Keksin juuri miten kaikki sähköaitojen lataus- ja akunkesto-ongelmat saadaan siirrettyä historian kirjoihin!
Jos akkujen sähkömoottoreille tuottama virta kohdistetaan vetäville etupyörille, takapyörät laitetaan lataamaan akkuja auton liikkuessa. Näin etupyörät kuluttavat akkua, mutta takapyörät lataavat sitä.
Kommentit (8)
Sähköaitojen sähkö tulee verkosta, nutta lisäksi voi olla varavoimalaitos.
Juu, ja sähköä voisi tuottaa niin, että pumpataan vettä tunturin huipulle, sieltä se valuisi kanavaa myöten takaisin alas.
Kanavassa olisi sähkövoimaloita, joista yksi käyttäisi pumppua.
Tämän idean esitti joku Havukka-ahon ajattelija taannoin Kalevan yleisönosastolla.
Ihan vakavissaan joku jankkasi Tiede-lehden keskustelupalstalla auton ajoviimaenergian talteenotosta.
Hei tai jos vetäis alahuulta oikein tosi pitkälle naaman yli niskaan asti ja sitte nielasis!!
Siis etupyöriin sähkömoottorit ja takapyöriin laturit. Nerokasta, tätä ei ole edes joku inssikään tajunnut aikaisemmin. Akutkin voisi jättää pois, tai siis sen verran akkuja, että vauhtiin päästään.
Sama kuin söisin ruuan. kävisin kakalla ja söisin sen uudestaan. Säästyis ruokaa.
Eikö tuo ole jo keksitty?