Säästöpankin uusi tunnuslukusovellus-päivitys
Mitä ootte mieltä, että säästöpankki teki taannoin uuden päivityksen ja sitä myötä katosi ominaisuus, että tunnuslukusovelluksen voi ladata erikseen esimerkiksi työ- ja vapaa-ajanpuhelimelle. Nykyisen käytönnön mukaan säästöpankki taitaa olla ainoa pankkiryhmä, joka ei salli tunnistautumissovellusta useampaan laitteeseen.
Vaikuttaako tämä muutos teillä pankin valintaan? Me vaihdamme tämän uudistuksen myötä pankkioperaattorimme toiseen.
Esimerkiksi Nordeasta kerrotaan: Tunnuslukusovellus kannattaa asentaa useampaan laitteeseen mikäli mahdollista juuri sen vuoksi, jos toinen laite vaurioituu, haluat viettää lomasi ilman työpuhelinta, työpäiväsi ilman vapaa-ajanpuhelinta, tai muuten vain varalle jotta selviät nykyajan tunnistautumista vaativista toiminnoista ilman ongelmia.
Kommentit (22)
Miksi ihmeessä mulla olisi kotipankki työpuhelimella?
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmeessä mulla olisi kotipankki työpuhelimella?
Ei kotipankki vaan työpankki tai toisinsanoen, molemmat. Esimerkiksi yrittäjiä tämä uudistus nyppii todella paljon. Heiltä vietiin oikeus valita, että kuljettaako työpuhelinta mukana vai ei. Yrittjillä kun on samassa soveluksessa firman ja omat asiat.
Vierailija kirjoitti:
En tiedä, kun en ole lataillut mitään suollaisia juttuja. Käytän edelleen tunnuslukutaulukkoa ja pöytäkonetta, kun maksan laskuja. Se on minun mielestäni varsin mutkaton yhdistelmä.
Kohta jää tunnuslukutaulukko pois. Se on osa tätä pähkähullua uudistusta, jota säästöpankki runnoo läpi nyt kysymättä asiakkaiden mielipidettä.
Tämähän tuntuu nyt ihan idioottimaiselta uudistukselta. Minulle, joka olen hoitanut vanhempieni raha-asiat, niin nyt jatkossa minulla pitäisi olla vanhempieni puhelin mukana. Ei pienintäkään järkeä! Taitaa Nordea kutsua.
Vierailija kirjoitti:
Maksan laskut pankin konttorissa.
Kohta et maksa, kun konttoritoiminnot lakkautetaan ja kaikki siirtyy pankkiin. Miten käy esimerkiksi niiden vanhusten, joiden omainen on hoitanut laskunmaksun. Jatkossahan se ei enää onnistu. Uskomatonta säätämistä säästöpankilta.
Nordean sivuilta: Huomioithan, että sovellus kannattaa aina ladata ainakin kahteen laitteeseen mahdollisen katoamisen tai rikkoontumisen varalta.
Tuossa on järkeä, mutta säästöpankin uudistuksessa ei ole. Vai että yhteen laitteeseen vain, miksi? Taitaa karsia ainakin tulevia säästöpankin asiakkaita aika paljon.
Ennustan, että tulevaisuudessa tunnuslukujen näprääminen kännykällä ja muu nysvääminen loppuu, ja
ihmiset pääsevät paperisten laskujensa kanssa suoraan pankin tiskille ja voivat
näin muodoin maksaa kaikki laskunsa on-linenä.
Pankkivirkailija lyö sitten leimasimella laskuun " maksettu" - leiman, että se käy tositteeksi
Kätevää
– Jos sovelluksen ottaa käyttöön uudessa laitteessa, se poistuu vanhasta. Jatkossa sovellus on mahdollista asentaa myös useampaan laitteeseen, jolloin se kannattaa varmuuden vuoksi asentaa useammalle eri laitteelle, Danske Bankin kehityspäällikkö Marko Huhdanpää sanoo.
