Kuinka monta 17-vuotiasta on jo kuollut Bernerin ajokorttiuudistuksen vuoksi?
Taas meni yksi.
"ajoneuvo oli tullut ilmeisen kovaa vauhtia Kuopion suunnasta ja ajautunut kaistoja erottavien kaiteiden väliin.
Ajoneuvoa kuljettanut 17 - vuotias mies oli lentänyt autosta ulos, hän menehtyi tapahtumapaikalle"
Kommentit (25)
Oliko tuolla kuskilla ajokorttia? Mielestäni sitä ei mainittu jutussa.
Ei ne kenenkään muun takia ole kuolleet kuin OMAN TYPERYYTENSÄ.
Tappaa enemmän kuin korona nuoria, mutta naishallitusta ei nuoret miehet kiinnosta.
Vierailija kirjoitti:
Ei ne kenenkään muun takia ole kuolleet kuin OMAN TYPERYYTENSÄ.
Kyllä aikuisilla pitää olla vastuu siitä mitä keskenkasvuisille sallitaan.
Miksi niille pitää antaa kortti kun se kuitenkin otetaan kohta pois niiltäkin joita ei darwin korjaa
Minusta suurin virhe tuossa 17 vuotiaiden poikkeuslupajutussa on se ettei aikaisemmat liikennerikkomukset vaikuta siihen saako poikkeusluvan. Minusta siinä kuuluisi olla sääntö että jos on vähintään kaksi lievää tai yksi vakava liikennerikkomus edeltävien kahden vuoden aikana niin ei ole mahdollista saada korttia ennen täysi-ikäisyyttä.
Meillä esim lapsilla ei ole mitään liikennerikkomuksia ja ovat ajaneet jo todella paljon autoja ja isompia koneita 16 vuotiaana. Kaikki liikennesääntöjen mukaan. Molemmille lapsille haetaan ikäpoikkeuslupaa 17v iässä ja toinen jo saikin sen ja ajaa jo omalla autolla 17v iässä työmatkoja ym. Toinen vasta ajaa ajoluvalla vanhempien opetuksessa mutta sujuu hyvin.
Tiedän kyllä monia poikkeusluvalla kortin saaneita joille sitä ei olisi missään nimessä kannattanut myöntää. Jos nuori ajaa jatkuvasti viritetyillä ajoneuvoillla rajua ylinopeutta ja jää tästä poliisillekin kiinni niin siitä huolimatta vanhemmat hakevat poikkeuslupaa ja se myönnetään. Aika yllättävää että tällaiset eivät sitten aja järkevästi autollakaan...
Mutta paljon on nuoria jotka kykenevät ajamaan asiallisesti ja tarvivat esim työssään korttia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ne kenenkään muun takia ole kuolleet kuin OMAN TYPERYYTENSÄ.
Kyllä aikuisilla pitää olla vastuu siitä mitä keskenkasvuisille sallitaan.
Kyllä Näin on. Vastuu on aikuisilla.
Samat viirupäät ne tappaisi itsensä autolla, olipa ikäraja mikä tahansa. Toiset olisi vastuullisia jo 16 v, toiset eivät 30 v.
Nuorten vakaville liikenneonnettomuuksille on tyypillistä:
kova vauhti, ylinopeus
tieltä suistuminen
turvavyöt kiinnittämättä
kuljettaja alkoholin vaikutuksen alaisena
kuljettajana nuori mies
ajankohtana kesäviikonloppu.
Liikenneturva
Vuosi tekee ihmeitä itsehillinnälle 17 v - > 18 v.
Vielä parempi jos rajoitettaisiin esim. yöajoja 20-vuotiaaksi asti. Vain työmatkat sallittaisiin yöaikaan.
Vierailija kirjoitti:
Minusta suurin virhe tuossa 17 vuotiaiden poikkeuslupajutussa on se ettei aikaisemmat liikennerikkomukset vaikuta siihen saako poikkeusluvan. Minusta siinä kuuluisi olla sääntö että jos on vähintään kaksi lievää tai yksi vakava liikennerikkomus edeltävien kahden vuoden aikana niin ei ole mahdollista saada korttia ennen täysi-ikäisyyttä.
Meillä esim lapsilla ei ole mitään liikennerikkomuksia ja ovat ajaneet jo todella paljon autoja ja isompia koneita 16 vuotiaana. Kaikki liikennesääntöjen mukaan. Molemmille lapsille haetaan ikäpoikkeuslupaa 17v iässä ja toinen jo saikin sen ja ajaa jo omalla autolla 17v iässä työmatkoja ym. Toinen vasta ajaa ajoluvalla vanhempien opetuksessa mutta sujuu hyvin.
Tiedän kyllä monia poikkeusluvalla kortin saaneita joille sitä ei olisi missään nimessä kannattanut myöntää. Jos nuori ajaa jatkuvasti viritetyillä ajoneuvoillla rajua ylinopeutta ja jää tästä poliisillekin kiinni niin siitä huolimatta vanhemmat hakevat poikkeuslupaa ja se myönnetään. Aika yllättävää että tällaiset eivät sitten aja järkevästi autollakaan...
Mutta paljon on nuoria jotka kykenevät ajamaan asiallisesti ja tarvivat esim työssään korttia.
