Miksi joku vastaa puhelimeen ja antaa vastapuolen kertoa pitkästi asiansa, ennen kuin sanoo, ettei voi puhua?
Olisi fiksumpaa kaikkia osapuolia kohtaan, jos sanoisi heti vastatessa, ettei voi nyt puhua, mutta soittaa kohta.
Kommentit (12)
Jos mulla on kiire töissä niin voin kyllä puhua jos vaikka lapselle on sattunut jotain koulussa, mutta en voi puhua jos puhelimyyjä tyrkyttää jotain tai jotain muuta yhtä turhaa. Etukäteen ei usein tiedä kuka soittaja on ja pakko kuunnella asia.
Pitäähän sitä ottaa selvää, mitä se kauppaa. Ikinä ei kyllä kiinnosta ikkunaremontit, sähköyhtiöiden kilpailuttamsiet tai lehtitilaukset.
Eikö soittaja voi kysyä heti alkuun, ehtiikö toinen puhua? Niin minä ainakin teen.
Koska aina voi olla jotain todella kiireistä tärkeää asiaa. Enkä suurimmalle osalle soittele perään.
Puolisoni hylkää monesti työpuheluita vakio tekstarilla, miksi edes vaivautua vastaamaan, kun ei ehdi puhumaan, yleensä on teams ja muutama chatti menossa siinä samalla.
Koska lasken luurin pöydälle kun puhelinmyyjä soittaa. Jutelkoon itsekseen sillä aikaa kun vien roskat.
Jos en saa suunvuoroa enkä tunne soittajaa, laitan puhelimen pöydälle ja jatkan muuta puuhiani. Puhukoon kun kerran se on kivaa.
Haluan tehdä valinnan onko asia sellainen haluanko selvittää sen nyt vai myöhemmin.
Miksi ajattelisin epäkohteliasta soittajaa, kun hänkään ei ajattele minua?
Miksi sinä et soittajana kysy ehditkö jutella, oletko pahassa paikassa, tms. ennen kuin aloitat taukoamattoman pitkän tarinasi johon toinen ei saa sanaa väliin?
Minä kysyn aina että soitinko huonoon aikaan. Monet antavat silti mahdollisuuden kertoa asiansa, vaikka olisi huono hetki siltä varalta että asia on oikeasti tärkeä. En ala latelemaan turhan päiväisiä, enkä asioita joihin voi palata myöhemminkin jos toisella on kiirettä.
Huomaavainen voi olla myös itse.
Eli pitäisi huutaa siihen sun pälätyksen päälle että OLEPPA NYT HILJAA EN EHDI PUHUA
Yleensä se selittäjä alkaa puhumaan heti kun vastaa eikä anna puheenvuoroa ja itse en halua alkaa puhumaan muiden päälle