Postin pakettiautomaatti ei antanut pakettia
Oikea automaatti, oikea lokero ja oikea koodi ei vaan auennut. Soitin postille. Lupasivat hoitaa asian ja siirtää paketin toiseen toimivaan lokeroon. Maanantaihin mennessä piti olla homma hoidettu ja tulla uus nouto viesti. No ei ole tullut. Seurannassa näkyy että paketti muka noudettu. No ei ole... Toivomme ei ole joku varastanut koska paketti 70€ arvoinen ja mulla ei todellakaan opiskelijana oo varaa tällaiseen menetykseen.
Kommentit (14)
Minullakin kerran on pakettia lähettäessäni ollut lokerossa jonkun muun noutamaton paketti. Että niin niitä katoaa. Jätin sen paketin kaupan kassalle ja soitin postille asiasta. Jäi jännittämään, että hakeeko se tyyppi sitten sen minun lähettämäni paketin. No onneksi ei.
Kerran kun olin noutamassa automaatista pakettiani, luukku aukesi kyllä, mutta samalla aukesi myöskin toinen luukku, jossa joku toisen hlön paketti. Työnsin jälkimmäisen luukun takaisin kiinni ja annoin paketin olla, mutta kaikki eivät varmaankaan niin olisi tehneet.
Hienoa kun on rehellisiä ihmisiä.
Posti ei ole varautunut laatikoiden toimimattomuusongelmiin. Myös minulla oli aukeamaton laatikko. Posti siirsi toiseen lokeroon ja sain uuden viestin kun olivat siirtäneet ja noudin paketin. Siirto tapahtui seuraavana päivänä soitosta postille.
Posti on pelkka farssi nykyään.. Tapa miten reklamaatiohin vastataan on kaiken tason alapuolella. Ei mitään vastuuta oteta omista toiminnoista tai paremminkin niiden toimimattomuudesta. Miten voidaan sössiä joku yritys näin alas.
En lähetä enään mitään postin tai m-huollon kautta!
Et sä mitään tartte! Sä tilaat, mä varastan!!
Yritin hakea myös tänään pakettia Postin automaatista. Luukku ei vain suostunut aukeamaan. Kotiin päästyäni katsoin seurantatunnuksella Postin sivuilta että mitä lukee, ja lukee, että paketti luovutettu minulle! Eli ilmeisesti numeron näppäily on riittänyt siihen että paketti kuittautunut noudetuksi, mutta ei todellisuudessa ole noudettu kun kaappi ei suostunut aukeamaan. Se vielä antoi sen jännän error piipityksen, että en aukea sen sijaan että loksahtaisi auki. Sunnuntai ja tietenkään Postin asiakaspalvelu ei ole auki. Posti on niin iso firma että käsittämätötä ettei ole 24/7 päivystystä jonkun appin kautta esimerkeksi. Ja soittamisesta tietenkin laskutetaan myös vaikka ei ole asiakkaan vika ettei heidän hommansa toimi. Ottaaa päähän! Esim joku Foodora ja Wolt palvelutkin ja Bublee on heti vastaamassa apin kautta, jos toimituksessa jotain ongelmaa, mutta Postilla tehty mahdollisimman vaikeaksi. Ei ole tätä päivää!
Minulla on käynyt tuota myös. Syötän koodin ja ei tapahdu mitään. Soitto postille. Uusi koodi. Uusi yritys. Jos kertoisin mitä muuta outoa on käynyt kukaan ei uskoisi. Joskus lähetys on mennyt satojen kilometrien päähän. Mieheni sanoi ettei ihmettelisi yhtään että kohta tulee viesti lähetyksestä on haettavissa Nuorgamista, tuhansien kilometrien päästä.
No kyllä tämä lohduttaa että en ole ainoa mutta kyllä näin päivä ennen joulua vituttaa. Ihan uskomaton show sen lokeron kanssa ja soittamaan joutuu maksulliseen numeroon eikä käytännössä mitään tapahdu. Kuulemma maanantaina katsellaan. Jep.
Minulla ei pakettien kanssa ole ollut ongelmia. Muutama vuosi sitten oli ongelmia postikortin kanssa ja se tuli minulle kotiin luki vieraan ihmisen nimi ja osoite. Kirjoitin korttiin jaettu väärään osoitteeseen ja vein laatikkoon. Eipä mitä sama kortti tuli minulle vielä 2 kertaa! Sitten vein sen postin toimipisteeseen ja kerroin tästä reissu postikortista. Siellä sitten työntekijä kysyi minun osoitteen, jonka kerroin. Vastaus oli... Ei sellaista osoitetta ole olemassakaan! :O mitä hemmettiä olen asunut siinä jo 10 vuotta ja nyt minulle kerrotaan että olenkin asunut osoitteessa jota ei ole olemassakaan. Mutta miksi se kortti minulle on tullut ja tullut? Sekä miten oikea posti on osattu jakaa minulle?
