Kolme kuollut kahden moottoripyörän kolarissa
miten helvetin kovaa ylinopeutta on pitänyt ajaa että tämä on ylipäätään mahdollista?
Kommentit (94)
Harvemmin nuo keskenään kolaroivat. Moottoripyörät.
Missä? Miehiä vai naisia? Nuoria vai vanhoja?
Tossa IL:n jutussa ei sanota, onko kyseessä nokkakolari. Voi olla pieleen menneesä ohitustilanteestakin kyse.
Vierailija kirjoitti:
Missä? Miehiä vai naisia? Nuoria vai vanhoja?
Kärkölässä. Poliisi ei kommentoi ikiä tai sukupuolia.
Jos oli ohitus ja toinen kaatui ja keilasi nurin toisen
Edelläajajakin voi kaatua ja keilata nurin takana ajavan
Ei tarvita tlunioeutta, että kuolee. Todennäköisesti on ajettu kivaa, mutta vägempikin riittää kuilemaan.
Mutta mikä ili taas ap motiivi aloitukselle?
”Kaksi moottoripyörää kolaroi Kärkölässä Järveläntiellä sunnuntain ja maanantain välisenä yönä puoli kahden aikaan. Onnettomuudessa menehtyi kolme paikkakuntalaista, moottoripyörien kuljettajat sekä toisen moottoripyörän kyydissä ollut matkustaja.
Poliisin saamien tietojen mukaan tapahtumapaikalla tai keliolosuhteissa ei ollut mitään tavallisesta poikkeavaa. Toistaiseksi tuntemattomasta syystä ajoneuvot olivat kohdanneet toisensa tieosuudella keskiviivan tuntumassa. ”
https://poliisi.fi/-/kolme-henkiloa-menehtyi-moottoripyoraonnettomuudes…
Vierailija kirjoitti:
Harvemmin nuo keskenään kolaroivat. Moottoripyörät.
Niin, koska on vaikea osua leveällä tiellä vajaan metrin levyiseen vastaantulijaan. Mutta sattuuhan näitä. Jopa lentokoneet ovat kolmiulotteisessa avaruudessa onnistuneet törmäämään toisiinsa, tosin ilmeisesti väistöautomatiikan ansiosta. Ihminen ei taida siihen pystyä ainakaan jos lentoradat leikkaavat.
Ei toi ”kohdanneet” tarkoita välttämättä nokkakolaria
Molemmat ajaneet keskellä tietä. Kai ajatelleet ettei yöllä kukaan vastaan tule.
Sen verran hulluja ohituksia tuolla näkee, että on todennäköisempää joutua onnettomuuteen jonku idiootin ihmisen takia, kuin törmätä esim. hirveen ja silti jälkimmäinen on se, mitä ihmiset siellä liikenteessä pelkää.
Ei ole yksi tai kaksi kertaa, kun on pitänyt ihan kunnolla jarruttaa, kun on tullut omalla kaistalla vastaan auto ja todennäköisesti ylinopeutta ajava sellainen, kun usein niissä ohituksissa se nopeus nousee vaikkei saisikaan nousta. Ja tietenkään nämä huippukuskit ei tajua sitä mun jarrutustani, luulevat vain olevansa niin mestariajajia että puikkelehtivat ongelmitta tilanteessa. Voi kun olisi joku keino saada noille viesti että pieleen meni, kojelautakamera, riittääkö sen kuvamateriaali todisteeksi poliisille? Ei tosin toimi moottoripyöriin kun eihän niillä näy rekkari edestäpäin.
Vierailija kirjoitti:
Ei toi ”kohdanneet” tarkoita välttämättä nokkakolaria
Kyllä se yleensä tarkoittaa kun ei risteyksessä tapahtunut. Ajoivat kohti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Harvemmin nuo keskenään kolaroivat. Moottoripyörät.
Niin, koska on vaikea osua leveällä tiellä vajaan metrin levyiseen vastaantulijaan. Mutta sattuuhan näitä. Jopa lentokoneet ovat kolmiulotteisessa avaruudessa onnistuneet törmäämään toisiinsa, tosin ilmeisesti väistöautomatiikan ansiosta. Ihminen ei taida siihen pystyä ainakaan jos lentoradat leikkaavat.
Onhan noita ollut Lentoturmatutkinnassa, ihan ihmiset kämmäilleet ja vedetty väärään suuntaan kuin piti.
Yleisin syy että ajaudutaan hieman vastaantulevan puolelle on liian suuri nopeus mutkaan eikä pyörää saada käännettyä tarpeeksi. Nehän eivät käänny yhtä helposti kuin auto vaan on oltava vähän enemmän ajotaitoa. Vielä jos vastaantuleva ajanut lähellä keskiviivaa, niin kolari on valmis.
Mutta ennen kuin joku kukkahattutäti taas kieltämssä jne niin onhan prätkien onnettomuudet vähentyneet rajusti viimeisen 20v aikana
https://www.kauppalehti.fi/uutiset/vaarallistako-naiden-vauhtivehkeiden…
Vierailija kirjoitti:
Ei tarvita tlunioeutta, että kuolee. Todennäköisesti on ajettu kivaa, mutta vägempikin riittää kuilemaan.
Mutta mikä ili taas ap motiivi aloitukselle?
Ja mikä motiivi sinulla on kirjoittaa noin ruokottoman huonosti?
Moottoripyöräilijällä ei ole muita suojavarusteita kuin kypärä. Tässä törmätään autoon, mutta yhtä lailla niskat retkahtelevat ja raajat irtoavat kahden kaksipyöräisen törmätessä. Sillä, menevätkö pyörät samaan suuntaan vai joutuvat nokkakolariin, ei ole paljon eroa seurauksissa.
Ajopuku on yhtä tärkeä kun kypärä.
Kolme ihmistä kuollut moottoripyöräonnettomuudessa Kärkölässä – vastakkaisista suunnista tulleet pyörät törmäsivät toisiinsa keskellä tietä
Vierailija kirjoitti:
Moottoripyöräilijällä ei ole muita suojavarusteita kuin kypärä. Tässä törmätään autoon, mutta yhtä lailla niskat retkahtelevat ja raajat irtoavat kahden kaksipyöräisen törmätessä. Sillä, menevätkö pyörät samaan suuntaan vai joutuvat nokkakolariin, ei ole paljon eroa seurauksissa.
Tiesitkö että myös takissa, housuissa, hanskoissa ja kengissä on lisäsuojat motoristilla? Eri asia onko kaikkia näitä käytetty nyt helteillä. Ihmeen huonosti on tarjolla viileitä mp-varusteita, kaikki melkein kuin toppavaatteita.
Ei vauhdin tarvitse olla kova. Nokkakolarissa pyörän päällä istuvat lentävät lepikkoon kuin räsynuket, ja siinä menevät helposti esimerkiksi niskat poikki.