Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eikö kilometrin mittaista junaa voi lastata osissa ja kytkeä sitten osat yhteen?

Vierailija
22.09.2021 |

"Suuren hiekkakentän reunassa erottuu vaalea, pitkulainen rakennelma. Kyseessä on rakenteilla oleva lastauslaituri, josta tulee Kouvolan uuden maantie- ja rautatieterminaalin ydin.

Toistaiseksi lastauslaituri on vasta alkutekijöissään. Valmiina se tulee olemaan yli kilometrin mittainen, tarkalleen ottaen 1 100 metriä pitkä.

Saman verran on mittaa myös tavarajunilla, joiden on tarkoitus pysähtyä sen viereen."

https://yle.fi/uutiset/3-12107455

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
22.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta, miks me ei tota itse keksitty!?

t. lastauslaiturityömaan vastaava insinööri

Vierailija
2/18 |
22.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten olisi yksi puolen kilometrin laituri, jonka molemmille puolille vaunut ajetaan?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
22.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan sen lastata vaikka yksi vaunu kerrallaan, mutta se hidastaa työtä. Siksi pidempi laituri.

Vierailija
4/18 |
22.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten olisi yksi puolen kilometrin laituri, jonka molemmille puolille vaunut ajetaan?

Ja kuinkas ne materiaali tuodaan siihen lastauslaiturille? Ajetaan ahdasta lastauslaituria pitkin ja pysähdytään juuri siihen oman vaunun viereen lastin siirron ajaksi? Mitäs jos takana odottaa jonossa toinen auto, jonka lastin pitäisi päästä siihen jonossa seuraavana olevaan vaunuun? Sekö seisoo siinä jonossa ja odottaa?

Jättäkää logistiikka sellaisille ihmisille, jotka kykenevät ajattelemaan edes pari askelta eteenpäin.

Vierailija
5/18 |
22.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisi varmasti, mutta paloja pitäisi säilyttää jossain ja tehdä niille yhdistämispaikka ja -raiteet. Olisi myös aikamoinen palapeli sopia kuka tulee mihinkin aikaan ja jos jollain tulisi lastaamisessa mitään ongelmia, kaikki muut joutuisivat odottamaan vuoroaan, kun ongelmaa ratkotaan. Samalla menisi kuljetusfirman koko loppupäivän aikataulut ihan uusiksi, kaikilta.

Vierailija
6/18 |
22.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttämättömäksi tuo kaupungin rahoilla tehtävä terminaali joka tapauksessa jää. Kiinan junat lastataan Helsingin Vuosaaressa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/18 |
22.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käyttämättömäksi tuo kaupungin rahoilla tehtävä terminaali joka tapauksessa jää. Kiinan junat lastataan Helsingin Vuosaaressa.

No voi harmi, etteivät tajunneet sinulta kysyä asian laitaa ennen projektin käynnistämistä.

Vierailija
8/18 |
22.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voihan sen lastata vaikka yksi vaunu kerrallaan, mutta se hidastaa työtä. Siksi pidempi laituri.

Suomityyli on nysvätä noita yhdellä trukilla kerrallaan joten sama se oli laituria kilometri tai 20 metriä. Ei siinä touhua kuin se yksi trukki. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/18 |
22.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käyttämättömäksi tuo kaupungin rahoilla tehtävä terminaali joka tapauksessa jää. Kiinan junat lastataan Helsingin Vuosaaressa.

En oikein ymmärrä mitä siihen kouvolasta lastataan muutenkaan kun eihän siellä ole muuta kuin raiteet poispäin.

Vierailija
10/18 |
22.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä jos se olis ympyrä? Ei tarvisi olla kuin noin 150 metriä säteeltään? Tai semmonen nouseva spiraali?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/18 |
22.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käyttämättömäksi tuo kaupungin rahoilla tehtävä terminaali joka tapauksessa jää. Kiinan junat lastataan Helsingin Vuosaaressa.

En oikein ymmärrä mitä siihen kouvolasta lastataan muutenkaan kun eihän siellä ole muuta kuin raiteet poispäin.

Ihmisiä, jotka haluaa muuttaa Lappeenrantaan?

Vierailija
12/18 |
22.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisi varmasti, mutta paloja pitäisi säilyttää jossain ja tehdä niille yhdistämispaikka ja -raiteet. Olisi myös aikamoinen palapeli sopia kuka tulee mihinkin aikaan ja jos jollain tulisi lastaamisessa mitään ongelmia, kaikki muut joutuisivat odottamaan vuoroaan, kun ongelmaa ratkotaan. Samalla menisi kuljetusfirman koko loppupäivän aikataulut ihan uusiksi, kaikilta.

Junat eivät myöskään liiku itsekseen vaan jokainen pätkä tarvitsee veturin. Veturien siirtely vaatii tilaa ja kääntöpöydän ja lisäraiteita.

