Miten saan rahat takaisin, kun maksoin ennakkoon Zalando Partners -tilaukseni ja nyt palautan sen?
Ottaakohan Zalando yhteyttä minuun rahanpalautusta varten vai pitääkö itse ottaa yhteyttä sinne? Kellään kokemusta?
Kommentit (16)
Vierailija kirjoitti:
Mitäpä jos itse otat yhteyttä sinne ihan itse, ja selvität, kuinka asiat palautusten osalta hoidetaan ...
Ajattelin nyt täällä kysyä, kun onhan täällä muutkin kyselleet milloin mistäkin nettikauppojen toimintamalleista. Ei noilla rahoilla vielä mitään kiirettä ole, kun vasta tänään hain paketin. Kunhan nyt kyselin, jos joku tietäisi. Olen itsekin vastaillut vastaaviin avauksiin.
Ap
Aika erikoista kyllä, ettei tästä ole mitään informaatiota Zalandon sivuilla. Ainoastaan tietoa siitä, miten rahanpalautus tapahtuu, kun tilaa suoraan Zalandolta.
Ap
Siinä palautusilmoitusta tehdessä kysytään tilinumeroa jolle palautus hoidetaan. Aina sujunut hyvin. Kuten muukin asiointi Zalandon kanssa.
Kun saat paketin,sen mukana on palautus ohjeet ainakin ennen ollut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitäpä jos itse otat yhteyttä sinne ihan itse, ja selvität, kuinka asiat palautusten osalta hoidetaan ...
Ajattelin nyt täällä kysyä, kun onhan täällä muutkin kyselleet milloin mistäkin nettikauppojen toimintamalleista. Ei noilla rahoilla vielä mitään kiirettä ole, kun vasta tänään hain paketin. Kunhan nyt kyselin, jos joku tietäisi. Olen itsekin vastaillut vastaaviin avauksiin.
Ap
Kaikkein varmin, ja samalla yksinkertaisin, ja nopein tapa selvittää nämä asiat on suoraan yhteydenotto asiakaspalveluun.
Vierailija kirjoitti:
Siinä palautusilmoitusta tehdessä kysytään tilinumeroa jolle palautus hoidetaan. Aina sujunut hyvin. Kuten muukin asiointi Zalandon kanssa.
Zalando Partnersin kautta tilatessa ei tehdä palautusilmoitusta Zalandon asiakastilille. Tilauksen mukana on erillinen palautuslomake, mutta siinä ei ole kohtaa tilinumerolle.
Ap
siis tilasit ja maksoit ja samantien perut ennenkuin edes saat tuotteen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siinä palautusilmoitusta tehdessä kysytään tilinumeroa jolle palautus hoidetaan. Aina sujunut hyvin. Kuten muukin asiointi Zalandon kanssa.
Zalando Partnersin kautta tilatessa ei tehdä palautusilmoitusta Zalandon asiakastilille. Tilauksen mukana on erillinen palautuslomake, mutta siinä ei ole kohtaa tilinumerolle.
Ap
Ok, sitten käytäntö on muuttunut.
Zalandon sivuilta:
"Partner-tuotteiden palautusta ei kirjata asiakastilillä. Partnerin omilta varastoilta toimitetut tuotteet palautetaan erikseen omalla palautuslomakkeella. Pidäthän siis normaalit Zalando-palautukset ja Partner-palautukset erillään. Partner-palautuslomakkeen tunnistaa "Zalando Partner" -tekstistä lomakkeen yläreunassa."
Pitäisi ehdottomasti olla tieto, miten rahat palautuu, kun kerran palautusta ei kirjata asiakastilillä, jolloin se tilinumero palautusta varten annetaan. Miksihän asiasta ei ole informoitu?
Ap
Vierailija kirjoitti:
siis tilasit ja maksoit ja samantien perut ennenkuin edes saat tuotteen?
