Miksi enää ei myydä kohtuuhintaisia käytettyjä?
Jotkut myy vanhoja uuden hinnalla ja sitten ikälopuistakin pitäisi pulittaa päälle tonnin vaikka ennen sai muutamalla sadalla juur katsastetun. Mikä ilmiö tuon tekee?
Kommentit (17)
Henkilöautoista siis oli kyse tässä. Bensa autoja myös huonosti tarjolla, monet on dieseleitä.
Vierailija kirjoitti:
Korona.
Ei voi siitä johtua. Yksityisillä myyjilläkään ei tahdo olla mitään järkevää myynnissä.
Ne parin sadan käytetyt hamstrattiin romutuspalkkion takia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Korona.
Ei voi siitä johtua. Yksityisillä myyjilläkään ei tahdo olla mitään järkevää myynnissä.
Kysynnän ja tarjonnan laki. Kaikki menee mitä myyntiin tulee. Esim juurikin käytetyt autot, kun ei haluta nyt julkisilla kulkea.
Olen huomannut samaa. Ostin taas pitkästä aikaa auton. Edellisen omistamisesta on aikaa jo 6v.
Tulloin 6v sitten käytettyjä autoja oli alle 1000e niin, että sai ihan valita. Nyt lähes 1000e autot ovat joko täysin loppuunajettuja ja suuri osa ei tieliikennekelpoisia/varaosiksi.
Saman voi huomata kyllä kaikessa käytetyn tavaran kaupassa. Jos ennen 5e hm paita oli kirpparilla 50snt se on nyt 3,5e vähintään. Sama juttu kaikessa. Ja tämä oli nähtävillä jo ennen koronaa.
Vierailija kirjoitti:
Ne parin sadan käytetyt hamstrattiin romutuspalkkion takia.
Olipa tyhmää se romutuspalkkiokin.
Vierailija kirjoitti:
Olen huomannut samaa. Ostin taas pitkästä aikaa auton. Edellisen omistamisesta on aikaa jo 6v.
Tulloin 6v sitten käytettyjä autoja oli alle 1000e niin, että sai ihan valita. Nyt lähes 1000e autot ovat joko täysin loppuunajettuja ja suuri osa ei tieliikennekelpoisia/varaosiksi.
Saman voi huomata kyllä kaikessa käytetyn tavaran kaupassa. Jos ennen 5e hm paita oli kirpparilla 50snt se on nyt 3,5e vähintään. Sama juttu kaikessa. Ja tämä oli nähtävillä jo ennen koronaa.
Kaikki asiat menee huonompaan suuntaan. Tosi vaikeaa löytää sopuhintainen hyvä auto.
Romutuspalkkio nostaa romutuskypsien autojen hintaa.
Ihanko tosi, että suomalaiset ajavat 300€ arvoisella autolla ja sitten palkkion myötä vaihtavat sen 35000€ uuteen autoon?
Tai edes 15 000€ uuteen kauppakassiin.
Ihanko tosi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen huomannut samaa. Ostin taas pitkästä aikaa auton. Edellisen omistamisesta on aikaa jo 6v.
Tulloin 6v sitten käytettyjä autoja oli alle 1000e niin, että sai ihan valita. Nyt lähes 1000e autot ovat joko täysin loppuunajettuja ja suuri osa ei tieliikennekelpoisia/varaosiksi.
Saman voi huomata kyllä kaikessa käytetyn tavaran kaupassa. Jos ennen 5e hm paita oli kirpparilla 50snt se on nyt 3,5e vähintään. Sama juttu kaikessa. Ja tämä oli nähtävillä jo ennen koronaa.
Kaikki asiat menee huonompaan suuntaan. Tosi vaikeaa löytää sopuhintainen hyvä auto.
Ja kun mä en halua edes hirveän hyvää autoa. Riittää että se menee eteenpäin suht luotettavasti seuraavaan katsastukseen asti ja että saan ajaa sillä heti kun ostan sen. Ei tarvitse olla ihan priimaa.