Miltäs sitten tuntuu, jos lapsesi ei osoittaudukkaan niin täydelliseksi herrantertuksi kuin luulet hänen
Jahah sensuuri, mikähän tavallinen sana se nyt tällä kertaa sitten on.
Onhan näitä jo ties kuinka monta, vammautuneita vielä enemmän.
"17-vuotias hyvinkääläinen kuoli ajauduttuaan henkilöautolla vastaantulijan kaistalle ja törmättyään yhdistelmäajoneuvoon"
"17-vuotias mies kuoli henkilöauton ja leikkuupuimurin kolarissa Orimattilassa"
Vierailija kirjoitti:
Minusta suurin virhe tuossa 17 vuotiaiden poikkeuslupajutussa on se ettei aikaisemmat liikennerikkomukset vaikuta siihen saako poikkeusluvan. Minusta siinä kuuluisi olla sääntö että jos on vähintään kaksi lievää tai yksi vakava liikennerikkomus edeltävien kahden vuoden aikana niin ei ole mahdollista saada korttia ennen täysi-ikäisyyttä.
Meillä esim lapsilla ei ole mitään liikennerikkomuksia ja ovat ajaneet jo todella paljon autoja ja isompia koneita 16 vuotiaana. Kaikki liikennesääntöjen mukaan. Molemmille lapsille haetaan ikäpoikkeuslupaa 17v iässä ja toinen jo saikin sen ja ajaa jo omalla autolla 17v iässä työmatkoja ym. Toinen vasta ajaa ajoluvalla vanhempien opetuksessa mutta sujuu hyvin.
Tiedän kyllä monia poikkeusluvalla kortin saaneita joille sitä ei olisi missään nimessä kannattanut myöntää. Jos nuori ajaa jatkuvasti viritetyillä ajoneuvoillla rajua ylinopeutta ja jää tästä poliisillekin kiinni niin siitä huolimatta vanhemmat hakevat poikkeuslupaa ja se myönnetään. Aika yllättävää että tällaiset eivät sitten aja järkevästi autollakaan...
Mutta paljon on nuoria jotka kykenevät ajamaan asiallisesti ja tarvivat esim työssään korttia.
kuin luulet hänen olevan, ja ajaakin itsensä ja ehkä kavereitansa ja jonkun sivullisenkin h e n g e t t ö m ä k s i joku päivä?
Jahah sensuuri, mikähän tavallinen sana se nyt tällä kertaa sitten on.
Vierailija kirjoitti:
Minusta suurin virhe tuossa 17 vuotiaiden poikkeuslupajutussa on se ettei aikaisemmat liikennerikkomukset vaikuta siihen saako poikkeusluvan. Minusta siinä kuuluisi olla sääntö että jos on vähintään kaksi lievää tai yksi vakava liikennerikkomus edeltävien kahden vuoden aikana niin ei ole mahdollista saada korttia ennen täysi-ikäisyyttä.
Meillä esim lapsilla ei ole mitään liikennerikkomuksia ja ovat ajaneet jo todella paljon autoja ja isompia koneita 16 vuotiaana. Kaikki liikennesääntöjen mukaan. Molemmille lapsille haetaan ikäpoikkeuslupaa 17v iässä ja toinen jo saikin sen ja ajaa jo omalla autolla 17v iässä työmatkoja ym. Toinen vasta ajaa ajoluvalla vanhempien opetuksessa mutta sujuu hyvin.
Tiedän kyllä monia poikkeusluvalla kortin saaneita joille sitä ei olisi missään nimessä kannattanut myöntää. Jos nuori ajaa jatkuvasti viritetyillä ajoneuvoillla rajua ylinopeutta ja jää tästä poliisillekin kiinni niin siitä huolimatta vanhemmat hakevat poikkeuslupaa ja se myönnetään. Aika yllättävää että tällaiset eivät sitten aja järkevästi autollakaan...
Mutta paljon on nuoria jotka kykenevät ajamaan asiallisesti ja tarvivat esim työssään korttia.
Koetko, että olet syyllinen tähän tapahtumaan, kun teit arviointivirheen ja luulit lastasi jotenkin keskivertoa vastuullisemmaksi?
Jahah sensuuri, mikähän tavallinen sana se nyt tällä kertaa sitten on.
Ei kyllä mitään logiikkaa ole tuossa sensuurissa :D Nämä lauseet jos on samassa viestissä, niin sensuuri iskee:
"Miltäs sitten tuntuu, jos lapsesi ei osoittaudukkaan niin täydelliseksi herrantertuksi kuin luulet hänen olevan, ja ajaakin itsensä ja ehkä kavereitansa ja jonkun sivullisenkin h e n g e t t ö m ä k s i joku päivä?"
Ja:
"Koetko, että olet syyllinen tähän tapahtumaan, kun teit arviointivirheen ja luulit lastasi jotenkin keskivertoa vastuullisemmaksi?"
17-vuotiailla on enemmän näitä tapauksia kuin 18-vuotiailla eli yhdelläkin vuodella on vaikutusta tuossa iässä.
Huoltajien pitää katsoa alaikäisten lastensa perään. Lapset on vanhempiensa vastuulla, eivät joidenkin vieraiden rouvashenkilöiden.
Liian monta. Ja kuinka moni on vammautunut?