Tilasin, maksoin ennakkoon, hain paketin tänään ja koko oli epäsopiva, joten joudun palauttamaan.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siinä palautusilmoitusta tehdessä kysytään tilinumeroa jolle palautus hoidetaan. Aina sujunut hyvin. Kuten muukin asiointi Zalandon kanssa.
Zalando Partnersin kautta tilatessa ei tehdä palautusilmoitusta Zalandon asiakastilille. Tilauksen mukana on erillinen palautuslomake, mutta siinä ei ole kohtaa tilinumerolle.
Ap
Palauttavat samalle kortille millä olet maksanut. Esim. Mangon tuotteissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siinä palautusilmoitusta tehdessä kysytään tilinumeroa jolle palautus hoidetaan. Aina sujunut hyvin. Kuten muukin asiointi Zalandon kanssa.
Zalando Partnersin kautta tilatessa ei tehdä palautusilmoitusta Zalandon asiakastilille. Tilauksen mukana on erillinen palautuslomake, mutta siinä ei ole kohtaa tilinumerolle.
Ap
Palauttavat samalle kortille millä olet maksanut. Esim. Mangon tuotteissa.
En maksanut kortilla vaan verkkopankin kautta.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siinä palautusilmoitusta tehdessä kysytään tilinumeroa jolle palautus hoidetaan. Aina sujunut hyvin. Kuten muukin asiointi Zalandon kanssa.
Zalando Partnersin kautta tilatessa ei tehdä palautusilmoitusta Zalandon asiakastilille. Tilauksen mukana on erillinen palautuslomake, mutta siinä ei ole kohtaa tilinumerolle.
Ap
Palauttavat samalle kortille millä olet maksanut. Esim. Mangon tuotteissa.
En maksanut kortilla vaan verkkopankin kautta.
Ap
Ootko varma, ettei Zalando-tililläsi ole tilausten kohdalla kuitenkin merkintää tuosta tilauksesta? Jos siellä olisi myös kohta palautusilmoitukselle ja tilinumerolle niinkuin normitilauksissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siinä palautusilmoitusta tehdessä kysytään tilinumeroa jolle palautus hoidetaan. Aina sujunut hyvin. Kuten muukin asiointi Zalandon kanssa.
Zalando Partnersin kautta tilatessa ei tehdä palautusilmoitusta Zalandon asiakastilille. Tilauksen mukana on erillinen palautuslomake, mutta siinä ei ole kohtaa tilinumerolle.
Ap
Ne maksetaan takaisin samalla systeemillä kuin olet ne maksanut ostettaessa. Kestää vaan kauemmin kuin normaalisti, että rahat palautuu sulle. Voit laittaa tilinumeron Zalandon asiakaspalvelulle varmuuden vuoksi, näin minä tein ja rahat palautui n. kahdessa viikossa tilille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siinä palautusilmoitusta tehdessä kysytään tilinumeroa jolle palautus hoidetaan. Aina sujunut hyvin. Kuten muukin asiointi Zalandon kanssa.
Zalando Partnersin kautta tilatessa ei tehdä palautusilmoitusta Zalandon asiakastilille. Tilauksen mukana on erillinen palautuslomake, mutta siinä ei ole kohtaa tilinumerolle.
Ap
Palauttavat samalle kortille millä olet maksanut. Esim. Mangon tuotteissa.
En maksanut kortilla vaan verkkopankin kautta.
Ap
Ootko varma, ettei Zalando-tililläsi ole tilausten kohdalla kuitenkin merkintää tuosta tilauksesta? Jos siellä olisi myös kohta palautusilmoitukselle ja tilinumerolle niinkuin normitilauksissa.
On siellä merkintä tilauksesta, mutta palautusilmoitusta ei Partner -tuotteista siellä voi tehdä. Palautuslomake on tilauksen mukana.
Ohis
Mitäpä jos itse otat yhteyttä sinne ihan itse, ja selvität, kuinka asiat palautusten osalta hoidetaan ...