluja.
TArvitsin välttämättä rälläkkää hommassa ja kun työpaikalla oli jatkojohtoa saatavilla, vedin kolmannen kerroksen asunnostani jatkojohdon parvekkeen kautta takapihan parkkipaikalle.
Oli aika ennen kaikesta pöyristymistä, joten kukaan ei valittanut ja sain homman tehtyä muutamassa tunnissa :-)
Ihan samoja virityksiä on tehty vuosikymmeniä jotta saataisiin se auton lohkolämppäri tai sisätilanlämmitin toimimaan. Ei niillekään kaupunkien kaduilla ole sähkö saatavilla.
Hyvä idea, viritellä taloyhtiön rappukäytävästä latausjohto omalle sähköautolle. Kunnon uusiokansalaisen tekniikka, heillä tosin kotisähköt tulee taloyhtiön rappukäytävän pistokkeista jatkojohdoilla.
Vierailija kirjoitti:
Ihan samoja virityksiä on tehty vuosikymmeniä jotta saataisiin se auton lohkolämppäri tai sisätilanlämmitin toimimaan. Ei niillekään kaupunkien kaduilla ole sähkö saatavilla.
on vähän eri virrat kyseessä kuin lohkolämmittimen kanssa.
Helsingissä nyt ei toimi mikään autoilu, kaikki sinne johtavat tiet voitaisiin katkasta kehä kolmosen jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Joku onnettomuus tulee vielä käymään. Tuollainen jatkojohtojen ketjuttaminen ja suuren virran sen läpi siirtäminen ei ole turvallista.
Virta kyllä putoaa itsestään, kun jatkojohtoja on tarpeeksi vastuksena.
No he saavat silti asukaspysäköintitunnuksen puoleen hintaan.
Skootterin pysäköinti maksaa Helsingin kantakaupungissa nykyään puolet enemmän, kuin Teslan.