Onnibus vähentää linja-autovuorojensa määrää jopa 40%!
Näin kertoi YLE:n TV-uutiset (20.30). Auto-ostoksille!
Kommentit (13)
Jaahas, kun kilpailu on tapettu niin sitten voikin keskittyä niihin muutamaan kannattavimpaan reittiin.
No, vihreät, teidän piti kehittää julkista liikennettä. Miksi sen taso silti koko ajan heikkenee?
Ikävää, maaseudulla ei enää pärjää ilman autoa.
Vihersekoboltseista ei ole mihinkään. Huom! En kannata myöskään PS:ää.
No totta kai, pitäähän suomenkin näyttää kehitysmaalta, se maailman trendi. Palvelut ovat TODELLA karsittuja nykysuomessa.
Onnibus teki vuonna 2020 tappiota yli 5 miljoonaa euroa ajamalla tyhjiä busseja ja vuonna 2021 on tehnyt todennäköisesti vielä enemmän. Ainoa mitä se on tehnyt on liian halvat hinnat, joka taas on romuttanut suomalaisen kaukoliikenteen. Eli vuodesta toiseen tappiolla, aina on löytynyt joku hölmö rahoittaja.
Nyt Capman kauppa aiheuttaa sen, ettei tappiota siedetä.
Tuo oli täysin odotettavissa. Itse käyttämälläni bussireitillä Onnibus ensin polki hinnat ja nitisti kilpailun. Sitten lopetti suuren osan vuoroista. Nyt sitten siitäkin pidemmälle, ilmeisesti.
Suomalaista huippuyrittäjyyttä. Kaikilla bussit puolityhjinä ja valitetaan polttoainekuluja, mutta ei tajuta vaihtaa kalustoa pienempään.
Toisaalta kun itse olen bussilla matkustanut, niin lukuunottamatta tiettyjä reittejä perjantai- ja sunnuntai-iltaisin aika yksin niissä on saanut istua, välillä joku mummo tai pappa tulee maalta mennäkseen kirkolle lääkäriin, mutta muuten arkisin olematonta. Onnibussia en ole koskaan käyttänyt. Kuljen mieluummin junalla ja mm. veljeni luokse on juna-asemalta kävelymatka, lähin Onnibussin pysäkki kai jossain Kehäkolmosen sisäpuolella, hän asuu ulkopuolella.
Se on helppo sanoa että "kuljen mieluummin junalla", jos liikkuu paikoissa, minne junalla pääsee.
Onnibussin politiikka alkaa näyttää yhä selkeämmältä. Ihmettelin kun vuorojen aikataulut muuttuivat sellaisiksi, etteivät ne sopineet niin sanottuun tavanomaiseen aikaan työssä käyville yhtään. Aivan älyttömät ajankohdat. Kun väki väheni reilusti, olikin helppo lopettaa vuorot. Tämä siis reitillä, jota itse käytin.
Vierailija kirjoitti:
Se on helppo sanoa että "kuljen mieluummin junalla", jos liikkuu paikoissa, minne junalla pääsee.
Onnibussin politiikka alkaa näyttää yhä selkeämmältä. Ihmettelin kun vuorojen aikataulut muuttuivat sellaisiksi, etteivät ne sopineet niin sanottuun tavanomaiseen aikaan työssä käyville yhtään. Aivan älyttömät ajankohdat. Kun väki väheni reilusti, olikin helppo lopettaa vuorot. Tämä siis reitillä, jota itse käytin.
Junalla ei kohta kuljeta, koska VR tehostaa nimenomaan kaukoliikenteen kulkua, ei paikallisjunien.
Toisaalta Vihreät ei välttämättä miettineet sitä, miten ilmastovero kurittaa bussivuoroja ja rahtiliikennettä. Oletettiin, että hinnat ei nouse, yrittäjät jotenkin mystisesti vain maksavat enemmän.
Ruuan hintaan on tulossa yli 10% nousu kuljetuskustannusten takia.
Ei mahdu meidän talon parkkiruutuihin.