Miksi säästöpankki teki tuollaisen yhden laitteen ratkaisun, kun muut pankit kehittyvät samalla parempaan suuntaan?
Tälläinen muutos vaikuttaa, tottakai. Kyllä vaihdan pankkia.
Pankeilla on nykyjään liikaa nirppanokkaista valtaa joten niiden johtajia sekä henkilökuntaa pitäisi kiduttaa!!! :-D :-D :-D
Ei Osuuspankilla ainakaan tälläistä yhden puhelimen rajoitusta ole. Mulla on tabissa ja puhelimessa molemmissa ja hyvin toimii!
Vierailija kirjoitti:
Ei Osuuspankilla ainakaan tälläistä yhden puhelimen rajoitusta ole. Mulla on tabissa ja puhelimessa molemmissa ja hyvin toimii!
Ei olekaan. Ainoastaan Säästöpankilla on tälläinen rajoitus. Uskon, että hetken aikaa, ennen kuin tajuavat. Ensin yritetään kovall amainostamisella saada asiakkaita ja sitten niitä häädetään tälläisillä tempuilla. Varsinkin yritysasiakkaille tämä on varmasti inhottava uudistus ja he varmastikin vaihtavat pankkia.
Haluavat näyttää mahtiaan, kuka pankkisuhteessa on pomo. Ei pienellä maanmatosella ole mitään arvoa, eikä hänen piipitystään kuunnella isojen tammipöytien takana. Jos säästöpankki haluaa, että sovellusta ei saa kuin yhteen laitteeseen, niin sovellusta ei saa kuin yhteen laitteeseen, oli järkeä tai ei :D
Minä huomasin saman. Ei voi pitää kahta puhelinta, että molemmissa olisi toimiva tunnistaumispalvelu. minä avasin nordeaan tilin välittömästi. En halua, että elämääni rajoitetaan tuolla tavalla ja en halua olla yhden puhelimen varassa. Minulla on kaksi kertaa hajonnut puhelin ja ollut kerrallaan 3 viikkoa korjauksessa. Nyt säästöpankin mieelstä minun pitäisi olla 3 viikkoa ilman tunnistautumista, persona non grata. hahhaha!! Laittakaahan muutkin mietintään mihin laitatte rahanne säästöön.
En käytä pankkia puhelimessa. Onneksi vielä saa vanhoja pahvikortteja.
Vierailija kirjoitti:
En käytä pankkia puhelimessa. Onneksi vielä saa vanhoja pahvikortteja.
Tämähän on ongelma, kun kortit lopetetaan, nyt myös säästöpankissa. Useammalla on työpuhelin ja oma puhelin erikseen ja tässä Säästöpankin henkilöt käyttävät idioottimaista mielivaltaa, jolla ei ole turvallisuuden kanssa mitään tekemistä. Tuo heidän selittämänsä turvallisuus on täyttä skeidaa ja valetta. Mikäli kahteen / puhelimeen soveltuva tunnistus olisi turvatonta, niin ei sitä sallisi maailman suurimmat pankit.
Vierailija kirjoitti:
Nordean sivuilta: Huomioithan, että sovellus kannattaa aina ladata ainakin kahteen laitteeseen mahdollisen katoamisen tai rikkoontumisen varalta.
Tuossa on järkeä, mutta säästöpankin uudistuksessa ei ole. Vai että yhteen laitteeseen vain, miksi? Taitaa karsia ainakin tulevia säästöpankin asiakkaita aika paljon.
Ja Nordealla sekin hyvä kun käytössä myöskin tunnuslukulaite. Itsellä tuo laite varalla.
En tiedä, kun en ole lataillut mitään suollaisia juttuja. Käytän edelleen tunnuslukutaulukkoa ja pöytäkonetta, kun maksan laskuja. Se on minun mielestäni varsin mutkaton yhdistelmä.