Tuohon laiturille ajetaan rekkoja, joiden kontit siirretään telien päälle. Ei noita trukeilla kuormata.

Oikeasti naurettava aloitus 😂

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/18 |
22.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käyttämättömäksi tuo kaupungin rahoilla tehtävä terminaali joka tapauksessa jää. Kiinan junat lastataan Helsingin Vuosaaressa.

En oikein ymmärrä mitä siihen kouvolasta lastataan muutenkaan kun eihän siellä ole muuta kuin raiteet poispäin.

Luitko jutun..?

Vierailija
14/18 |
22.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö sen voisi laittaa vaikka pystyyn niin kaikki pääsisi lastaamaan kerralla eikä veisi niin paljoa tilaa????

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/18 |
22.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käyttämättömäksi tuo kaupungin rahoilla tehtävä terminaali joka tapauksessa jää. Kiinan junat lastataan Helsingin Vuosaaressa.

En oikein ymmärrä mitä siihen kouvolasta lastataan muutenkaan kun eihän siellä ole muuta kuin raiteet poispäin.

Käytetään varmaan lastin purkuun:D

Vierailija
16/18 |
22.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voisi varmasti, mutta paloja pitäisi säilyttää jossain ja tehdä niille yhdistämispaikka ja -raiteet. Olisi myös aikamoinen palapeli sopia kuka tulee mihinkin aikaan ja jos jollain tulisi lastaamisessa mitään ongelmia, kaikki muut joutuisivat odottamaan vuoroaan, kun ongelmaa ratkotaan. Samalla menisi kuljetusfirman koko loppupäivän aikataulut ihan uusiksi, kaikilta.

Junat eivät myöskään liiku itsekseen vaan jokainen pätkä tarvitsee veturin. Veturien siirtely vaatii tilaa ja kääntöpöydän ja lisäraiteita.

Tuohon laiturille ajetaan rekkoja, joiden kontit siirretään telien päälle. Ei noita trukeilla kuormata.

Oikeasti naurettava aloitus 😂

Meinaat että ne kontit hyppää omin avuin siitä rekan peräkärrystä junanvaunuun? Tai että siinä on kilometrin verran nostureita että joka vaunu voidaan lastata samalla kertaa? Joka tapauksessa siinä on käytännössä yksi nosturi tai trukki tai kutsu miksi lystäät joka hoitaa lastausta. 

Vierailija
17/18 |
22.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voisi varmasti, mutta paloja pitäisi säilyttää jossain ja tehdä niille yhdistämispaikka ja -raiteet. Olisi myös aikamoinen palapeli sopia kuka tulee mihinkin aikaan ja jos jollain tulisi lastaamisessa mitään ongelmia, kaikki muut joutuisivat odottamaan vuoroaan, kun ongelmaa ratkotaan. Samalla menisi kuljetusfirman koko loppupäivän aikataulut ihan uusiksi, kaikilta.

Junat eivät myöskään liiku itsekseen vaan jokainen pätkä tarvitsee veturin. Veturien siirtely vaatii tilaa ja kääntöpöydän ja lisäraiteita.

Tuohon laiturille ajetaan rekkoja, joiden kontit siirretään telien päälle. Ei noita trukeilla kuormata.

Oikeasti naurettava aloitus 😂

Meinaat että ne kontit hyppää omin avuin siitä rekan peräkärrystä junanvaunuun? Tai että siinä on kilometrin verran nostureita että joka vaunu voidaan lastata samalla kertaa? Joka tapauksessa siinä on käytännössä yksi nosturi tai trukki tai kutsu miksi lystäät joka hoitaa lastausta. 

Ei hemmetti nyt 😂 Meinaatko ihan oikeasti, että vuokralla olevat toimijat operoivat laiturilla yhdellä nosturilla/trukilla? Eihän modernissa logistiikka terminaalissakaan kaikkia purussa tai lastauksessa olevia yksiköitä hoideta yhdellä trukilla. Mistä tämä ajatus nyt tuli 😄

Vierailija
18/18 |
22.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ainakin Venäjältä on tulossa puuta Suomeen rutkasti.  Sen verran iso tehdas on Kemiinkin rakenteilla.  Ja muitakin tehtaita vielä suunnitellaan rakennettaviksi mm. Äänekoskelle.

Tuo Kemin tehdas syö puuta, kuin hevonen heinää.

Ja on junakuljetus monta kertaa ilmastoystävällisempi kuin rekoilla ajaminen.

Ja mistä sen tietää, mitä kuljetuksia niitä tulevaisuudessa on tulossa?

Maailma muuttuu jonkin verran, kun noita ilmastopäästöjä on joka maan pakko alkaa vähentää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän yksi