Varasin Postin sivuilta erään paketin asiakaspalautusta varten lokeron lähikaupan automaatista. Raahasin ison paketin kävellen kaupalle. Laitoin koodin ohjeiden mukaisesti näytölle ja tarkistin vielä ennen kotoa lähtöä kännykästä, että kaikki ok ja oikeankokoinen palautuslokero varattu. Noh automaatti aukaisi S-kokoisen lokeron, vaikka olin varannut XL-kokoisen lokeron. Ja sillä hetkellä, kun laitoin tämän väärän kokoisen luukun kiinni, tuli sähköpostiini ilmoitus myyjäliikkeeltä, että palautus on lähtenyt heille matkaan. Eli väärät tiedot sai myyjäliike, jolta olin kyseiset tavarat ostanut ja joita olin heille palauttamassa.
K-kaupan myyjän kanssa asiasta juttelin ja sanoi, että koko automaatti on aivan susi enkä ole ensimmäinen, jolle tapahtunut vastaavaa. Usein luukut eivät aukea ja ajoittain väärien henkilöiden toimituksia väärissä luukuissa. Ketään ei kuulemma saa Postista helposti kiinni ja palvelunumero on järkyttävän kallis. Heillä ei ole kaupalla Postin kassapalveluita ja pahoittelikin, ettei voinut tilanteessa auttaa.
Ratkaisin ongelmani niin, että varasin toisen lähikaupan automaatista uudelleen XL-kokoisen palautuslokerona ja toivoin hartaasti, että se pelittäisi miten pitäisi. Onneksi niin kävi ja paketti lähti matkaan, mutta tästä ei tullut minkäänlaista tositetta eli palautusviestiä myyjäliikkeelle tai minullekaan. Jouduin lähettää kyseiselle yritykselle sähköpostitse pitkät sepustukset mitä oli tapahtunut ja mistä paketti on todellisuudessa lähtenyt liikkeelle. Onneksi Posti ei mokannut itse palautustoimituksen kuljetuksessa mitään, koska sitähän olisi ollut hienoa selvitellä ilman todisteita mistä paketti oikeasti lähti.. kyseessä noin 200 e ostos, jota palautin.
Kaiken kaikkiaan uskomatonta sekoilua ja kyllä v*tutti raahata pakettia myrskyssä paikasta toiseen. Ja kyllä, vältän AINA kyseisen puljun palveluja, mutta tämä oli ns.pakkotilanne ja palautusta ei voinut hoitaa muilla keinoilla.
Kerran luukku oli jumissa, eikä auennut millään. Eivät suostuneet käymään paikan päällä korjaamassa, vaan antoivat aina uuden koodin, mikä ei tietysti auttanut yhtään.
Lopulta kolmannella kerralla sisuunnuin niin paljon, että otin reunasta kiinni, ja revin oven auki väkisin. Tuskin sitä on korjattu vieläkään.
Tänään osui omalle kohdalle.
Menin hakemaan pakettia Postin automaatista tänään, lauantai-iltapäivällä noin puoli kuuden aikaan. Tein kaiken aivan oikein (eli painoin C:tä, laitoin oikean koodin, painoin OK). Luukku ei auennut, mutta joku vikapiippaus tuli. Sain toistettua numeron syöttämisen vielä pari kertaa, mutta sen jälkeen tuli puhelimeen jo ilmoitus, että pakettisi on noudettu. Järjestelmä siis väittää, että olen noutanut pakettini, vaikka tosiasiallisesti en koskaan edes saanut luukkua auki.
Automaatin kyljessä on ongelmatilanteita varten ohje soittaa maksulliseen numeroon. Soitin heti paikan päältä. Ihmisen sijaan vastasi automaatti, joka kertoi, että vasta maanantaina "palvellaan". En saanut pakettia, en saanut apua, mutta pienen puhelinlaskun sain.
Täysin anteeksiantamatonta, ettei Postilla ole edes puhelinpäivystystä tällaisten varalle. Siitäkin automaatista paketteja saa noutaa viikonloppuisin klo 23 asti, ja tuskin minä olen ainoa, jolle voi tulla ongelmia eteen.
Kiitti vi#us#ti vaan, Posti.
Menin hakemaan automaatista ostamaani kosmetiikkapakettia ja siellä oli kaksi pakettia, ajattelin että o.k, ovat siis kahdessa paketissa. Kotona avasin paketit sen kummempia ajattelematta ja toisesta paketista tuli jotain helvetin kallista naamarasvaa, rupesin katsomaan paketteja tarkemmin ja toinen paketti oli osoitettu jollekin tuntemattomalle ihmiselle. Teippasin paketin kiinni ja vein postin toimipisteeseen.