Vierailija kirjoitti:
Ne parin sadan käytetyt hamstrattiin romutuspalkkion takia.
Joku jobbarihan oikein näistä ostelikin. Eikä tainnut olla ainoa.
Assburger kirjoitti:
Romutuspalkkio nostaa romutuskypsien autojen hintaa.
Ihanko tosi, että suomalaiset ajavat 300€ arvoisella autolla ja sitten palkkion myötä vaihtavat sen 35000€ uuteen autoon?
Tai edes 15 000€ uuteen kauppakassiin.
Ihanko tosi?
Saatiin köyhiltä autot pois ja hyväosaisille hieman taas kevennystä auton hankintaan.
Meillä on ollut pitkään reippaasti alle tonninpommi myynnissä, kun hommattiin itselle toisen merkin vastaava jota osataan paremmin itse korjata. Laittoahan näissä aina on niin siksi on pyyntikin matalalla, viat listattu ja korjausarviot huomioitu. Tuskin kaupat kaatuisi jos joku katsoisi tarpeelliseksi tingata.
Vai epämääräisiä kyselyjä kaksi henkilöiltä joiden kanssa ei löytynyt yhtään yhteistä kieltä. Tuntuu ettei ole siis kysyntääkään.
Assburger kirjoitti:
Romutuspalkkio nostaa romutuskypsien autojen hintaa.
Ihanko tosi, että suomalaiset ajavat 300€ arvoisella autolla ja sitten palkkion myötä vaihtavat sen 35000€ uuteen autoon?
Tai edes 15 000€ uuteen kauppakassiin.
Ihanko tosi?
Sillä palkkiolla olisi voinut ostaa sähköpyörän tai ladata matkakorttiakin. Harmi että loppuivat kesken. Ehkä ensi vuonna taas. Halvimmat romut taitaa seistä odottamassa uutta jakoa.
Tiedän kaksi tällaista.
Onko ap pienipalkkainen vai muuten vaan perse auki!
Vierailija kirjoitti:
Assburger kirjoitti:
Romutuspalkkio nostaa romutuskypsien autojen hintaa.
Ihanko tosi, että suomalaiset ajavat 300€ arvoisella autolla ja sitten palkkion myötä vaihtavat sen 35000€ uuteen autoon?
Tai edes 15 000€ uuteen kauppakassiin.
Ihanko tosi?
Sillä palkkiolla olisi voinut ostaa sähköpyörän tai ladata matkakorttiakin. Harmi että loppuivat kesken. Ehkä ensi vuonna taas. Halvimmat romut taitaa seistä odottamassa uutta jakoa.
Tiedän kaksi tällaista.
Viime keväänä ostin 1300€ hintaisen tila-auton.
Laitoin 2 edellistä romutukseen, en hyödyntänyt romutuspalkkiota, koska ei ole mitään mahdollisuutta uuteen autoon, varsinkaan tilasellaiseen, jonka toistaiseksi tarvitsemme.
Matkakorttia ei huvita hankkia, 95% matkoista suuntautuu suuntiin, joihin ei bussilla pääse, tässä maaseututaajamassa bussi kulkee vain lähikaupunkiin ja sinnekin harvakseltaan.
Ainoa mstkakortin käyttäjä on perheemme lukiolainen ja häntäkin pitää välillä autolla kuljettaa, kun bussiaikataulut eivät täsmää tarpeisiin.
Sähköpyörä meni ihan ohi, sille olisi kyllä käyttöä.
Assburger kirjoitti:
Romutuspalkkio nostaa romutuskypsien autojen hintaa.
Ihanko tosi, että suomalaiset ajavat 300€ arvoisella autolla ja sitten palkkion myötä vaihtavat sen 35000€ uuteen autoon?
Tai edes 15 000€ uuteen kauppakassiin.
Ihanko tosi?
Eivät nimenomaan, koska ovat persaukisia. Auto on monelle välttämätön kulkupeli, että pääsee töihin, josta saaulla palkalla ei edes kunnon autoa saa.
Korona.